| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Rolle99
|
Geplaatst: Do 26 Jul 2012, 20:30 Onderwerp: schijfruimte verdwijnt ? |
|
|
Dag,
Tot voor kort had ik nog 20 gig over op mijn C schijf (capaciteit is 73 gig). Er is ook een D partitie van 73 gig. Eergisteren ging mijn C schijf in het rood met nog slechts 2 gig beschikbaar. Wanneer ik het totaal maak van alle mappen, ook de verborgen, kom ik aan 40 gig !! Vandaag is het resterend gedeelte gezakt naar 1,3 gig en ik heb amper iets gedaan op pc. Heb anti virus en anti malware laten lopen en niets gevonden. Heb zeker vuilbak leegggemaakt en ook in outlook een hele hoop mails verwijderd, maar zonder resultaat.
Wat kan er aan de hand zijn ?
_________________ Enjoy.
Win 7 Ult SP1-32bits//RAM 3 GB// HD 156GB + 313GB//IE9 + FF 9//Anti virus en firewall:AVG 13//MBAM//CCleaner. |
|
| Naar boven |
|
 |
verhaegen Support SeniorenNet
|
Geplaatst: Do 26 Jul 2012, 21:33 Onderwerp: |
|
|
systeemherstel heeft 12% nodig van de hd
het systeem zelf heeft ook ruimte nodig
en al eens naar schaduwkopieen gezien ?
slaag eens een boel op in de D partitie
_________________ gelieve te vermelden :desktop-laptop ? besturingssysteem ?
windows7/vista/xppro /home
en mogelijk de hoeveelheid geheugen
256/512 /768/1024/1-2-3-4GB/
bezoek ook eens de VERNIEUWDE
NEDERLANDSTALIGE HANDLEIDINGEN/LINKEN
waarom dit onderschrift ? |
|
| Naar boven |
|
 |
mendo
|
Geplaatst: Do 26 Jul 2012, 22:18 Onderwerp: |
|
|
Maak de beveiligde besturingssyssteembestanden zichtbaar via "Map- en zoekopties" (belangrijk).
Ga eens naar C:\Windows\Installer en kijk eens hoe groot die "Installer" map is.
Vergeet na afloop niet de "Beveiligde besturingssysteembestanden" te verbergen (terug een vinkje plaatsen).
|
|
| Naar boven |
|
 |
socrates
|
Geplaatst: Do 26 Jul 2012, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Kan men zonder risico een aantal bestanden uit die installer map verwijderen ?
_________________ Niemand heeft het altijd juist, sommigen hebben het altijd fout. |
|
| Naar boven |
|
 |
mendo
|
Geplaatst: Vr 27 Jul 2012, 7:03 Onderwerp: |
|
|
Kijk al vast eens of daar software zit staan die je niet meer gebruikt (verwijderd hebt) . Verwijder die dan uit de Installer-map
|
|
| Naar boven |
|
 |
socrates
|
Geplaatst: Vr 27 Jul 2012, 10:22 Onderwerp: |
|
|
| mendo schreef: |
| Kijk al vast eens of daar software zit staan die je niet meer gebruikt (verwijderd hebt) . Verwijder die dan uit de Installer-map |
Bedankt, de map bevat meer dan 5 gig, maar de bestandsnamen zijn allemaal combinaties van letters en cijfers. Niet evident om daar wat van te verwijderen. Waar dienen die files nog voor als de progs geďnstalleerd zijn ?
_________________ Niemand heeft het altijd juist, sommigen hebben het altijd fout. |
|
| Naar boven |
|
 |
Rolle99
|
Geplaatst: Vr 27 Jul 2012, 12:46 Onderwerp: |
|
|
Mendo, ik heb de gedaan zoals door jou beschreven, maar heb geen map Installer onder C:\windows ?
Verhaegen, wat is een schaduwkopie en waar zit dat ?
Gr,
_________________ Enjoy.
Win 7 Ult SP1-32bits//RAM 3 GB// HD 156GB + 313GB//IE9 + FF 9//Anti virus en firewall:AVG 13//MBAM//CCleaner. |
|
| Naar boven |
|
 |
verhaegen Support SeniorenNet
|
|
| Naar boven |
|
 |
mendo
|
Geplaatst: Vr 27 Jul 2012, 22:02 Onderwerp: |
|
|
| Rolle99 schreef: |
Mendo, ik heb de gedaan zoals door jou beschreven, maar heb geen map Installer onder C:\windows ?
|
Die heb je 100% zeker wel. Maar je hebt mijn bericht niet goed gelezen denk ik. ik zei duidelijk dat je die map zichtbaar moest maken !!!!!!!!!!
| mendo schreef: |
Maak de beveiligde besturingssyssteembestanden zichtbaar via "Map- en zoekopties" (belangrijk).
