|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
pinkfloyd
|
Geplaatst: Ma 25 Jun 2012, 11:39 Onderwerp: wonen in een appartement |
|
|
Ik bewoon een appartement van 19 eenheden. Ondergronds bevindt zich de kelder/garage. Mijn garage is de enige die afgesloten is en toegang geeft via een sectionale poort en een deur. Door deze ruimte lopen de afvoerbuizen voor sanitair en ander afvalwater. Recent was er een verstopping en ik werd gevraagd mijn garage ter beschikking te stellen om de ontstopping te realiseren. Er bevindt zich namelijk een sifon. Voor de goede zaak deed ik wat mij gevraagd werd. Ik was toch thuis.
Kan een deskundige terzake of een syndicus onder onze lezers mij geen advies geven om te voorkomen dat deze ingreep (de ontstopping) in mijn garage moet plaatsvinden. Ik hoef je niet te zeggen dat de interventie gepaard ging met nogal wat ongemak en gepoets naderhand. Ik kan hier nog aan toevoegen dat ik fel gesteld ben op orde, netheid en nauwkeurgheid. Mijn garage, een dubbele, ziet er dan ook altijd netjes en opgeruimd uit.
Graag vernam ik dus of ik juridisch of deontologisch een reden kan vinden om me aan de interventie in mijn garage te onttrekken en of men geen andere oplossing om te ontstoppen moet zoeken. Ik dank diegene(n) die me helpt(en) bijzonder van harte. Groeten. PF.
_________________ liever geschuwd om mijn waarheid dan gezocht om mijn leugen. |
|
| Naar boven |
|
 |
vinstermikske
|
Geplaatst: Ma 25 Jun 2012, 12:04 Onderwerp: |
|
|
Beste Pinkfloyd,
Ik ben geen deskundige, noch syndicus, maar zelf eigenaar-bewoner in een blok van 28 appartementen.
Ik denk dat het nuttig is en aangewezen dat U de basisakte van uw gebouw eens doorleest.
In onze basisakte staat vermeld wat tot de gemeenschappelijke delen behoort: o.a. : het buizennet der riolering, afvoerleidingen, goten en putten. In een ander artikel lees ik: met het oog op het toezicht op gemeenschappelijke zaken en .........., moeten de eigenaars de syndicus bestendig toegang tot hun kavel verlenen.......
Ik vermoed dat in uw basisakte hetzelfde vermeld zal zijn, en dat U zich aan deze verplichting niet kan onttrekken.
Dat neemt niet weg dat U kan eisen dat uw garage , na de herstelwerkzaamheden, in dezelfde propere toestand moet achtergelaten worden als voor de herstelling.
|
|
| Naar boven |
|
 |
pinkfloyd
|
Geplaatst: Di 26 Jun 2012, 9:57 Onderwerp: wonen in apartement |
|
|
Vinstermikske, ik heb uw suggestie gevolgd. Inderdaad staan in mijn notariële akte(de statuten van het gebouw met name) de clausules die u opsomt. Ik heb het bureau van de syndicus gecontacteerd en gevraagd een alternatieve oplossing te zoeken. Men beraadt zich daar nu over.
Dank u voor het advies. Groeten. PF.
_________________ liever geschuwd om mijn waarheid dan gezocht om mijn leugen. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|