Ten huize van Ming en Twinny is het vakantie

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

22 mar 2017, 22:01

Keyzerke zijn hoofd weegt zo zwaar van al da denken .......
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

23 mar 2017, 10:16

Wel,wel,een dierenvriend met een gezonde vorm van humor.Dit komt verfrissend over,het moet niet altijd even ernstig zijn.Men moet al eens kunnen lachen met zijn huisdier.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

24 mar 2017, 22:44

Afbeelding
Ik heb dan maar Keyzer als kussen gebruikt om verder tv te kijken .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

24 mar 2017, 23:03

Rebelle even een vraagje. Op blz 2 van deze topic zie ik choupette staan, leuke foto trouwens, en dat is toch een bischon frise of niet ? Iedereen zegt wel malthezer maar daar is toch een verschil in dacht ik !

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

25 mar 2017, 08:12

Choupetje was wel degelijk een malthezerke . Er is een verschil een bichon frisé heeft meer krulhaar genre poedel . Het haar van choupetje was niet helemaal glad op de foto omdat ze gewassen was maar daarna haar haar niet met de haardroger glad getrokken was .
Choupette was wel heel klein , ik weet niet of alle malthezerkens zo klein zijn . Het was het hondje van mijn vriendin , maar ikzelf heb niet zoveel ervaring met malthezerkens . Gerarda zal daar wel meer over weten .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

Aikoo
Lid geworden op: 01 nov 2004, 00:00
Locatie: Oost-Vlaanderen

27 mar 2017, 23:46

Afbeelding
Hallo Rebelle
Ha grappig jij hebt 2 kleine hondjes

Mijn klein ventje heet INU (Japans voor hond)
Komt uit het asiel.Verkocht als pincher ,maar heeft zeker nog andere herinneringen .

Ik heb al wat honden "versleten" in mijn leven ,maar met dit kleintje heb ik mijn handen vol gehad.
-Was +/- 4-6maand oud
-Was niet zindelijk
-Wou alleen uit de hand eten
-wou gedragen worden
-had een erge verlatingsangst .Blaffen,janken ,huilen als ik even verdween.
Hij veroverde al direct mijn zetel,mijn bed, en zelfs de tafel.
Ja dat was dan bij het verkeerde baasje.

Nu is hij 10jaar en een schatje.
Gaat overal mee als het enigszins kan en anders blijft hij rustig thuis.Gaat mee op vakantie.
Lekker zwemmen, wandelen met andere hondjes ravotten en snurken in het zonnetje.
Blijft rustig, ook in de auto.
Kan loslopen , hij kijkt altijd achterom of ik er nog ben en dan komt hij terug.
Groetjes van Aikoo
Windows 11 ,FireFox,Norton360.
H.P. LAPTOP-7OP90KRT
AMD Ryzen 3 5300U with Radeon Graphics 2.60 GHz
64-bits besturingssysteem, x64-processor

Als de weg belangrijker is dan het doel.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

28 mar 2017, 08:38

Mijn zwartje is ook geadopteerd . Daarvoor samen met Twinny had ik fredje en bobby , een lhasa net als twinny en een whesty . Fredje en bobby heb ik moeten laten inslapen met een tussenspanne van 3 maanden en twinny was helemaal de kluts kwijt . Die kon het niet gewoon worden alleen . Aangezien twinny heel onzeker was en ik een beetje verliefd qas geworden op de lhasa apso heb ik dan voor het eerst naar een erkend fokker geweest en mijne Ming gekocht . Het laatste reutje uit het nest . Die heeft twinny weer helemaal laten opnbloeien . Afbeelding

Dit waren ze dan van links naar rechts Fredje , Bobby , Twinny en toendertijd mijn puppy Ming.

Jou Inu ziet er een schatje uit , en ik denk ook dat er meer achter zit dan een pincher hihih maar,wat doet het er toe , ze zijn allemaal uniek in doen en laten , en we hebben er zoveel liefde en plezier van .

Twinny is al elf jaar geweest , heeft al heel veel gesukkeld met de oren , ze blijven nakijken en tijdig ingrijpen is de boodschap . Maar het is onder controle .

Groetjes
Rebelle
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

28 mar 2017, 20:16

Beste aikoo,ge hebt nog maar eens bewezen,dat de opvoeding van een hond heel belangrijk is.Het karakter wordt in belangrijke mate bepaald door het baasje die de hond opleid.Inu heeft geluk gehad dat hij bij u terecht kwam.Veel van die zogezegde moeilijke honden,worden terug weggedaan,omdat men de nodige tijd en moeite niet wil nemen.Gelukkig kwam hij bij een plichtsbewust baasje terecht met de nodige disipline.Als beloning hebt ge nu een leuk hondje,dat u enorm plezier verschaft voor alle moeite die ge ooit gedaan hebt.Hopelijk kunnen jullie nog jaren samen genieten.Dik pootje aan Inu.l

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

28 mar 2017, 20:18

En ik blijf genieten van de foto's en de verhalen die erbij horen !

Aikoo
Lid geworden op: 01 nov 2004, 00:00
Locatie: Oost-Vlaanderen

28 mar 2017, 20:41

pollemans schreef:Beste aikoo,ge hebt nog maar eens bewezen,dat de opvoeding van een hond heel belangrijk is.Het karakter wordt in belangrijke mate bepaald door het baasje die de hond opleid.Inu heeft geluk gehad dat hij bij u terecht kwam.Veel van die zogezegde moeilijke honden,worden terug weggedaan,omdat men de nodige tijd en moeite niet wil nemen.Gelukkig kwam hij bij een plichtsbewust baasje terecht met de nodige disipline.Als beloning hebt ge nu een leuk hondje,dat u enorm plezier verschaft voor alle moeite die ge ooit gedaan hebt.Hopelijk kunnen jullie nog jaren samen genieten.Dik pootje aan Inu.l
Inderdaad Pollemans
Er zijn geen moeilijke honden,alleen "domme" baasjes.
Maar ik kan aannemen,als Inu van een appartement komt en zo huilt en jankt zoals hij bij meer dan een jaar heeft volgehouden,kan ik bes geloven dat je buren niet akkoord zijn
Ik woon alleen in een open bebouwing ,dus hij stoorde bijna niemand met zijn gehuil.Alhoewel ,je hoorde hem tot op straat huilen.
Mijn buurvrouw die 8m verder woont heeft mij eens gevraagd wat er met die hond was.
Ik heb toen geantwoord,die hond zit in een bench,heeft water een snoepje en mijn oude trui.Hij moet het maar leren.
Soms moet je toch even hard zijn als baasje en veel baasjes kunnen dat niet. Hij is zo lief........
Slagen helpt niet gewoon laten "voelen" dat je het meent en er consequent
voor gaan.
vb Discipline bij Inu:
Inu wou alleen uit de hand eten:
- 20 min etensbakje op de grond niet op....weg en ook niets anders dan water.De derde dag eet hij alles.Heb dat lang volgehouden maar nu eet hij alles en uit zijn bakje.
Als ik wat laat ben met zijn eten en hij heeft honger ,komt hij zijn bakje voor mijn voeten zetten en kijkt naar mij met zijn bolle grote oogjes. Grappig
-Inu pikte van de salontafel.
Had op de rand van de tafel een reeks wasabi koekjes gelegd en ik ben achter de keukendeur gaan piepen.Ik had mijn rug nog niet gedraaid of hij vloog op de "versnaperingen" .Toen stond hij te proesten en te spuwen.Hij heeft nooit meer gepikt.Ik daag hem soms uit.Laat wat vlees op de salontafel achter en voor ik wegga zeg ik hem"pas op he".Hij draait dan zijn hoofdje om precies om te zeggen "Is het tegen mij baasje,Ikke???? nee hoor"
Heeft nog altijd wat verlatingsangst ,thuis en in de auto is OK ,maar op vreemd terrein gaat hij stilletjes piepen wanneer ik even verdwijn.
Gelukkig heeft hij nooit iets stuk gebeten of aan de meubels geknabbeld .

