SPAREN EN BELEGGEN.

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

29 dec 2004, 01:36

In deze topic kunnen de leden van de vroegere mailgroep SPAREN EN BELEGGEN elkaar treffen. Ook alle andere forumgebruikers zijn natuurlijk van harte welkom.

SPAREN EN BELEGGEN.

Wij gaan hier niet zozeer op de professionele toer , maar voor de amateur beleggers en spaarders een ideale plaats om elkaars ervaringen, tips en vragen uit te wisselen.


Tilly, op verzoek van Rocofort.

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

29 dec 2004, 17:08

Tilly, mooie gedachte en hopelijk komen hier veel informatie ideeen te voorschijn. Ik persoonlijk heb zo de tijd bereikt, of moet ik zeggen leeftijd; dat er niet meer belegd wordt maar dat de bank mij mijn centen moet beginnen terug te betalen zodat ik er hopelijk nog lang van kan profiteren.

thomas
Lid geworden op: 31 aug 2002, 09:52
Locatie: oost-vlaanderen

30 dec 2004, 15:37

Beste Tilly,
Vanaf heden alles ivm. beleggingen, aandelen, risicos, nieuwe emissies,
koersen, buitenkansjes, ... in deze rubriek.
En Tilly, enkel voor geregistreerde senioren ???
beste wensen
thomas

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

30 dec 2004, 16:29

Thomas,

Ik zal jouw vraag, om deze topic voor te behouden aan geregistreerde gebruikers, aan de webmaster doorgeven.

Tilly

thomas
Lid geworden op: 31 aug 2002, 09:52
Locatie: oost-vlaanderen

31 dec 2004, 07:53

Dag Morgan,
Ge zult waarschijnlijk wel gelijk hebben wat betreft "koopjes" in voornoemde landen. Maar ik redeneer als volgt :
Ik ga ook niet naar een verre markt voor 1/2 kg. tomaten.
Moest ik er een ton nodig hebben, dan misschien wel.
Chinees kan ik niet lezen, en wat met het risico ivm. de muntkoers ?
Als ge bemerkt dat de Turken (land waar ik reeds 10 maal op vakatie ging
en met volle tevredenheid) nu eventjes 6 nullen van hun bankbriefjes
gaan elimineren) dan hebt ge reeds een idee over de waarde van hun munt.
China nooit, maar voor Turkye zou ik wachten tot de intrede in EEG.
Dit kan en zal trouwens niet meer voor mijn tijd zijn, denk ik.
Voila, mijn gedacht hierover. Niet mijn bedoeling van u terzake te
beïnvloeden. Waarschijnlijk hebt u het bij het rechte eind.
thomas

julius
Lid geworden op: 11 dec 2004, 08:23
Locatie: Wichelen

05 jan 2005, 09:21

Hallo allemaal,

een maand geleden heb een website gezien voor beleggersinfo waar men tegendraadse info gaf, nl als verschillende heheerders aanraden om te verkopen gaf men op deze basis juist tegengestelde dus kopen aan .
doch wegens pc problemen ben ok deze website verloren is er iemand die weet welke website dit is.
Ik had ze graag teruggevonden ,weet alleen dat het nl was
groetjes

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

05 jan 2005, 16:40

Thomas, als ze die zes 0 eraf doen kan ik niet meer tellen. Ben daar op vakantie geweest en toen kreeg ik voor 1000 B fr 14.000.000 turkse lira. Ze doen er nu zes 0 van af. Omgekeerd, ruwweg, krijg ik dan voor 25 euro 14 Turkse lira. Dus is de Turkse Lira meer waard dan de euro en zeker meer dan de dollar. Ik ga dan nooit meer naar daar of ben ik mis in mijn tellen?

