SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

poes en pupke
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Huisdieren
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Do 14 Jun 2012, 23:29    Onderwerp: poes en pupke Reageer met quote

Hallo hier ben ik terug met goed nieuws.

Mijn pupje is al bijna proper ! Straf hé en dat op amper drie en halve maand.
Ik steek er dan ook veel tijd in. Slaap nog altijd op de sofa, dan hoor ik hem ritselen in zijn bench , laat hem dan vlug een plaske doen op de krant, en whoeps terug in de bench en hij slaapt braaf verder. Ik ook. Very Happy Very Happy
Dan om half zes zo iets, terug geritsel......terug plaske, en dan mag hij bij 't vrouwke mee op de sofa Rolling Eyes Alleen vraag ik me af, wanneer ik terug in mijn eigen bed kan. Mijn echtgenoot vind het maar eenzaam zo in dat grote bed. Zolang mijn hondje niet kan doorslapen.....vrees ik.
Iemand suggestie hierover ? Ervaring ?

Met de poes en pup gaat het buiten verwachting ook heel goed. Als ik in de tuin op de poes zijn buikje begin te krabben, ( dat vindt hij heerlijk) dan komt dat klein schelmke naar de staart happen......ja die wiegt dan ook uitdagend zo van links naar rechts.....hoe kan je daar als pupke nu aan weerstaan ?
Alleen, poes heeft dat niet echt graag. Dan springt ze recht , blaast, en spurt achter den bijter aan, en lopen dat dat kleintje dan doet..... Ik heb wel angst dat ze eens (per ongeluk) in zijn oogsjes krabt. Maar ja , die kleine moet leren van de meppen die hij krijgt, rangorde bepalen hé !

Al bij al is het zo plezant van zo'n balleke energie in huis te hebben.
Ge hebt wel terug een zorg bij voor minstens toch tien jaar, maar de leifde en het plezier dat ge terugkrijgt, dat is niet te schatten.

Als ik ooit poes én pup op één foto krijg dan zet ik het hier. Totdan moeten jullie mij maar geloven.

Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Do 14 Jun 2012, 23:48    Onderwerp: pup en kat Reageer met quote

Ik kijk er naar uit Forantje ,echt waar ... Wink

Naar boven
gerarda

BerichtGeplaatst: Vr 15 Jun 2012, 8:56    Onderwerp: Reageer met quote

Forantje, ik zou zeker mijn bedje en mijn man niet verlaten om de hond proper te krijgen. Wink Ik nam mijn hond mee naar de slaapkamer in een kartonnen doos naast mijn bed en als hij begon te bewegen en te janken stak ik mijn hand in de doos zonder te spreken en als hij direct weer stil was liet ik het zo , maar als hij bleef bewegen ging ik ermee buiten.
Om te beginnen gaf ik s'avnds nà 18 uur al geen water meer.
En dus als hij na een tijdje wat langer sliep.Zette ik hem in zijn mand beneden samen met een kledingstuk van mij bij hem.

Groetjes en veel plezier met uw hondje
Gerarda

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Vr 15 Jun 2012, 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

@ Gerarda: mijn hondje eet nog 3 x per dag. Om 9 uur, 14 uur en zo rond 19 uur. Dan heeft hij nog dorst want het zijn droge brokjes.....
Misschien na 9 uur het drinken wegnemen ? Ik ga dat eens proberen en zien of hij dan doorslaapt.
Ik heb hem vandaag voor de eerste keer , in zijn bench alleen gelaten omdat ik boodsch moest doen en ik vind het veiliger als hij opgesloten is. Teveel electr draden etc. Toen ik terug thuis kwam, hoorde ik hem al janken in de gang. Ik ben anderhalf uur weg geweest, amaai als die zolang heeft liggen janken. Ik heb hem er dan uitgehaald, verkeerd denk ik want dat was positief reageren op zijn gejank ?
Toch denk ik dat ik moet volharden.met gebruik vd bench.
Daarnet ook , hij had goed gegeten, zat te springen om bij mij op de zetel te komen. Maar hij zit al zo dikwijls daarop dus maakte ik van mijn hart een steen en zie (wel 10 X ) kordaat NEEN ! En meneerke ging braaf in zijn nestje, goed hé ? Mijn man vind dat ik soms te streng ben, maar ik wil geen vervelende dominante hond. Heb altijd honden gehad, goed opgevoede. Alleen ge vergeet die puppytijd zo vlug, ik weet begot niet meer hoe we dat dan deden. Toen werkten we dan nog , hadden nog een zoon, druk leven......en toch ging ook alles. Smile [/u]

