paranormale ervaringen

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

07 jul 2013, 21:32

Ik heb allerlei paranormale ervaringen die kort voor het overlijden van mijn vader bewust zijn begonnen.

Ondertussen zijn we jaren verder en ik heb een veelheid aan ervaringen.

Zijn er mensen die zich hierin herkennen ?
fijne dag verder

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 jul 2013, 22:16

De eerste vraag die hierbij bij mij opkomt is: wat zijn paranormale ervaringen?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

07 jul 2013, 22:34

Velen kennen of voelen dat. Anderen willen of kunnen het niet aanvoelen. Een moeilijke, maar interessante topic.

Geef ,om te beginnen, eens een paar voorbeelden van ervaringen, beste Angel22

Ramuntxo
Lid geworden op: 21 feb 2006, 10:13
Locatie: Vlaanderen

08 jul 2013, 10:17

De zowat meest bescheiden vorm van paranormale ervaring is 'intuïtie'.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 jul 2013, 15:38

Intuitie is geen paranormale ervaring , maar een uiting van de geest in ons , het is een aanvoelen en zeker weten , van iets wat gebeurt of zal gebeuren .
Een mens bestaat uit lichaam , ziel en geest , en dat laatste geeft ons de mogelijkheid om in contact te komen met het onzienlijke . De fucties van de geest zijn : geweten , intuitie en contackt met God ; de geest ligt boven het zelfbewustzijn van de mens en reikt verder dan zijn gevoelsvermogen ( aldus Watchman Nee ) ;
Een Helmut Thielicke schreef : " In de geschiedenis , is het onzichtbare machtiger , creatiever en destructiever dan het zichtbare " .
Daar zit meer in , dan we denken en kan zelfs gevaarlijk zijn ! Daar heeft het paranormale misschien wel iets mee te maken .
Het is voor mij iets waar ik niet specifiek ga naar zoeken .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

10 jul 2013, 17:43

wel, in de tijd toen een vriendin over de paranormale ervaringen sprak had ik zoiets van eerst zien en dan geloven.

Een maand voor het overlijden van mijn vader is het bij mij dan begonnen.
En sindsdien heb ik talrijke en verschillende soorten ervaringen.

Ondertussen blijf ik wel met mijn voeten op de grond, analyseer ik de situatie, kijk ik na om het zo te zeggen of ik het me niet inbeeld enz...

Ik vind het fantastisch dat ik zulke ervaringen mag hebben.

Ik ben nu ook een paar boeken beginnen lezen over het onderwerp, en dan wel de boeken van Hans Stolp.

Ondanks het feit dat ik nu zelf WEET dat het leven na de dood bestaat, er energieën bestaan die wij niet altijd zien, enz...vraag ik me af hoe hij bepaalde dingen kan weten. Wetende dat hetgeen mij is overkomen ook misschien die vragen zullen oproepen.

Op de vraag wat die ervaringen zoal zijn, wel het is heel verschillend en heel veel.
Sommige periodes zijn wat rustiger.

Ik zou er een boek over moeten schrijven.
fijne dag verder

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 jul 2013, 20:40

Angel, ik stelde de vraag wat paranormale ervaringen zijn, en ik lees in jouw antwoord dat het 1 maand voor het overlijden van jouw vader begonnen is, en dat het er reeds talrijke en verschillende waren, verder blijf je met beide voeten op de grond en analyseer je deze om te weten of je je niets aan het inbeelden bent :roll: :roll:
Oh, ja, is het misschien een tip om het boek te kopen dat je gaat schrijven :wink:
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

10 jul 2013, 21:21

ik deel EB's mening, o.a. over wat intuïtie is.
Het is inderdaad niet iets om op te zoeken, het overkomt je, of het overkomt je niet. Zo moet het zijn. Er zijn al teveel mensen die zich tot "medium" bombarderen, die de naam niet zouden mogen dragen, de zogenaamde "begaafden" die persé belangrijk willen zijn. Er is veel kaf onder het koren. Dus, niet op zoek gaan, niet nastreven, het gebeurt spontaan of het gebeurt niet. (m.a.w. als het zo moet zijn, wil dat zeggen dat je eraan toe bent, anders overkomt het je niet...).... steeds bescheiden blijven... en met twee voetjes op de grond blijven staan.
Als je antwoord wenst te geven op de vraag om over jouw paranormale ervaringen te praten, wees je er dan van bewust, dat je door enkelen met gehoon en gespot onthaald kan worden. Jouw ervaringen kunnen mooi zijn, en zijn voor jou alleen bedoeld, niet om ze zomaar te grabbel te gooien. Hou maar niet vast aan je paranormale ervaringen, het is belangrijker om een goede mens te zijn, dan om belangrijk te zijn....
Het is niet aan ons om paranormale gaven na te streven, het wordt je gegeven, of niet.... het ligt niet in onze handen.


vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

10 jul 2013, 22:10

@ Angelica:"Als je antwoord wenst te geven op de vraag om over jouw paranormale ervaringen te praten, wees je er dan van bewust, dat je door enkelen met gehoon en gespot onthaald kan worden."