Advisor
Lid geworden op: 05 jan 2005, 16:00

06 jan 2005, 10:57

Hallo allemaal,
Er is een zeer interessant topic verschenen in het forum Geld en Werk onder de titel: "Individuele aandelen, neen bedankt".
Allen daarheen!
Vriendelijke groeten, Advisor

amro
Lid geworden op: 19 nov 2003, 18:13
Locatie: Limburg Belgie

07 jan 2005, 02:38

Aan onze Tilly

Beste Tilly

Voor een goed begrip , < wat gebeurt er nu , met " Geld en Beleggen "
Met beleefde groeten .
amro
Windows XP home editon - Service Pack 3 - AVG Free 8.0- Anti-Malware- Ad-Aware 2008 - -CClainer - Eusing Free Registry Cleaner - IE 6 - ATF-Claener.exe -

Wie geen fouten maakt
Maakt meestal niets

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 jan 2005, 11:00

Beste Amro en andere beleggers,

Het initiatief om eventueel toch terug een mailgroep op te starten moet van jullie zelf komen zoals ik schreef in de (grote) topic Beleggen:
Tilly schreef:Beste Thomas,

In de mailgroepen was er een onderdeel: SPAREN en BELEGGEN, maar wegens weinig belangstelling heb ik vernomen dat deze mailgroep zou ontbonden worden.Vandaar het opstarten van de nieuwe topic (sticky) met als titel: SPAREN en BELEGGEN.

Wanneer er toch grotere belangstelling zou zijn voor de gesloten mailgroep kan je best contact opnemen met Rocofort en kan hier in de topic een verwijzing aangebracht worden voor de belangstellenden.

Je kan ook jouw voorstel richten aan webmaster@seniorennet.be

Tilly
Ik heb dit alles ook doorgegeven aan Rocofort en Webmaster en zij wachten af naar de initiatiefnemers onder jullie. Dus steek de koppen bijeen en overleg of jullie een eigen gesloten mailgroep willen opstarten en wie zich geroepen voelt om mentor te worden van deze groep?

Tilly
Geld en Werk

07 jan 2005, 14:02

Geplaatst: Vr 07 Jan 2005, 11:00 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Beste Amro en andere beleggers,

Het initiatief om eventueel toch terug een mailgroep op te starten moet van jullie zelf komen zoals ik schreef in de (grote) topic Beleggen:




In de mailgroepen was er een onderdeel: SPAREN en BELEGGEN, maar wegens weinig belangstelling heb ik vernomen dat deze mailgroep zou ontbonden worden.Vandaar het opstarten van de nieuwe topic (sticky) met als titel: SPAREN en BELEGGEN.

Wanneer er toch grotere belangstelling zou zijn voor de gesloten mailgroep kan je best contact opnemen met Rocofort en kan hier in de topic een verwijzing aangebracht worden voor de belangstellenden.

Je kan ook jouw voorstel richten aan webmaster@seniorennet.be

Tilly


Ik heb dit alles ook doorgegeven aan Rocofort en Webmaster en zij wachten af naar de initiatiefnemers onder jullie. Dus steek de koppen bijeen en overleg of jullie een eigen gesloten mailgroep willen opstarten en wie zich geroepen voelt om mentor te worden van deze groep?

Beste Forumvrienden

Kom aan, wij steken er onze schouders onder, wij hebben niets te verliezen !
amro

morgan
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:38
Locatie: Melsele

23 feb 2005, 19:23

Beste senioren

Wie eens wil testen of hij feeling heeft om op de beurs te beleggen: misschien eens meedoen aan de beleggerscompetitie!

Zie op de site van Trends magazine.

Groeten
Morgan

amro
Lid geworden op: 19 nov 2003, 18:13
Locatie: Limburg Belgie

24 feb 2005, 00:00

Beste Morgan

Doe zeker mee , aan de beleggerscompetitie .
Met vriendelijke groeten.

amro
Windows XP home editon - Service Pack 3 - AVG Free 8.0- Anti-Malware- Ad-Aware 2008 - -CClainer - Eusing Free Registry Cleaner - IE 6 - ATF-Claener.exe -

Wie geen fouten maakt
Maakt meestal niets

amro
Lid geworden op: 19 nov 2003, 18:13
Locatie: Limburg Belgie

24 feb 2005, 00:04

Beste Forumvrienden

Wie weet, hoe dat nu zit, met Umicore, nu de koperafdeling afgespslist wordt ?

Met oprechte dank en beleefde groeten.

amro
Windows XP home editon - Service Pack 3 - AVG Free 8.0- Anti-Malware- Ad-Aware 2008 - -CClainer - Eusing Free Registry Cleaner - IE 6 - ATF-Claener.exe -

Wie geen fouten maakt
Maakt meestal niets
Condes

23 mar 2005, 15:51

Van diverse kanten wordt momenteel het fonds "Hattrick
Obligatie" van Robeco aanbevolen. Wie heeft hier en mening over?