SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Ictam - ervaring (rondreis Botswana)

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Reizen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kattevriendje

BerichtGeplaatst: Do 05 Jul 2012, 19:36    Onderwerp: Ictam - ervaring (rondreis Botswana) Reageer met quote

Heeft iemand al ervaring met het reisbureau Ictam ?
Zo ja, wat zijn de meningen?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
polux

BerichtGeplaatst: Do 05 Jul 2012, 21:29    Onderwerp: reizen Reageer met quote

Wij hebben met Ictam rondreis Peru gedaan en Van St Petersburg naar Moskou (cruise).
Zeer professionele benadering.
goede ervaren begeleiders (van Brussel tot Brussel)
Keuze hotels is correct.
Alle kosten zijn op voorhand gekend, dus geen apen die uit de mouw komen als er bezoeken moeten afgelegd worden.
Alleen maar goede herinneringen.

Polux en z'n madam.

riederalp

BerichtGeplaatst: Vr 06 Jul 2012, 19:14    Onderwerp: ictam Reageer met quote

Ik heb in een vorig leven voor verschillende luchtvaartmaatschappijen gewerkt, en dus ook met reisagenten/to
Ik weet dat Ictam samen met de Blauwe Vogel de twee betrouwbare TO zijn in Vlaanderen ( ik zeg Vl omdat zij voornamelijk in Vl actief zijn )

Naar boven
JeanC

BerichtGeplaatst: Zo 19 Aug 2012, 19:12    Onderwerp: Ictam - ervaring Reageer met quote

Wij hebben met Ictam 5 reizen gemaakt China, Vietnam, Egypte, guatemale en India. Slechts één viel een beetje tegen door het je-m'en-foutisme van een jonge begeleidster. De begeleiding viel tegen, niet de organisatie en de reis.
Voor de 4 andere reizen was alles perfect!
Onze volgende grote begeleide reis zou, zonder twijfel, weer met Ictam zijn.

Naar boven
Paca

BerichtGeplaatst: Ma 20 Aug 2012, 2:40    Onderwerp: Re: Ictam - ervaring Reageer met quote

JeanC schreef:
Wij hebben met Ictam 5 reizen gemaakt China, Vietnam, Egypte, guatemale en India. Slechts één viel een beetje tegen door het je-m'en-foutisme van een jonge begeleidster. De begeleiding viel tegen, niet de organisatie en de reis.
Voor de 4 andere reizen was alles perfect!
Onze volgende grote begeleide reis zou, zonder twijfel, weer met Ictam zijn.

Het probleem van begeleid(st)ers is dikwijls de immaturiteit (onrijpheid) van "zelfgebombardeerde" reisleid(st)ers. Heb het verscheidene malen meegemaakt. Een "beeldje" van vooraan in de twintig is niet hetzelfde als een volwassen en ervaren persoon., man of vrouw.
Het mag sommigen misschien wat verwonderen maar heb verscheidene jonge dames weten kraken onder "kleine problemen" die ze niet opgelost kregen.
Ben geen mysogene, integendeel, maar wel overtuigd dat "reisleid(st)er" een attitude vereist die velen niet hebben. Een reisleider is iemand die de mentaliteit van een missionaris heeft ... en een tijger wordt als het nodig is. Niet altijd gemakkelijk hoor maar dit behoort tot de verantwoordelijkheden.
In feite zou een reiziger/toerist (met enige ervaring) gerust zijn toekomstige reisleid(st)er eens mogen aan de tand voelen. U zal dit praktisch nooit meemaken! U zal leven met wat u "krijgt".

Naar boven
polux

BerichtGeplaatst: Ma 20 Aug 2012, 10:14    Onderwerp: Re: Ictam - ervaring Reageer met quote

Paca schreef:

In feite zou een reiziger/toerist (met enige ervaring) gerust zijn toekomstige reisleid(st)er eens mogen aan de tand voelen. U zal dit praktisch nooit meemaken! U zal leven met wat u "krijgt".

Als begeleider zou je ook de reiziger toerist (zonder ervaring) aan de tand moeten kunnen voelen om "kleine problemen" te vermeiden.

Er is een kwestie van vertrouwen. En uw beeldekens komen gewis bij ICTAM niet aan de bak.......
de vraag was dan ook : Heeft iemand al ervaring met het reisbureau Ictam ?

Ik vermoed dat ge op die vraag een antwoord moet schuldig blijven.....

Paca

BerichtGeplaatst: Zo 26 Aug 2012, 5:24    Onderwerp: Re: Ictam - ervaring Reageer met quote

polux schreef:
Paca schreef:

Als begeleider zou je ook de reiziger toerist (zonder ervaring) aan de tand moeten kunnen voelen om "kleine problemen" te vermeiden.

