SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Huurwaarborg betaald,maar geen huurovereenkomst ondertekend

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Recht
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hptje

BerichtGeplaatst: Zo 01 Jul 2012, 11:57    Onderwerp: Huurwaarborg betaald,maar geen huurovereenkomst ondertekend Reageer met quote

Beste forum vrienden,ik heb een vraag,onlangs (in de maand Mei 2012) heb ik een huur appartement gevonden die aangepast is aan mijn handicap,beschikbaar vanaf:01.07.2012,de eigenaar had dit voor mij in optie gezet,met de vraag erbij om de waarborg te betalen,heb ik ook gedaan,maar er werd nog geen huurovereenkomst ondertekend,omdat deze nog geen huurovereenkomst had,en ook omdat de eigenaar dit appartement nog zou opfrissen,op:22.06.2012 ben ik naar dit appartement geweest om de opfrisbeurt te bekijken,en het ontvangen huur contract eventueel te ondertekenen,dat heb ik niet gedaan om de reden dat dit appartement amper was opgefrist,en niet bewoonbaar was(vloer verzakking,water in de kelder,en vele andere)De eigenaar weigert nu mijn waarborg terug te geven,een aangetekend schrijven blijft onbeantwoord..!!!Ondertussen heb ik een andere woning gevonden,wie weet een goed antwoord daarop.?Beste dank.

Prima Vera

BerichtGeplaatst: Zo 01 Jul 2012, 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt hopelijk toch een ontvangstbewijs gevraagd? Anders sta je voor een verloren zaak. Zijn woord tov het jouwe.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pastoor

BerichtGeplaatst: Zo 01 Jul 2012, 12:37    Onderwerp: Reageer met quote

Men moet nooit de huurwaarborg aan de verhuurder geven. Die moet op uw eigen bankrekening staan.

Er is geen hard bewijs omtrent de optie en het huurcontract
(alleen woorden in de wind).

In uw plaats zou ik (met het bewijs, bankuitreksel van de waarborg) en de feiten omtrent de toestand van het appartement een
"verzoeningszitting" aanvragen bij de vrederechter (€ 0, geen advocaat).
Dan weet je wat de vrederechter zou beslissen indien er een rechtzaak
komt.

Gast

BerichtGeplaatst: Zo 01 Jul 2012, 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
en geen van beiden kan aan die som, dit is de juiste huurovereenkomst

zo moet het inderdaad !!

Mvg

Naar boven
hoshinkido

BerichtGeplaatst: Zo 01 Jul 2012, 14:39    Onderwerp: Re: Huurwaarborg betaald,maar geen huurovereenkomst ondertek Reageer met quote

Hptje schreef:
Beste forum vrienden,ik heb een vraag,onlangs (in de maand Mei 2012) heb ik een huur appartement gevonden die aangepast is aan mijn handicap,beschikbaar vanaf:01.07.2012,de eigenaar had dit voor mij in optie gezet,met de vraag erbij om de waarborg te betalen,heb ik ook gedaan,maar er werd nog geen huurovereenkomst ondertekend,omdat deze nog geen huurovereenkomst had,en ook omdat de eigenaar dit appartement nog zou opfrissen,op:22.06.2012 ben ik naar dit appartement geweest om de opfrisbeurt te bekijken,en het ontvangen huur contract eventueel te ondertekenen,dat heb ik niet gedaan om de reden dat dit appartement amper was opgefrist,en niet bewoonbaar was(vloer verzakking,water in de kelder,en vele andere)De eigenaar weigert nu mijn waarborg terug te geven,een aangetekend schrijven blijft onbeantwoord..!!!Ondertussen heb ik een andere woning gevonden,wie weet een goed antwoord daarop.?Beste dank.

een waarborg moet op papier gezet worden!!
nooit tekenen ,wanneer de waarborgclausule niet vermeld staat,ga naar de huurderbond!! zij zullen de nodige stappen ondernemen.
uw verhuurder verzuimd hierbij aan zijn taken! en moet dit bedrag intregaal terug betalen..indien die niet wilt,gerechttelijke procedure inzetten. heb dit zelf meegemaakt en ook gewonnen.
mvgr

telenet fiber
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Recht Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: