Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

20 apr 2016, 10:17

je kan het krapuul enkele uren gebruiken, daarna een uurtje niet betalen, dan weer ene uurtje wel,
Hopelijk is het woordje " krapuul " hier als metafoor gebruikt :!:
Gast

20 apr 2016, 10:30

Dicksy schreef:
je kan het krapuul enkele uren gebruiken, daarna een uurtje niet betalen, dan weer ene uurtje wel,
Hopelijk is het woordje " krapuul " hier als metafoor gebruikt :!:
Ik voel dat zo aan, telkens de regering vergadert pakken ze geld van "het krapuul". Dat zijn niet mijn woorden,he, ik behoor zelf tot dat krapuul...

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 apr 2016, 10:36

albert229 schreef:
Dicksy schreef:
je kan het krapuul enkele uren gebruiken, daarna een uurtje niet betalen, dan weer ene uurtje wel,
Hopelijk is het woordje " krapuul " hier als metafoor gebruikt :!:
Ik voel dat zo aan, telkens de regering vergadert pakken ze geld van "het krapuul". Dat zijn niet mijn woorden,he, ik behoor zelf tot dat krapuul...
Ik zou in dit geval het woordje krapuul (is misdadiger van laag allooi) vervangen door het begrip "plebs" dwz. de groep waar men, als beter gesitueerde, op neerkijkt. Dat is bv. de groep die voor de invoering van het algemeen stemrecht, te dom werd geacht om te kunnen of willen stemmen. Sommigen hadden daardoor meer dan één stem, zo hielden zij de macht in hun gesloten kringetje. Nu ligt de macht bij de top van de partijen in de "democratie" dwz. de dictatuur van een virtuele meerderheid. Virtueel omdat in de praktijk niet die meerderheid maar de elite van de grootste partij het voor het zeggen heeft;
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Gast

20 apr 2016, 10:46

Dicksy schreef:Nee, doorbetalen als er niks te doen is. Dat maakt het land ook kapot. :!:
kijk eens ... In de jaren '70 in de Siemens fabriek in Oostkamp zaten meisjes zo goed als aan een lopende band te soldereen. Als er geen printplaten tijdig afkwamen zaten ze te breien. Hadden die meiskes er schuld aan dat er voorop iets fout was gelopen ? Neen , en dus werden ze doorbetaald met de breinaalden in de hand ! Dat zijn blijkbaar allemaal vervlogen tijden , want nu kan het niet meer. Nu heb je niet alleen dagloners , maar straks ook nog uurloners - back to 1900 ! Ik wens van ganser harte dat je kon herboren kon worden en met je huidig diploma NU een job zou moeten zoeken ... :roll:
Gast

20 apr 2016, 10:46

albert229 schreef:
Dicksy schreef:Nee, doorbetalen als er niks te doen is. Dat maakt het land ook kapot. :!:
ik was vroeger ploegchef. Je kan het werk toch regelen dat niemand voor 1 of 2 uur naar huis moet?
je kan het werk voorbereiden, en dan vroeger laten stoppen, je kan laten opkuisen.
Als ploegchef had ik toch altijd werkjes die in een uurtje vrij moesten gedaan worden?
toch even persoonlijk worden... welk werk deed jij , dicksy? ben je zelf veel naar huis gestuurd voor een uurtje?
Allé jong, jij was ploegchef !!

Dat was zeker van de ploeg die de lege zakken moest recht zetten.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 apr 2016, 10:55

De verhalen hierboven doen mij denken aan een film, de details herinner ik mij niet meer maar één essentieel beeld wel. Dat ging om een aantal mensen die werk zochten en daartoe elke morgen, op een bepaalde plaats samen kwamen wachten. Dan kwam daar een camion voorgereden, een man sprong eruit en duidde met zijn wijsvinger een aantal jongere struise kerels aan, die mochten achterop instappen en werden meegenomen voor een dag zwaar werk. De rest bleef verweesd achter, hopend op een tweede camion die nooit kwam; Voor die mensen voor wie werk "eten" betekende was werk een bijna mythisch gegeven. Onze samenleving is blijkbaar onderweg naar een dergelijk systeem, werk is het hoogste goed en wordt met de dag, nog meer gezocht wegens zijn toenemende schaarsheid. Werkgevers dragen een loodzware morele verantwoordelijkheid !
Laatst gewijzigd door socrates op 20 apr 2016, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Gast

20 apr 2016, 10:56

SOF:
kijk eens ... In de jaren '70 in de Siemens fabriek in Oostkamp zaten meisjes
Als een café opengaat om 18.00 uur ( want hier werd het voorbeeld van de horeca aangehaald ) en de cafébaas weet uit ervaring dat de openingsuren, in vergelijking met toen hij pas openging en met de crisis e.d. tussen 18.00 en 20.00 uur kalme uren zijn geworden die hij alleen aankan is het dan niet logisch dat hij zijn personeel om 20.00 uur laat komen ?
Idem voor restaurants, als er tussen 20.00 en 22.00 geen bezetting is die de aanwezigheid van personeel verrechtvaardigen ?
Het personeel moet niet akkoord gaan met deze werkwijze maar de werkgever ( uitbater horecazaak ) heeft toch nog de eindbeslissing denk ik. :roll:
Gast

