90 minuten in de hemel..

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

08 nov 2012, 22:40

Voor het paranormale moet je bij www.skepp.be zijn er ligt daar 1.000.000 euro te verdienen :D :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 nov 2012, 22:58

janx schreef:
cappa schreef:]BDE's zijn al lang opgelost. Net als mystieke ervaringen, verschijningen, uittredingen, en zeker band- en beeldruis.
Is het niet zo cappa dat het enkel voor een groep is maar niet in het algemeen? […]
Inderdaad. Net zoals de aarde plat is voor een groep en een bol voor anderen. Duh?
Ni Dieu, Ni Maître

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

09 nov 2012, 00:46

....Je weet, er zijn een aantal graden qua dieptes zijn van de slaapniveau ‘s. Bij een BDE is dat meestal het diepste punt wat mogelijk is. ( nog verder betekend het de lichamelijke dood.) Dat maakt dat je wezenlijke levens kern zich kan los maken van het lichaam en vrijelijk kan schouwen in een gebied die niet meer enkel die zware wereldse materie is. Enkel gebonden aan de wereldse materie is dat niet mogelijk daarom is er geen houvast van het waarom en hoe van BDE voor velen en daarom schrijft men de verschijnselen toe aan de hand van aannames die voortkomen uit de bevindingen die niet verder kunnen gaan dan wat mogelijk is in de materie...

Janx, wie ben jij dan wel dat je méér zou weten dan je medemens.
Ben je een spook of zo?
Zijn wij niet allen gebonden aan de wereldse materie ?
Doen wetenschappers niet al het mogelijke om te ontdekken of er leven na de dood zou kunnen bestaan.
Diegene die dat kan bewijzen wordt toch stinkend rijk en eeuwig beroemd.
Ik merk hier telkens op het forum dat het halfzachte eieren zijn die dat "geloof" aanhangen.
:wink:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 nov 2012, 06:05

ijn wij niet allen gebonden aan de wereldse materie ?
Sommigen af en toe niet beste Reini, maar dat kan niet worden aanvaard door levens die nog geheel vast zitten in de materie. Zeer begrijpelijk overigs hoor.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

09 nov 2012, 08:44

janx schreef:
ijn wij niet allen gebonden aan de wereldse materie ?
Sommigen af en toe niet beste Reini, maar dat kan niet worden aanvaard door levens die nog geheel vast zitten in de materie. Zeer begrijpelijk overigs hoor.
Inderdaad, zwevers denken dat ze niet gebonden zijn aan materie. Hun gedachten hebben dan ook evenveel inhoud als een balonnetje. Dat zweeft ook.
Ni Dieu, Ni Maître

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

09 nov 2012, 09:44

Zoals Janx het aanhaalt, is het zich geestelijk ontwikkelen een proces, door middel van veel levens. Het is volgens mijn mening een soort van bewustwordingsproces, en het kan niet geforceerd worden, niet bespoedigd, men heeft er geen controle over. Daarom is het ook een "proces". En het heeft dus niets te maken met zich verheven voelen of beter zijn of meer weten of wat dan ook, want het is een proces waarin elke mens zich in bevind. Tot zover ben ik overtuigd. Daarom is het ook zo belangrijk dat we van mekaar leren aanvaarden dat we verschillend zijn, en dat we de mening en de visie van een ander leren respecteren, ook al strookt die in het geheel niet overeen met onze eigen mening. Iedereen heeft toch zijn mooie kanten, de ene is spiritueel begaafd, de andere is erg "down to earth" (in materie geïnteresseerd), sommigen zijn gedreven door wetenschap, ...enz. En het mooie is eigenlijk, als je dit kan aanvaarden en op een vriendelijke manier met elkaar kan omgaan, dat juist deze verschillen zorgen voor een zekere balans, ze vullen elkaar aan. Maar men kan dat niet zien zolang men zich genoodzaakt ziet om te strijden voor het behalen van zijn eigen grote gelijk (het voldoen aan de behoefte van het enorme ego). Dit is thans mijn persoonlijke mening.
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

09 nov 2012, 11:16

door middel van veel levens. Het is volgens mijn mening een soort van bewustwordingsproces,