Naar boven
gerarda

BerichtGeplaatst: Vr 15 Jun 2012, 14:29    Onderwerp: poes en pupke Reageer met quote

forantje
Ik zou in uw plaats zijn zou ik de uren om eten te geven wat vroeger maken.
Misschien beginnen vanaf s'morgens te veranderen zodat het s'avonds om 18 uur word en toch later om 17 brengen omdat het ook goed is als ze groter zijn dat ge ze nofg eens kunt buiten laten vooraleer ze gaan slapen en dan gaat dat wel tot s'morgens.
Wat die bench betrefd , zou ik er hem eens in zetten als ge thuis bent zo maar vijf minutjes en als hij jankt wachten tot hij stopt en hem er uit halen.Hem ook eens in de bench zetten met het deurtje open. Een speelgoedje in leggen en ook water in zetten zodat hij er ingaat; ge kunt ook eens zijn eten inde bench geven zo begrijpt hij dat de bench positief is.
ook opletten met op de zetel te laten goed zoals ge bezig bent , want hij zal er misschien eens afspringen en dat is zeker niet goed voor een pup? ge zou erlater problemen kunnen mee hebben .
Ook wel wandelen maar liever tweemaal een kwartiertje daags dan eenmaal een half uur.

ge zult het allemaal wel weten volgens ik begrijp maar misschien al wat kleinigheidjes vergeten hebben .
Welk ras is uw hond ? of zal het een hondje zijn.

groetjes gerarda

Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Vr 15 Jun 2012, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een yorkshire, een kleintje omdat we veel vliegen en hij bij mij in de cabine dan kan zitten.
Nu weegt hij 85O gr op 3,5 m dus ik denk dat hij zo rond de 2 kg zal gaan wegen. Ik heb het volste vertrouwen in zijn kweker, daar kwam mijn vorige yorky ook van. Wat ik nog wil zeggen, op internet schande al die hondjes die ze aanbieden, zogezegd van elite fokkers. Ze brengen ze zelfs aan huis. Ik wil niet weten hoeveel sukkeltjes er zo geleverd worden. Ik ben altijd uitgegaan dat ik én vader én moeder wou zien, en ook hoe ze worden verzorgd. Trouwens de kweekster spreekt zelf over haar " babbies" en die doet ales voor haar hondjes.
Nu zijn we wél afgedwaald...... Very Happy

Wat dat vroeger eten geven betreft, dan moet k 9 - 13 - 18 uur missch eens proberen....wij slapen tot half 9......(pupje ook)

Naam pupje is LANCE- ke the Boss. Fietsen zal hij wel ni leren, baaske fietst , valt op zeker ? Rolling Eyes Rolling Eyes

Naar boven
Paca

BerichtGeplaatst: Vr 15 Jun 2012, 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Een pup die juist gegeten heeft moet uitgelaten worden (hoe kort ook, best in de tuin als men er een heeft) ... het "nieuwe eten" duwt het "oude eten" naar de uitgang. Nooit heb ik een krant gebruikt ... alhoewel ik zeer goed begrijp dat dit een valabel systeem is om deze na een (zeer korte) tijd buiten te leggen om een pup aan te leren dat "het gevoeg" een activiteit voor buitenshuis is.
Het siert de pup-eigenaars de meest nobele bedoelingen te hebben, u heeft mijn bewondering, het aanleren van wat de pup denkt of nodig heeft is wat anders, de lichaamstaal en het permanent in de mot houden van de lieverd vraagt enige moeite en het is gewoon "wishful thinking" dat ze de mensentaal gaan verstaan in hun eerste levensweken. Een hond leert niet uit zichzelf, hij wordt ofwel door zijn moeder opgevoed ofwel door de eigenaar. Wie dit niet wil of kan inzien ... heeft een lijdensweg voor zich ... de hond trouwens ook.

Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Vr 15 Jun 2012, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wink

Naar boven
gerarda

BerichtGeplaatst: Vr 15 Jun 2012, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

forantje Ge zult gij dat zeker goed doen ,gezien het al uw tweede york is zult ge ook wel weten hoe ge er moet mee omgaan.Natuurlijk dat ge die puppietijd al een beetje vergeten bent . En dat het een hondje is die goed terecht gekomen is hoor ik al.
En zoals ge zegt honden via het net zou ik ook niet kopen. Mijn honden zijn ook altijd van een serieuse fokker gekomen.

