| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Sr
|
Geplaatst: Vr 22 Jun 2012, 14:43 Onderwerp: Naar Turkije met PLUS magazine |
|
|
Ik krijg via PLUSmagazine een aanbieding om een begeleide rondreis te maken van 8 dagen in Turkije en dit voor (vliegtuig h&t + transfer luchthaven h&t + rondreis in autocar + 7 overnachtingen + ontbijtbuffet + begeleiding) slecht 129 euo pp.
Heeft er iemand ervaring met dergelijke aanbieding (www.itm-travel.com)?
Verschillende reisdata mogelijk.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Paca
|
Geplaatst: Vr 22 Jun 2012, 18:52 Onderwerp: |
|
|
Normaal hebben organisatoren van groepsreizen een programma per soort reis die ze verkopen. Als ze zeggen dat ze die niet hebben zijn het sjacheraars en zie je misschien enkel wat winkels, tapijt-tsjoektsjoeken, een lokaal dorpje waar de bomma's hun huis- en tuinvlijt trachten te verkopen etc.
Vraag het programma! Wat men u voorstelt kan m.i. niet ... of het moest zowat de prijs per dag zijn? Als u tot de vaststelling komt dat het toch koosjer is ... niet twijfelen ... het zijn dan zij die er hun broek aan scheuren. Maak u echter geen illusies ... als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook!
Echt nieuwsgierig hoe dit afloopt. Misschien krijgt de eerste geïnteresseerde al te horen dat alle plaatsen reeds volzet zijn! Niet lachen! Er bestaan tamelijk wat verschillende trukken van de foor.
|
|
| Naar boven |
|
 |
luc009
|
Geplaatst: Vr 22 Jun 2012, 20:46 Onderwerp: |
|
|
Ik heb die aanbieding ook gekregen. Als je alles goed leest kan je moeilijk zonder het bijkomend pakket voor entrees en middagmalen, is ter plaatse te boeken, wat het totaal dus op 258 euro brengt. En dan moet je nog het avondmaal er bij rekenen. Ik heb een dergelijke rondrit in Turkije al gedaan en de hotels zijn meestal niet direct in een stadje gelegen zodat je voor het avondmaal wel in het hotel zult moeten zijn. Hangt er dus vanaf wat men aanrekent voor dit dinner. Maar al bij al lijkt me dit wel een goedkope aanbieding en een behoorlijk programma. Je moet er wel de obligate verkoop/passage in een tapijtenzaak en lederzaak bijnemen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Klaartje
|
Geplaatst: Vr 22 Jun 2012, 21:16 Onderwerp: |
|
|
SR ieder weldenkend mens weet dat men dit alles voor die prijs niet kan doen - bezin eer je begint, want ik vermoed dat er meerdere addertjes hier onder het gras zitten
_________________ "Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez |
|
| Naar boven |
|
 |
sibarita
|
Geplaatst: Vr 22 Jun 2012, 22:47 Onderwerp: |
|
|
Deze reizen worden gesponsord door de turkse regering. Sommige neos afdelingen doen deze reis ook , men is wel verplicht om de uitstappen mee te doen. Blijft men in het hotel moet men extra bijbetalen !!. Bij deze uitstappen bezoekt men dan bv tapijtzaken etc
_________________ Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850 |
|
| Naar boven |
|
 |
Danny.
|
Geplaatst: Za 23 Jun 2012, 6:35 Onderwerp: |
|
|
| sibarita schreef: |
| ... Bij deze uitstappen bezoekt men dan bv tapijtzaken etc |
Kortom, de daguitstappen met korte voorstelling van onderhoudsproducten van vroeger, maar nu met het vliegtuig
Groetjes
Danny
_________________ Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel.
Maar nu hebben wij daarvan nog veel in ons bezit.
Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T |
|
| Naar boven |
|
 |
Sr
|
Geplaatst: Za 23 Jun 2012, 16:10 Onderwerp: |
|
|
Iedereen hartelijk bedankt voor de tips en waarschuwingen. Mijn twijfels worden bevestigd en ik denk dat ik maar beter afhaak. Bedankt!!
|
|
| Naar boven |
|
 |
Redgytje
|
Geplaatst: Za 23 Jun 2012, 20:30 Onderwerp: |
|
|
Hoi daar,
Ik verblijf in Turkije geregeld voor lange verloven en wel bepaald in Kusadasi. Ik moet zeggen dat ik geregeld die firma heb zien rondrijden in de omgeving van Kusadasi en Efeze. Het waren hoofdzakelijk Duitse en Oostenrijkse toeristen die ik heb gesproken die met “itmtravel” op doorrit waren. Hoeveel ze betaalden weet ik niet maar ze bevestigden wel dat de hotels die ze bezochten wel 4 en 5 sterren waren.
Ik zou zeggen wie niet waagt die niet wind. Verwacht er niet te veel van en wat het middagmaal en het avond eten betreft, zijn er wel mogelijkheden genoeg om lekker te eten in Turkije. En er staat we altijd een taxi klaar aan de hotels om je naar een of ander restaurant te voeren. Zeer belangrijk eerst vragen hoeveel de rit kost.
PS gezien op de website van” itmtravel” welke prijzen ze hanteren.
Moesten jullie toch besluiten om de reis te doen en die valt tegen, schiet niet op de pianist, maar weten wat ik er van weet ik zou het riskeren. Succes.
|
|
| Naar boven |
|
 |
doesselaere
|
Geplaatst: Ma 25 Jun 2012, 13:27 Onderwerp: |
|
|
Ik ben in november en maart naar Turkije geweest voor minder dan 300 euro. Eenzeer gevarieerde rondreis, gids, half pension,... in vijsterrenhotels. Gelijkaardige reizen als de aanbieding van magazine plus.
Ik heb nog nooit in zo'n mooie hotels geweest. Mooie streek, zeer interesssante nederlandstalige gidsen die in Turkije wonen, en bijna geen geld uitgegeven want alle entreegelden waren inbegrepen, zelfs een mooie boottocht.
Het enige wat je moet weten is dat deze reizen passseren langs een lederzaak en een juwelierszaak. Als je geen interesse toont laten ze gerust. Indien je toch zekere interesse toont voor de producten laten ze je niet los. Dit is het enige ambetante van deze reizen.
Deze reizen worden door Turkije zwaar gesubsidieerd.
Ik heb mij in elk geval voor maart ingeschreven.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Redgytje
|
Geplaatst: Ma 25 Jun 2012, 20:59 Onderwerp: |
|
|
Mvr of Mr, Doeselare, heeft u nog enig idee met welk reisbureau de reis was ingericht? Ik heb die reizen reeds gezien met Duitse en Oostenrijkse reisbureaus in Turkije. Zoals je hebt aangegeven die reizen zijn zwaar gesponsord door de Turkse middenstand ( lees tapijten, lederwaren, goud zaken enz.) Maar bij het bezoeken van de leder-tapijt- en goud zaken is het niet verboden om inslaap te vallen en er niets van mee te dragen ………..
Ik zelf ben op zoek om ook via deze reisbureaus ook een reis te maken in Turkije, niet tegenstaande we zelf een negental maanden verblijven in Turkije. Het enige nadeel is dat we enkel zouden mogen aansluiten bij de groep in België wat natuurlijk voor ons wel iets moeilijker zou zijn.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|