Absoluut een wijze raad van Angelica.

Simpelweg: Het bestaat. Er is meer tussen hemel en aarde, dan hetgeen wij weten!

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

10 jul 2013, 22:24

Misschien speelt ons brein een spelletje met ons in specifieke gevallen: bv een grote stresstoestand.
Want, eerlijk, wat veranderen die ervaringen voor de rest van de mensheid?
Ik vergelijk het een beetje met religie: je gelooft er als buitenstaander in, of niet.

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

10 jul 2013, 22:56

Reini schreef:Misschien speelt ons brein een spelletje met ons in specifieke gevallen: bv een grote stresstoestand.
Want, eerlijk, wat veranderen die ervaringen voor de rest van de mensheid?
Ik vergelijk het een beetje met religie: je gelooft er als buitenstaander in, of niet.
Idd, wat veranderen zulke ervaringen aan de wereld? Als je ze hebt is het dikwijls vervelend, soms zelfs angstaanjagend en begin je aan je eigen geestelijke vermogens te twijfelen. Knap vervelend bv als je iemand antwoordt op een vraag die hij niet gesteld heeft, maar wel in zijn hoofd had, of als je een chauffeur vraagt om even aan de kant te gaan staan omdat er een ongelijk gaat gebeuren wat verder op die weg, fijn natuurlijk als die chauffeur zo'n abnormaal verzoek opgevolgd heeft en je wat later voorbij dat ongeval rijdt. Ik zou bijna zeggen "waarom is er geen handleiding bij zulke ervaringen"? Probleem is dat het bij zo'n zaken niet gaat om geloven of niet, het gebeurt en je wilt het op een redelijke manier begrijpen.
Voor iedereen nog een rustige nacht.
Groetjes
elk moment is belangrijk

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

10 jul 2013, 23:56

Hoi angel22,

Zelf heb ik ook een paar ervaringen gehad en doe er ook onderzoek na. Indien je de Engelse taal een beetje beheerst kan je eens zien op de volgende link bij Josie Varga:
http://www.edgarcayce.org/radio/index.a ... 8173#varga

Persoonlijk vond ik het zeer interessant en intuïtief voelde het ook goed aan wat zij had te vertellen ivm. haar eigen ervaringen en van andere en ook hoe deze op de juiste tijd bij elkaar samen kunnen komen voor een bepaalde reden.

De volgende link kan ook interessant voor je zijn:

http://www.stardustradio.nl/luisterlinks.html
Windows XP Pro Service Pack 3/ W8.1 Pro MC, Intel Desktop D 945 PSN , Intel Pentium D 3.40GHz , 4GB DDR2 800Mhz, Samsung 1TB S-ATA II 32MB, Samsung SSD 840 250GB , Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, iiyama ProLite 22''

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

11 jul 2013, 08:33

Ik las een tijdje geleden dat men er achter kwam hoe een déjà-vu werkt. Eens te meer een heel gewoon neurologisch fenomeen. We begrijpen niet hoe ons brein werkt, en willen het ook niet begrijpen vanuit ons arrogant idee over onszelf, met onze zelfstandige onafhankelijke geest.

Ook intuïtie is gewoon deel van onze alledaagse breinwerking. Maar omdat we ons graag wijsmaken dat 'wij' denken, dat we controle hebben over alles in ons brein, dat we ons dat allemaal bewust zijn, hebben we hocus-pocus verhalen nodig als iets van die werking in ons bewustzijn komt.
Jawatte

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

11 jul 2013, 10:11

Zo is dat Cappa.
Iedereen maakt wel eens vreemde toestanden mee, maar je moet het inzicht hebben , nederig te blijven over dat wat het brein doet zonder dat we ons daar bewust van zijn.
Het is inderdaad ogenschijnlijk frappant als iemand kan "voorspellen" dat er een ongeval gebeurde, waarschijnlijk echter waren er voortekenen in het verkeer die een zeer opmerkzame geest al ontwaarde zonder haar/zijn "weten".

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

11 jul 2013, 11:52

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie talrijke reacties sinds gisteren... :D

Ik zal er stap voor stap op reageren - maar dan straks want ik moet nu ergens naartoe...

Fijne dag aan jullie allen toegewenst.

Groetjes,

Angel
fijne dag verder