We zijn een tof stelletje wanneer we met de trottinette rijden en hij loopt of draaft er naast.Vindt hij geweldig en zo houden we beiden wat onze conditie.
Hij is zo blij als hij mee mag.
Inu mijn maatje stuurt je een mooi pootje.
Windows 11 ,FireFox,Norton360.
H.P. LAPTOP-7OP90KRT
AMD Ryzen 3 5300U with Radeon Graphics 2.60 GHz
64-bits besturingssysteem, x64-processor

Als de weg belangrijker is dan het doel.

Aikoo
Lid geworden op: 01 nov 2004, 00:00
Locatie: Oost-Vlaanderen

28 mar 2017, 21:02

2 sportieve maatjes
Inu en ik

Afbeelding

We hebben samen leute met de trottinette
Windows 11 ,FireFox,Norton360.
H.P. LAPTOP-7OP90KRT
AMD Ryzen 3 5300U with Radeon Graphics 2.60 GHz
64-bits besturingssysteem, x64-processor

Als de weg belangrijker is dan het doel.
Gast

28 mar 2017, 21:20

Bedankt aikoo voor de leuke foto,en boeiende uitleg.Het verheugd me steeds als ik zie hoe er( voor buitenstaanders onbegrijpelijk)een fantastische band ontstaat tussen baasje en dier.Ik zie dat jullie het samen fantastisch doen.Nog een goede avond,en hopelijk tot nog eens.

Aikoo
Lid geworden op: 01 nov 2004, 00:00
Locatie: Oost-Vlaanderen

28 mar 2017, 23:32

pollemans schreef:Bedankt aikoo voor de leuke foto,en boeiende uitleg.Het verheugd me steeds als ik zie hoe er( voor buitenstaanders onbegrijpelijk)een fantastische band ontstaat tussen baasje en dier.Ik zie dat jullie het samen fantastisch doen.Nog een goede avond,en hopelijk tot nog eens.
Bedankt Pollemans en tot een volgende keer.
Goede avond
Aikoo
Windows 11 ,FireFox,Norton360.
H.P. LAPTOP-7OP90KRT
AMD Ryzen 3 5300U with Radeon Graphics 2.60 GHz
64-bits besturingssysteem, x64-processor

Als de weg belangrijker is dan het doel.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

29 mar 2017, 08:14

Wat een mooi verhaal Aikoo , en wat een machtige foto van jullie beide . Aikoo( euhhhhh Inu hihihi ) is met zijn gat in de boter gevallen . Eigenlijk alletwee want jullie zijn beide gelukkig .

En inderdaad stoute honden bestaan niet . Moeilijke hondjes doordat ze gewoon verkeerd opgevoed zijn . En het gebeurd zoveel .

Ik heb hier thuis nog honden opgevangen voor knokken voor dieren . Honden die achtergelaten werden omdat ze oud of ziek waren , honden die onder dwang werden afgestaan omdat ze verwaarloosd werden . En dan ja de honden waarvoor mijn eigenlijk geen tijd nad .
Ongelooflijk wat er allemaal gebeurt . In het begin heb ik hier veel traantjes gelatendjes als ik zag hoe bang of ziek of ..... de honden waren en dan als ze terug mijn huis verlieten en nieuwe adoptieouders gevonden hadden . Na een tijdje was het terug afstand nemen gemakkelijker , alhoewel je hebt heel intensieve momenten met die beestjes gedeeld en dat liet ook bij mij zijn sporen na . Ik ken ze nog bij naam , vele zij nog meerdere malen bij mij op bezoek gekomen . Vescheidene zijn nu ook al gestorven .
Het was een mooie en moeilijke tijd vol emoties .

Groetjes
Rebelle
Laatst gewijzigd door rebelle op 29 mar 2017, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

29 mar 2017, 09:33

Sorry,en bedankt rebelle dat ik gebruik maak van jouw ten huize van....om te praten over honden,die eigenlijk niet tot jouw "ROEDEL" :) :) behoren.Want het wordt een uitgebreide rubriek.Desnoods antwoord ik met een nieuw bericht.Gtjs