SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

telenet "king" mobiel surfen

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Multimedia
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
postiljon

BerichtGeplaatst: Za 28 Jul 2012, 17:58    Onderwerp: telenet "king" mobiel surfen Reageer met quote

Op zich lijkt met het de King-formule van telenet wel iets:

Samengevat:
Contractduur
Geen contractduur.
Geen opzegtermijn of uitstapkosten.
Wijzig je tariefplan wanneer je wil.
Activering
Éénmalige activeringkost (per simkaart): €0

Inbegrepen
150 minuten
naar alle netwerken
naar vaste en mobiele lijnen
in dal- en piekuren
10.000 sms'jes
naar alle netwerken
500MB mobiel internet (3G)
En gratis mobiel surfen via Wi-free (1.200 Telenet Hotspots)
Meer verbruiken dan voorzien in je tariefplan?
€ 0,15/minuut
€ 0,10/SMS
€ 0,10/MB mobiel internet
Bellen , SMS-en en Surfen in buitenland?
Gebeld worden: € 0,09/min
Bellen: € 0,35/min
Ontvangen van een sms: gratis
Sturen van een sms: € 0,10/sms
Mobiel internetverkeer: € 0,30/MB

... maar ik heb er toch enkele vragen bij:

1) vooral wat betreft MB-gebruik: ik heb niet echt een zicht wat een normaal MB-gebruik is.
Stel nu dat ik per dag enkele actua-pagina's doorneem (Standaard, Morgen, GVA, HLN), enkele opzoekingen doe via forums (seniorennet, tripadvisor, los flippos quiz forum), mijn mails eens bekijk (telenet, gmail, hotmail) en dan nog een paar andere google-opzoekingen doe, hoeveel zou mijn verbruik dan zijn (ik ga er van uit dat ik dagelijks max. half uur actief zal zijn, maar vaak wat minder) ? Belangrijk, zit ik dan in de buurt van 500 MB of fel erboven ?

Ook voor buitenland is MB belangrijk, want daar blijft bij dit contract een prijs per MB van 0,30, en dat kan toch vlug oplopen als ik geen idee heb van MB (en juist in buitenland wil ik nog wel eens iets langer actief zijn, gezien ik dan - indien geen wifi beschikbaar - van de meeste andere informatiebronnen (kranten, vaste PC, TV ed) ben afgesloten

2) Dit contract van Telenet verloopt via het Mobistar-netwerk. Tot op heden ben ik nog steeds proximus (pay and go). Hoe verhoudt zich de kwaliteit vh Mobistar- tov het Proximus-netwerk ?

3) Op zich lijkt 15 euro per maand voor mij wel een acceptabel bedrag, maar rekening houdende met feit dat ik slechts max. een uur per maand bel, en een 100-tal sms-en verstuur, en voorlopig nog niet zo superactief ben op het mobiel internet via smartphone (neem gemiddeld een kwartiertje per dag, waarbij dan soms nog op een wifi of een telenet hotspot), komt het dan toch niet voordelig uit om gewoon via 'geen abonnement' te werken ... want als ik geen 15 euro per maand verbruik, heeft het toch ook weinig zin ( nu is het wel zo als ik de mogelijkheid zou hebben meer te verbruiken, ik daar waarschijnlijk wel meer actief mee zal zijn, zie bij punt 1 wat ik oa ongeveer dagelijks zou opzoeken)

Alvast bedankt voor de eventuele toelichtingen.

Dirk

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hjb

BerichtGeplaatst: Za 28 Jul 2012, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

een paar tips:

lees bijvoorbeeld hier iets over wat u verbruikt aan mb's bij mobiel internet:

http://www.allesovermobielinternet.nl/dataverbruik

en dit is wat belgacom er van maakt:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14885/~/wat-is-het-gemiddeld-verbruik-bij-het-downloaden%3F

over tarieven: kijk eens naar bijvoorbeeld dit:

http://www.medionmobile.be/nl/web/tarieven/internet-bundel/

dit laatste loopt via base, van kpn dus. base staat te koop, en Telenet is een gegadigde. als Telenet base kan kopen, dan blijft de vraag wat ze met Mobistar gaan doen. blijft dan ook de vraag of het tarief van Aldi kan aangehouden worden.

leba

BerichtGeplaatst: Za 28 Jul 2012, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan ook een 0 abbonement nemen waar je gewoon je verbruik betaalt.
En eventueel een extra sms of surf abbonement.
klik en zie hier voor de tarieven.

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Multimedia Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: