|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
scorpio
Geregistreerd op: 12-11-2004 Woonplaats: Schelle bij Antwerpen de mooie koekestad
|
Geplaatst: Za 04 Aug 2012, 13:50 Onderwerp: Perzikboompje |
|
|
Ik heb in het voorjaar een perzikboompje geplant in een zeer grote pot op het terras.
Gekocht in de Aldi voor 3.5 euro, Red Heaven.
Het was eigenlijk alleen een stokje geent op een onderstammetje met onderaan enkel een klein knopje.
het boompje (eigenlijk is het meer een struik geworden) is nu anderhalve meter groot.
Het knopje onderaan is uitgegroeid tot een volwaardige tak en bovenaan is er nog een tak gekomen.
Aan deze twee takken zijn nu lange zijtakken ontstaan met bladeren met één en drie bladeren.
het boompje is nu evenbreed als het hoog is, helemaal geen boomvorm.
Moet ik deze zijtakken snoeien of gewoon laten staan en het boompje 2 jaar laten worden, het kan overwinteren in een ruimte met wintertemperatuur van gemiddeld 10 graden.
groetjes,
scorpio
_________________ Windows 7 64 bit- Intel Core i5 2.4 GHz- 4 Gb RAM - 700 Gb HD- Bitdefender anti virus - videokaart ATI 6650M 1000Mb- browser IE 10- Windows Live Mail-Ccleaner. |
|
| Naar boven |
|
 |
scorpio
Geregistreerd op: 12-11-2004 Woonplaats: Schelle bij Antwerpen de mooie koekestad
|
Geplaatst: Za 04 Aug 2012, 14:15 Onderwerp: |
|
|
Hierbij foto van de perzik
http://img35.imageshack.us/img35/6513/008xm.jpg
_________________ Windows 7 64 bit- Intel Core i5 2.4 GHz- 4 Gb RAM - 700 Gb HD- Bitdefender anti virus - videokaart ATI 6650M 1000Mb- browser IE 10- Windows Live Mail-Ccleaner. |
|
| Naar boven |
|
 |
jeronimo
|
Geplaatst: Za 04 Aug 2012, 23:01 Onderwerp: |
|
|
Perzik is zeer gevoelig aan ziekten, vooral hagelschot (gekrulde bladeren)
Steenfruit mag men snoeien zolang er bladeren op de boom staan
Volgens ik lees is het een geënt boompe, snoei alle te lage takken
weg en zet wat vorm in uw boom.
Een gouden regel, geef lucht en licht binnen de boom.
_________________ niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|