Ik wens u het allerbeste met uw lance. En goede reis letterlijk en figuurlijk. Wink

Groetjes gerarda

Naar boven
mur

BerichtGeplaatst: Za 16 Jun 2012, 0:29    Onderwerp: Reageer met quote

forantje ik heb U hondje al gezien zo kleintje hoe is het met U man ik hoop al iets beter mijn lunake heeft het niet zo best gehad ik heb al bij na 14 dagen ziek geweest maar het is al beter groetjes aan u lance de kleine drobber Mur

Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Za 16 Jun 2012, 22:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hey dag lieve Mur ! Wat een verrassing van je hier terug op te kunnen lezen !
Ik heb beloofd dat ik hem ga laten komen zien hé, en misschien kom ik morgen even langs. ben benieuwd hoe jouw Luna gaat reageren.
Dag lief mevrouwke, hou je goed en tot morgen dan. Smile

Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Za 16 Jun 2012, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ja Paca het is wel een hele opdracht zenne zo'n klein ding proper proberen te krijgen.
Nu heeft hij juist uit zichzelf weer een plaske op de krant gedaan. Maar heel de dag doet hij het al in de tuin. Zou ik binnen 1 maand die krant kunnen wegdoen ?
Vannacht ga ik voor de eerste keer in drie weken terug in mijn eigen bed slapen.
Ik zal dan rond vijf uur opstaan om hem even uit de bench en op de krant te zetten. En dan duiken we terug in het warme bed. Mèt Lance-ke denk ik. Dat is verkeerd maar ja ..... Rolling Eyes
De stenen vloer in mijn hall heeft verscheiden doffe vlekken die er niet meer uit gaan, van zijn allereerste ongelukjes.
Iemand een suggestie om ze terug mooi te krijgen ? Ik kan niet boenen want dan vallen we te gemakkelijk. Het is nu al "schuiven" over de vloer om dat kleine duvelke niet te raken. Echt sinds hij hier is heb ik nog geen bladzijde kunnen lezen,dweil ik alle dagen de natte pootjes weg, ben ik constant met hem bezig, slaap ik alleen, BUT I LOVE IT .

Naar boven
Paca

BerichtGeplaatst: Zo 17 Jun 2012, 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

Wel forantje, men moet de krant niet wegdoen ... men legt ze in de tuin, eventueel verzwaard met een steen of zo. Het is de reuk die telt en of er nu wat regen of zo op valt, dit is onbelangrijk ... het is een aanwijziing in de zin van: "hier kan geplast etc." worden zonder problemen. Na een tijd gaat het uiteengevallen papier weg. Onnodig te zeggen dat (en vergeef mijn gezaag) dat men zijn pup permanent met een half oog moet in de mot houden. Velen begrijpen niet, of kunnen er de tijd niet voor opbrengen, dat er moeite moet gedaan worden om een pup op het rechte pad te krijgen binnenshuis. We doen dat met onze kinderen ... een pup is m.i. gemakkelijker.

Naar boven
lynn

BerichtGeplaatst: Zo 17 Jun 2012, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik zal dan rond vijf uur opstaan om hem even uit de bench en op de krant te zetten. En dan duiken we terug in het warme bed. Mèt Lance-ke denk ik. Dat is verkeerd maar ja .....

Mee in bed nemen, dit mag wel, als je dat echt zelf wil.
Beter van niet, maar ja, begrijp het wel.
Maar zorg altijd dat je zelf eerst in het bed ligt, en nodig hem dan uit in het bed.
Maar jij moet altijd eerst, en ook de beste plaats hebben.
Dit is ook zo in de zetel
Jij altijd de eerste, en de beste plaats

Gast

BerichtGeplaatst: Zo 17 Jun 2012, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Beste mensen, nu heeft hij zo braaf heel de dag in de tuin geplast, en dan ineens op een wip en gauw dropt hij me daar een worstje op de tapijt in de hall. Heb hem op het moment zelf betrapt, en berispt, dat is dus goed maar ik denk dat hij het feitelijk nog ni echt snapt.....hij is ook nog zo klein (3 1/2 maand)
Zijn favoriete plasplek is een prachtige bloeiende lobelia plant in de tuin. Die plant is wel 1 meter in doorsnede, en om de een of andere reden ploft hij er middenin, en doet zijn piske daar.... Laughing
Nu echter zit die plant opeens vol bijen, maar dat is voor hem geen belemmering. Ploft boven op die zoemende beestjes. Gevaarlijk dus en daarom heb ik deze plant maar helemaal rondom afgemaakt met draad. Lelijk zicht hoor. Daar gaat mijn mooie border ! Ik kan toch niet riskeren dat ze hem bijten, bv in zijn keel, dan stikt hij.
Vannacht heb ik het niet over mijn hart gekregen van hem alleen te laten. Hij ligt constant te loeren of we er nog wel zijn.Hopelijk is het echtelijk bed verlaten geen reden voor echtscheiding ? Wink
Tja het is me wat, een pupje in huis.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Huisdieren Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: