|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
julesmartingulio
|
Geplaatst: Ma 11 Jun 2012, 10:58 Onderwerp: Diabetes |
|
|
Halo Senioren,
is er iemand die mij kan zeggen wat te doen indien mijn suikerspiegel veel te hoog staat (265), is daar een middel tegen? men zegt mij 'veel water drinken' zijn er nog andere mogelijkheden?
|
|
| Naar boven |
|
 |
Prima Vera
|
Geplaatst: Ma 11 Jun 2012, 11:22 Onderwerp: |
|
|
Op je voeding letten natuurlijk. Veel water drinken, geen alcohol, niet roken. Op tijd en stond je maaltijden nuttigen. Veel bewegen, hoeft daarom geen sport te zijn.
Geen vette kazen, geen volle melk, weinig vlees en vis. Olijfolie ipv gewone margarine.
Weinig of geen suiker en daar waar het gaat, de suiker vervangen door zoetstof indien nodig. Beter nog zijn suikerprodukten gewoon proberen te vermijden.
Ook zo weinig mogelijk lightprodukten gebruiken want daar zitten dikwijls meer vetten in dan in gewone produkten.
Al hetgene dat vet is, naar magere produkten zoeken. Kippenworst ipv varkensworst als je je worst niet kan laten bv.
Ipv gewone frikadellenkoek op je boterham, kippenkoek.
Becel of andere dieetmargarine ipv goeie boter. Of het gebruik van je goeie boter sterk reduceren.
Veel groenten en niet te veel fruit (een drietal stuks per dag (gespreid) volstaan.
Volkoren, granen, zadenbroden zijn te prefereren boven wit brood, verzadigingsgehalte is beter en meer gespreid. Duurt langer vooraleer je terug honger krijgt.
Kortom een gezonde voeding hanteren en dan zou je suikergehalte naar beneden moeten gaan.
Helpt dit niet zal je medicatie hiervoor dienen te gebruiken.
|
|
| Naar boven |
|
 |
swakke Moderator SeniorenNet
|
Geplaatst: Ma 11 Jun 2012, 17:04 Onderwerp: Re: Diabetes |
|
|
| julesmartingulio schreef: |
Halo Senioren,
is er iemand die mij kan zeggen wat te doen indien mijn suikerspiegel veel te hoog staat (265), is daar een middel tegen? men zegt mij 'veel water drinken' zijn er nog andere mogelijkheden? |
Beste julesmartingulio,
Bij SeniorenNet is ook een diabetes mailgroep waar je vragen kan stellen.
Vrg. Swakke.
|
|
| Naar boven |
|
 |
julesmartingulio
|
Geplaatst: Ma 11 Jun 2012, 17:27 Onderwerp: Diabetes |
|
|
Bedankt Prima Vera en Swakke voor de goede tips.
Mvg
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|