SPAREN EN BELEGGEN.

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.
Gast

05 sep 2016, 10:28

Hoe beleggen angsthazen?
Ik zou er eens graag een boek over willen lezen.
Of hoe zitten angsthazen op hun geld te broeden gelijk een kloek op een kalkei.
Gast

12 dec 2016, 07:24

ITALIAANSE BANKEN: ROME VS BRUSSEL
De Italiaanse bankencrisis botst op een probleem van formaat. Europa eist een strikte toepassing van de nieuwe 'bail-in'-regels: om te vermijden dat belastingbetalers nog eens moeten opdraaien voor bankenreddingen, eist Brussel dat ook obligatiehouders mee in het bad moeten en (een deel van) hun schulden in kapitaal omzetten.
Rome wil daar echter niet van weten. Mede door een fiscaal gunstige behandeling hebben miljoenen Italiaanse spaarders ingetekend op bankobligaties als een soort van alternatief én hoogrentend spaarboekje.
Hoe explosief een 'bail-in' in zo'n klimaat is, bewees vorig jaar de opkuis van de lokale spaarbank Banca Etruria. Zelfs de reorganisatie van die kleine bank trof het spaargeld van tienduizenden Italianen. Een van hen, Luigino D'Angelo, zag zijn volledige spaargeld in rook opgaan en pleegde zelfmoord.
Gast

01 jan 2017, 11:02

Wat wordt de topic voor 2017 op de Brusselse beurs?

Zoals we allen nu weten was de topic op de Brusselse beurs in 2016 Sapec.
Gast

03 feb 2017, 08:13

Resilux was een goede belegging.Weer een bedrijf dat van de Brusselse koersborden verdwijnt.

Het Amerikaanse investeringsfonds Bain Capital biedt 195 euro per aandeel op de producent van petflessen. Dat is een premie van 20 procent tegenover de slotkoers van gisteren.

Happy morning ! :D :D :D
Gast

12 jun 2017, 12:13

Goudbeleggingen overheden op hoogste peil in 18 jaar

De goudreserves van centrale banken, pensioenfondsen van overheden en staatsinvesteringsfondsen zijn in 2016 met 377 ton gestegen naar 31.000 ton. Dat blijkt uit een studie van een forum van centrale banken die Financial Times kon inkijken. Overheden kochten goud omdat de verkiezingsoverwinning van Donald Trump en de brexit de geopolitieke onzekerheid hebben doen toenemen.

Het Officieel Monetair en Financieel Forum analyseerde de beleggingen van 750 centrale banken, publieke pensioenplannen en staatsinvesteringsfondsen die samen voor 33.500 miljard dollar (29.900 miljard euro) activa bezitten. De studie toonde aan dat die overheidsinstellingen het meest goud hebben sinds 1999.

Grote kopers van goud vorig jaar waren de centrale banken van Rusland, China en Kazachstan. De aankopen van goud hebben ook als doel de overheden te beschermen tegen wisselkoersrisico's en inflatie.

snb
Lid geworden op: 06 aug 2017, 09:50

12 aug 2017, 09:56

ZOU het een goed idee zijn gezien huidige toestand om te beleggen bvb in service flat of hotelkamer en op welke manier iemand ervaring hiermede :?:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 aug 2017, 16:07

'de huidige toestand' : wat bedoel je daarmee? de lage rentestand? de invoer van vreemdelingen? de eiercrisis? Kim Jung Un?

Beleggen in vastgoed kan op twee manieren:
1) door dat vastgoed fysiek aan te kopen via een notaris en het te verhuren. De rendementen schommelen rond 5% per jaar.
2) door te beleggen in een vastgoedvennootschap waarvan de aandelen op de beurs te koop zijn.

Daarnaast bestaat er nog de mogelijkheid om een huis te kopen op lijfrente. Je koopt het huis zonder dat een onmiddellijke betaling plaatsvindt, en je betaalt de bewoner elke maand een bedrag tot aan zijn dood. Daarna is het huis jouw huis zonder enige verplichting van betaling (aan de erfgenamen bv.).
Het maandelijks bedrag hangt af van de ouderdom van de bewoner. Als die 94 is, zal het maandelijks bedrag veel hoger zijn dan wanneer hij 64 is.

Het principe is dat de totale waarde die een huis heeft bij het begin van het contract, in schijfjes uitbetaald wordt over de periode dat de bewoner nog zal leven (te verwachten levensduur volgens tabellen van levensverzekeringsmaatschappijen). Sterft de bewoner veel vlugger dan gemiddeld? Goede zaak voor de koper. Het omgekeerde komt ook voor.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 aug 2017, 14:01

Vandaag iets gelezen over Steengoede belegging in vastgoed

Rik junior
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:38

10 apr 2018, 13:59

Waarschuwing als jeeen KBC beleggingsfonds hebt !!Als je een fonds hebt, met een eindvervaldag, dat nieteen geheel aantal jaren loopt (maar bv. 6,5 jaar), kijk uit ! KBC betaalde voor
het anderhalf jaar slecht de coupon uit voor 12 maanden in plaats van voor
anderhalf jaar. Hoewel op website duidelijke stond aangegeven "Minimum
rentevoet PER JAAR is 2 %". Na mijn protest betaalde KBC mij correct, maar
niet aan wie niet protesteerde!

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

11 jun 2018, 11:21

Dat is blijkbaar een hele slappe draad geworden...………….. :cry:
De zon is gratis voor iedereen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 jul 2018, 19:34

Dat komt omdat de gemiddelde Vlaming heel weinig kaas heeft gegeten van beleggen. Men leert op de middelbare school zelfs niet de basisprincipes van investeren voor de lange termijn.
Ook onze politici spreken over beleggers als "speculanten" omdat zij het onderscheid niet eens begrijpen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

10 jul 2018, 10:53

Een goede belegging de laatste tien jaar op de beurs was en is Elia.
Elk jaar een mooi dividend en een beurskoers die al die jaren gestaag gestegen is.