Bewijs het, Angel.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

10 nov 2012, 09:04

Zodra jij bewezen hebt dat jij voelt, denkt en droomt.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 nov 2012, 11:24

angelica schreef:Zoals Janx het aanhaalt, is het zich geestelijk ontwikkelen een proces, door middel van veel levens. Het is volgens mijn mening een soort van bewustwordingsproces, en het kan niet geforceerd worden, niet bespoedigd, men heeft er geen controle over. Daarom is het ook een "proces". En het heeft dus niets te maken met zich verheven voelen of beter zijn of meer weten of wat dan ook, want het is een proces waarin elke mens zich in bevind. Tot zover ben ik overtuigd. Daarom is het ook zo belangrijk dat we van mekaar leren aanvaarden dat we verschillend zijn, en dat we de mening en de visie van een ander leren respecteren, ook al strookt die in het geheel niet overeen met onze eigen mening. Iedereen heeft toch zijn mooie kanten, de ene is spiritueel begaafd, de andere is erg "down to earth" (in materie geïnteresseerd), sommigen zijn gedreven door wetenschap, ...enz. En het mooie is eigenlijk, als je dit kan aanvaarden en op een vriendelijke manier met elkaar kan omgaan, dat juist deze verschillen zorgen voor een zekere balans, ze vullen elkaar aan. Maar men kan dat niet zien zolang men zich genoodzaakt ziet om te strijden voor het behalen van zijn eigen grote gelijk (het voldoen aan de behoefte van het enorme ego). Dit is thans mijn persoonlijke mening.
vriendelijke groet

Heel mooi verwoord ANGELICA , als iedereen deze houding zou aannemen , zou er zeker vrede gegarandeerd zijn , zeker op dit forum ! Ik sluit mij volkomen bij jou aan , en ik begrijp best wat WAYTI bedoelt en hoe hij deze dingen ervaart ; ik laat altijd in het midden , dat dit ook werkelijk zo zou kunnen zijn ; 't is niet omdat wij dat zelf nooit meegemaakt hebben , dat het niet waar zou zijn . Er kan nog van alles in ieder mensenleven gebeuren , daarom is luisteren naar ieders ervaring en mening altijd goed ! Veel liefs , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

10 nov 2012, 12:11

angelica schreef:zolang men zich genoodzaakt ziet om te strijden voor het behalen van zijn eigen grote gelijk (het voldoen aan de behoefte van het enorme ego).
Stop er dan gewoon mee, als je het zo goed weet. :)
Jawatte

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

10 nov 2012, 13:50

Gehaaid antwoord.
Meer is 't niet.

Bewust
Lid geworden op: 05 sep 2012, 23:07

07 dec 2012, 20:01

wat een prachtig verhaal
Hoe onbewust zijn zoveel mensen,
Vele mensen weten niet dat dood geen dood is ,
Ik bezien de mensen als een onwetendheid een onbewustheid.
Ooit komt iedere mensen tot dezelfde wijsheid, ook de mensen die het nu afkraken.

vele groetjes

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

07 dec 2012, 20:07

De woorden stokken op mijn klavier van zoveel wetendheid en bewustzijn !
En nu nog trachten te leren schrijven, Bewust !
Iedereen gelukkig.
Er rest me alleen nederig het hoofd voor u te buigen.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

07 dec 2012, 20:10

rolija schreef:Voor het paranormale moet je bij www.skepp.be zijn er ligt daar 1.000.000 euro te verdienen :D :D
Bewust, er ligt 1.000.000 euro te wachten op U :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Bewust
Lid geworden op: 05 sep 2012, 23:07

07 dec 2012, 20:11

Reini schreef:De woorden stokken op mijn klavier van zoveel wetendheid en bewustzijn !
En nu nog trachten te leren schrijven, Bewust !
Iedereen gelukkig.
Er rest me alleen nederig het hoofd voor u te buigen.
Je hoeft niet te buigen hoor voor me.
Dit wil ik niet zelfs
Ik zal je zelfs nooit afkraken , zie dit jammer genoeg omgekeerd wel.
Elke mens heeft zijn minder goede kanten en goede kanten.
Indien je er niet mee kan omgaan ligt dit gevoel aan jezelf.
Mensen afkraken is makkelijk zo moet je jezelf niet voelen.

Groetjes