Ga eens naar C:\Windows\Installer en kijk eens hoe groot die "Installer" map is.
Vergeet na afloop niet de "Beveiligde besturingssysteembestanden" te verbergen (terug een vinkje plaatsen). |
En ik zal er nog aan toevoegen dat je na het aanbrengen van wijzigingen in "map- en zoekopties" de verkenner even moet sluiten en opnieuw openen. Anders zijn de gewijzigde instellingen uiteraard nog niet van kracht op dat geopend venster. Wedden dat je die map gaat vinden !
|
|
| Naar boven |
|
 |
pcekspeer
|
Geplaatst: Vr 27 Jul 2012, 23:01 Onderwerp: |
|
|
@socrates
Map Wind.Installer.
Windows Installer bepaalt hoe andere programma's op de computer worden geďnstalleerd en verwijderd. Software-uitgevers kunnen Windows Installer gebruiken om te zorgen voor consistente installatie- en verwijderingsprocessen in verschillende programma's.
Met Windows Installer wordt het beheer van het installeren en verwijderen van software en het wijzigen, herstellen en adverteren van bestaande toepassingen vergemakkelijkt.
5 GB is inderdaad vrij vol, maar je kunt daar beter maar van afblijven.
Als je die verwijderd, krijg je problemen met progr. te verwijderen, updates en patches van Wind. en av-rpogr, enz...
Trager werken wordt niet beinvloed door 1 of meer grote submappen.
Mocht er een gebrek aan ruimte zijn, kan je de map alitjd in zijn geheel verplaatsen naar een andere partitie. Zaak dus van te weten waar je ze geplaatst hebt. Je gaat ze nog vaak nodig hebben hé. Wat nu nog automat. gaat door Wind., zal je nadien zelf moeten aandragen...
Windows Installer Clean up, was een progr. van Micros. om deze map op te kuisen. Maar er liep hierbij dusdanig veel verkeerd, dat ze het hebben verwijderd...
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc739578(v=ws.10)
_________________ Win7 Prem SP1-64bit+XP SP3//RAM4GB//HD1000GB//IE10,Opera12.15,FF21//AVAST8//Win.LiveMail/Apache-OpenOffice3.4.1
BSA+Micros.SafetyScan+.Malic.Softw.Rem.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl-Superantispyw//MBAM.//Bing/Ixquick-DuckDuckgo, enz.. |
|
| Naar boven |
|
 |
mendo
|
Geplaatst: Vr 27 Jul 2012, 23:32 Onderwerp: |
|
|
't Is al een tijdje geleden hoor, maar ik heb ooit eens van iemand een Acer laptopje (Win XP) in handen gestopt gekregen met een volgelopen C-partitie. Die C schijf was 30 GB groot en zat boemvol. De Installer-map bleek ruim 19 GB groot te zijn. En wat doe je dan? Kijken wat daarin fout gelopen is. Er bleek iets mis te zijn gelopen met Microsoft Office. Na een deďnstallatie van Office heb ik toen alles van Office in die Installer-map verwijderd en nadien Office opnieuw geďnstalleerd.
Er was alzo weer ruim 20 GB van die 30 GB "beschikbaar" !!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is uit de praktijk gegrepen. Dus niets van het Internet geplukt.
|
|
| Naar boven |
|
 |
NewHaunter
|
Geplaatst: Za 28 Jul 2012, 6:20 Onderwerp: |
|
|
SpaceSniffer, find lost disk space the easy way.
_________________ MB: MSI Z58MA-ED55(B3); CPU: Intel Core i7 4,20GHz OC; RAM: 8GB DDR3; Graka: AMD Radeon HD6870; Windows 7 Home Premium SP1 64-bit; IE9; Avira Free Antivirus |
|
| Naar boven |
|
 |
Rolle99
|
Geplaatst: Zo 29 Jul 2012, 14:07 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad Mendo, ik heb ze gevonden. Is 4 gig groot.
Gr,
_________________ Enjoy.
|
| Naar boven |
|
 |
mendo
|
Geplaatst: Zo 29 Jul 2012, 17:21 Onderwerp: |
|
|
4 GB, dat is niet overdreven veel.
|
|
| Naar boven |
|
 |
NewHaunter
|
Geplaatst: Zo 29 Jul 2012, 17:33 Onderwerp: |
|
|
Bij mij is ze 3,06 GB.
_________________ MB: MSI Z58MA-ED55(B3); CPU: Intel Core i7 4,20GHz OC; RAM: 8GB DDR3; Graka: AMD Radeon HD6870; Windows 7 Home Premium SP1 64-bit; IE9; Avira Free Antivirus |
|
| Naar boven |
|
 |
|