Er is een kwestie van vertrouwen. En uw beeldekens komen gewis bij ICTAM niet aan de bak ....
de vraag was dan ook : Heeft iemand al ervaring met het reisbureau Ictam ?

Ik vermoed dat ge op die vraag een antwoord moet schuldig blijven.....

Wel polux... ik moet op geen enkele vraag schuldig blijven. Ofwel ben je zelf een reisleider geweest ofwel niet. Indien niet heb je geen flauw benul van wat een reisleider kan meemaken. Ictam is voor mij een organisatie als een ander. 4 en 5 sterren hotels zijn me in het geheel niet vreemd.
Beter als Neckermann of consoorten ... dit is niet moeilijk.
De kwaliteit van een reisleider ligt in het feit van het voorziene programma uitgevoerd te krijgen. Uiteindelijk is dit waarvoor de mensen betalen.
"Beeldekens" slagen hierin niet altijd. Er zijn nu eenmaal streken waar ervaren en moedige reisleiders gedaan krijgen wat in "het programma" staat. Een goede reisleider is een missionaris die kan omschakelen tot een tijgergehalte ... zonder dat ie dat hoeft mee te delen aan zijn "schaapjes". Zij moeten dat niet weten ... het is de taak en verantwoordelijkheid van de reisleider zelf. De schaapjes hebben hier geen enkele boodschap aan en moeten dit zelfs best niet weten of ondervinden ... zij hebben betaald voor een zorgeloze reis.
Wat ik u wel kan vertellen is het feit dat sommige jeugdige reisleid(st)er kunnen gemanipuleerd worden door oudere (en meer ervaren) toeristen. Dit is dus altijd een afgang van de reisleid(st)er.
Er is een franse uitdrukking: "Il faut un chef". Wel ... dit is de basis van een goede reisleider.
Ooit 108 betalende mensen door China geleid? Dan mag u meepraten! Of heel stilletjes uw mond houden.
Iemand die wel weet wat een zogenaamde luxe-reis betekent voor de betalende. Of had u het anders gedacht?

Naar boven
polux

BerichtGeplaatst: Zo 26 Aug 2012, 12:09    Onderwerp: De vraag ???? Reageer met quote

Paca,

Ge hebt geen ervaring met Ictam !
of wel ???? want dat was de vraag.

108 mensen door china leiden ???? onverantwoord en zeker not done.
Luxereizen zijn niet enkel 4 en 5 sterren hotels maar ook service .....
Mij zult ge daar nooit zien tussen lopen.

Dat ge dan over "schaapjes" praat kan ik inkomen.
Volgens mijn mening is dit geen reisgezelschap (groep)meer.

Zelfs een ervaren schaapherder kan die niet samenhouden zonder enkele goede honden.

I rest my case......

Paca

BerichtGeplaatst: Zo 26 Aug 2012, 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Tja ... leg dan Ictam zelf eens op de rooster nietwaar, er zullen altijd reizigers zijn die goede of minder goede ervaringen menen te moeten meedelen. Daar zijt ge dus niets mee zonder ook de tegenpartij te horen.
DOEN! die reis ... zou ik zeggen en een open mind houden voor eventuele kleine tegenslagen waar geen kat iets kan aan doen.
BTW, ik had inderdaad nog één herdershond bij ... en die sprak nog vloeiend Mandarijns ook! Met alle respect voor reizigers maar de keerzijde (de touroperator) heeft geen enkel belang om in zijn kaarten te laten kijken ... noch met wie hij ter plaatse werkt noch meedelen (behalve aan de herder) wie hij serieus in de mot moet houden. Er zijn zeer slechte reisleiders ... ze bestaan ... heb ze aan het werk gezien ... ook de schaapjes waren ongelukkig en ben meer als eens tussenbeide gekomen om de plooien wat glad te strijken ... zowel Nederlandse, Duitse als Franse "herders" die in feite beter in hun dorp gebleven waren in plaats van een miljoenenreis/zaak (in BEF) voor hun opdrachtgever naar de haaien te helpen. I rest my case also, ik wens hier mijn tijd niet meer in te steken.

Naar boven
gustilpe

BerichtGeplaatst: Zo 02 Sep 2012, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Kattevriendje,

driemaal reisde ik met Ictam, tweemaal naar Zuid-Afrika, éénmaal naar Peru.
Ik kan zeggen dat Ictam een uitstekend reisbureau is met een organisatie die in de drie gevallen vlekkeloos verliep en met een uiterst professionele begeleiding!

gustilpe

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Reizen Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: