Blijft het gratis voor gehandicapten?

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)

pussycat
Lid geworden op: 25 jun 2011, 12:43
Locatie: leuven

02 feb 2015, 15:46

Blijft het openbaar vervoer gratis voor gehandicapten?Mijn gratis pas staat nog op mijn vorig adres en ik wacht op een nieuwe maar vind wel dat het lang duurt.

Eli_
Lid geworden op: 14 dec 2014, 00:38

03 feb 2015, 09:27

Steunmaatregelen voor personen met een handicap inzake mobiliteit en vervoer
Vlaanderen be

pussycat
Lid geworden op: 25 jun 2011, 12:43
Locatie: leuven

03 feb 2015, 09:34

Bedankt,ik zal dan maar geduldig afwachten :)

pussycat
Lid geworden op: 25 jun 2011, 12:43
Locatie: leuven

08 okt 2015, 11:20

Had de lijn gecontacteerd en blijkbaar hebben ze dit naar mijn oud adres gestuurd.Nu kan ik een duplicaat aanvragen mits betaling van 10 euro.
Het is toch mijn schuld niet dat ze dit verkeerd opgestuurd hebben want ik heb onmiddellijk mijn adres verandering op het stadskantoor doorgegeven.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 okt 2015, 11:36

pussycat schreef:Had de lijn gecontacteerd en blijkbaar hebben ze dit naar mijn oud adres gestuurd.Nu kan ik een duplicaat aanvragen mits betaling van 10 euro.
Het is toch mijn schuld niet dat ze dit verkeerd opgestuurd hebben want ik heb onmiddellijk mijn adres verandering op het stadskantoor doorgegeven.
Heb jij zelf je adreswijziging aan de lijn doorgegeven? Zo niet moet je niet zagen dan betaal je gewoon die 10 eur.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

08 okt 2015, 12:28

Je kon ook je post laten doorsturen zoals ieder normaal mens het doet naar je nieuwe woonst.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pussycat
Lid geworden op: 25 jun 2011, 12:43
Locatie: leuven

08 okt 2015, 13:52

Heb de post gedurende 3 maand laten doorsturen dus aan mij ligt het niet.
Het is niet dat ik die 10 euro niet wil betalen maar met enkel een invaliditeitsuitkering telt elke euro wel!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 okt 2015, 13:58

pussycat schreef:Heb de post gedurende 3 maand laten doorsturen dus aan mij ligt het niet.
Het is niet dat ik die 10 euro niet wil betalen maar met enkel een invaliditeitsuitkering telt elke euro wel!
Wel dan moet je zeker zorgen dat je je administratie op orde hebt. Sowieso ben je zelf in fout. Adreswijziging dien je zelf door te geven.
Uitvluchten zijn er om je er van te bedienen maar verschiet er niet van dat ze niet pakken die uitvluchten. Want dat zijn het : zuiver uitvluchten.

pussycat
Lid geworden op: 25 jun 2011, 12:43
Locatie: leuven

09 okt 2015, 09:06

Het valt me op dat "primavera" hier op dit forum enkel sarcastische opmerkingen kan maken maar nog op geen enkele vraag iets nuttigs heeft bijgedragen!!Dacht dat het forum er was om elkaar te helpen en raad te geven.
Dus bij deze hoop ik geen negatieve commentaren meer te lezen gepost door deze persoon.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 okt 2015, 09:44

pussycat schreef:Het valt me op dat "primavera" hier op dit forum enkel sarcastische opmerkingen kan maken maar nog op geen enkele vraag iets nuttigs heeft bijgedragen!!Dacht dat het forum er was om elkaar te helpen en raad te geven.
Dus bij deze hoop ik geen negatieve commentaren meer te lezen gepost door deze persoon.
Ik antwoord zoals ik het denk en ja de waarheid kwetst dikwijls maar dan ga je misschien ook eens nadenken. Jij noemt dat sarcastische opmerkingen. Ik vraag me af waarom je zo negatief reageert omdat je een boete moet betalen. Je hebt het je zelf aangedaan.
Ik geef meer dan eens goede raad maar natuurlijk een sarcastische posting blijft veel langer hangen. Je kan er ook niet om heen dat ik een goede raad aan jou heb gegeven : hou je administratie op orde en doe wat je moet doen.
Natuurlijk is dat voor sommigen moeilijk als ze op een eigen fout worden gewezen.

En ik schrijf nu eenmaal wat de meesten hier zelf denken maar die geen zin hebben om het je te vertellen.

bobby1940
Lid geworden op: 16 mei 2007, 19:02

09 okt 2015, 10:55

just prima vera gelijk heb je

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

09 okt 2015, 12:31

Pussycat,
Had de lijn gecontacteerd en blijkbaar hebben ze dit naar mijn oud adres gestuurd. Nu kan ik een duplicaat aanvragen mits betaling van 10 euro. Het is toch mijn schuld niet dat ze dit verkeerd opgestuurd hebben want ik heb onmiddellijk mijn adres verandering op het stadskantoor doorgegeven.



http://www.belgium.be/nl/huisvesting/ve ... wijziging/

Als je dit leest (en dat komt van de FOD) dan zie je dat de adresverandering op beide gemeenten plaatsvindt en dus ook in het rijksregister op het ogenblik dat je de nieuwe identiteitskaart gekregen hebt, wat niet te maken heeft met het aangeven van een adresverandering.

De administratie van de overheid is traag en daar kunnen jij en De Lijn niets aandoen.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

pussycat
Lid geworden op: 25 jun 2011, 12:43
Locatie: leuven

09 okt 2015, 14:37

Bedankt pastoor,heb inmiddels de lijn telefonisch gecontacteerd en ze gaan me de kaart opsturen,ik moet dus geen duplicaat betalen.De fout lag bij Fod :)

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

09 okt 2015, 15:20

Ik vraag me wel af of de Lijn wel inzagerecht heeft voor inzage rijksregister ?
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)