| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
LucS
|
Geplaatst: Ma 23 Jul 2012, 18:02 Onderwerp: USB stick |
|
|
Onlangs kocht ik een USB stick, 62G. Ik werk zowel met een laptop als met een PC (beide windows 7). Ik wil dus enkele grote bestanden via de USB stick transporteren van de een naar de andere computer. Wanneer ik de bestanden op de USB stick gezet heb en nazicht doe staan deze erop. Wanneer ik de USB aansluit op de andere computer zijn deze niet aanwezig.
Ik wilde gisteren een reeks foto's bij een vriend op zijn PC zetten en er werd gemeld dat de USB-stick niet geformatteerd was. Ik werk met windows 7 en mijn vriend met windows 98. Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Dank bij voorbaat LucS
|
|
| Naar boven |
|
 |
iceman1718
|
Geplaatst: Ma 23 Jul 2012, 19:20 Onderwerp: |
|
|
Win 98SE dus, dan moet je de driver manueel van de site van de fabrikant afhalen, en dat lukt ook niet altijd, die is soms niet voorhanden, vermits de stick nfts kan geformateerd zijn wat niet ondersteund wordt in win98SE.
En zeker een stick van 62 Giga wat ik niet denk dat hij groot is.
_________________ niemand is perfect , een geluk voor deze wereld
Computers: de meeste fouten en virussen zitten tussen de stoel en het toetsenbord |
|
| Naar boven |
|
 |
LucS
|
Geplaatst: Ma 23 Jul 2012, 20:36 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de snelle reactie. Ik begrijp dus dat ik met mijn usb stick niet bij mijn vriend terecht kan. Maar heb je een uitleg voor het feit dat de stick niet kan gelezen worden door zowel mijn laptop als mijn PC, die toch beide onder windows 7 draaien
|
|
| Naar boven |
|
 |
iceman1718
|
Geplaatst: Ma 23 Jul 2012, 21:37 Onderwerp: |
|
|
Als je vriend nog win98SE gebruikt op internet is dat wel een oldtimer, daar moet hij iets aan doen. NFTS begint met win2000,
dit zei je Wanneer ik de bestanden op de USB stick gezet heb en nazicht doe staan deze erop.
dus kan je lap- of desktop toch je stick lezen.
en dan zeg je dit Maar heb je een uitleg voor het feit dat de stick niet kan gelezen worden door zowel mijn laptop als mijn PC, die toch beide onder windows 7 draaien
daar ben ik niet mee hoor
_________________ niemand is perfect , een geluk voor deze wereld
Computers: de meeste fouten en virussen zitten tussen de stoel en het toetsenbord |
|
| Naar boven |
|
 |
LucS
|
Geplaatst: Ma 23 Jul 2012, 23:41 Onderwerp: |
|
|
Als ik de bestanden naar de stick kopier en nazicht doe op dezelfde PC staan deze inderdaad op de stick, maar als ik dan naar de laptop ga staan de bestanden er niet op. Omgekeerd ook, als ik bestanden kopieer van de laptop worden deze weggeschreven op de stick, maar als ik dan naar de laptop ga staan ze er niet meer op.
|
|
| Naar boven |
|
 |
hviaene
|
Geplaatst: Di 24 Jul 2012, 8:39 Onderwerp: |
|
|
Gebruik je wel "Veilig verwijderen?"
|
|
| Naar boven |
|
 |
verhaegen Support SeniorenNet
|
Geplaatst: Di 24 Jul 2012, 8:40 Onderwerp: |
|
|
en hoe doe je dat ?
kopieren naar ? >stick
of
kopieren >via windows verkenner naar de stick > plakken
zal de eerste methode wél zijn zekers
dan staat daar ofwel alleen een snelkoppelingetje dat alleen door de originele comp gezien kan worden
dus uw manier van werken is niet goed
_________________ gelieve te vermelden :desktop-laptop ? besturingssysteem ?
windows7/vista/xppro /home
en mogelijk de hoeveelheid geheugen
256/512 /768/1024/1-2-3-4GB/
bezoek ook eens de VERNIEUWDE
NEDERLANDSTALIGE HANDLEIDINGEN/LINKEN
waarom dit onderschrift ? |
|
| Naar boven |
|
 |
LucS
|
Geplaatst: Do 26 Jul 2012, 8:48 Onderwerp: |
|
|
@Verhaegen, ik heb de bestanden gekopieerd zoals je zei, doch het werkt niet. Ik heb de usb stick al eens geformatteerd, maar dat lukte niet met de instelling "62,4 GB - NTFS - Cluster 4076 bytes". Ik heb dan een snel-formaat gedaan en kreeg dan en andere vorm van formattering (exFAT)
@hviane ik gebruik inderdaad veilig verwijderen, dus daar kan het niet aan liggen
Ik blijf zoeken naar een oplossing en hoe het komt.
Dank voor uw tussenkomst
LucS
|
|
| Naar boven |
|
 |
hollygan
|
Geplaatst: Do 26 Jul 2012, 9:20 Onderwerp: |
|
|
LucS
zijn het wel de bestanden die je op de stick zet of snelkoppelingen ernaar?
deze laatsten doen het enkel op de eigen pc
_________________ laptop ASUS - i7 processor - 8Gb ram - windows 7 Home - 64 bit - sp1 - hd 500Gb (2x) |
|
| Naar boven |
|
 |
|