20 apr 2016, 11:08

Dan kwam daar een camion voorgereden, een man sprong eruit en duidde met zijn wijsvinger een aantal jongere struise kerels aan, die mochten achterop instappen en werden meegenomen voor een dag zwaar werk.
Ooit van koppelbazen gehoord ? Alhoewel ze denken dat het uitgeroeid is zijn er plaatsen genoeg in het antwerpse waar dit nog is. En dat is al langer dan gisteren aan de gang met dit verschil dat ze worden opgehaald in personenwagens of voor eigen vervoer moeten zorgen.
dejules

20 apr 2016, 11:21

Dicksy schreef:SOF:
kijk eens ... In de jaren '70 in de Siemens fabriek in Oostkamp zaten meisjes
Als een café opengaat om 18.00 uur ( want hier werd het voorbeeld van de horeca aangehaald ) en de cafébaas weet uit ervaring dat de openingsuren, in vergelijking met toen hij pas openging en met de crisis e.d. tussen 18.00 en 20.00 uur kalme uren zijn geworden die hij alleen aankan is het dan niet logisch dat hij zijn personeel om 20.00 uur laat komen ?
Idem voor restaurants, als er tussen 20.00 en 22.00 geen bezetting is die de aanwezigheid van personeel verrechtvaardigen ?
Het personeel moet niet akkoord gaan met deze werkwijze maar de werkgever ( uitbater horecazaak ) heeft toch nog de eindbeslissing denk ik. :roll:
Bij ons zijn de café's aan het uitsterven.
Gast

20 apr 2016, 11:27

socrates schreef:
albert229 schreef:
Dicksy schreef:
je kan het krapuul enkele uren gebruiken, daarna een uurtje niet betalen, dan weer ene uurtje wel,
Hopelijk is het woordje " krapuul " hier als metafoor gebruikt :!:
Ik voel dat zo aan, telkens de regering vergadert pakken ze geld van "het krapuul". Dat zijn niet mijn woorden,he, ik behoor zelf tot dat krapuul...
Ik zou in dit geval het woordje krapuul (is misdadiger van laag allooi) vervangen door het begrip "plebs" dwz. de groep waar men, als beter gesitueerde, op neerkijkt. Dat is bv. de groep die voor de invoering van het algemeen stemrecht, te dom werd geacht om te kunnen of willen stemmen. Sommigen hadden daardoor meer dan één stem, zo hielden zij de macht in hun gesloten kringetje. Nu ligt de macht bij de top van de partijen in de "democratie" dwz. de dictatuur van een virtuele meerderheid. Virtueel omdat in de praktijk niet die meerderheid maar de elite van de grootste partij het voor het zeggen heeft;
KASTE....dit lijkt me inderdaad meer een gepast woordje.
daar gaan we naartoe.
Ik zag laatste een filmpje van indie.
De superrijken wonen er in kastelen, er zijn echter geen riolen. Ze doen hun gevoeg dan maar in een hoek en de armste kaste mag dat dan komen opkuisen.
Dus heeft weverke tôch gelijk he!
hoe meer geld 'zuurstof" je geeft aan de rijken, hoe meer ze eten, en hoe meer werk er is voor de strontrapers!
Gast

20 apr 2016, 11:34

Bij ons zijn de café's aan het uitsterven.
Bij ons nog 2 en als ze morgen een overnemer vinden zijn ze weg, vinden ze er gene gaan ze dicht tot iemand denkt het te moeten wagen. Deze uitbaters spreken over max 2 a 3 jaar dat ze willen stoppen.
:oops:
Gast

20 apr 2016, 11:52

socrates schreef:.... De rest bleef verweesd achter, hopend op een tweede camion die nooit kwam ....
Voor die gasten waren de café's al open vanaf 9h 's morgens , en geen behoefte aan uurloners van 22h tot 24h , want in de café bazin zat genoeg energie om iedereen met nog veel meer te bedienen dan een pint alleen. :D.

Wat je daar allemaal aanhaalt wordt nu ook perfect legaal toegepast met dagloners aan de havendokken ...

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

20 apr 2016, 14:20

Hetgeen ik hier lees over de sociale gebruiken in de horeca is niks nieuw. In de shoppingcentra van Wijnegem en het Waasland shopping centrum zij er al sinds jaren intelligente kassa's die het aantal personeelsleden regelen. De kassa houdt de inkomsten in de gaten, en zodra de personeelsuitgaven iets hoger worden dan de inkomsten, bepaalt de kas wie de zaak moet verlaten. Bij hoge ontvangsten, roept de kassa personeel op, die thuis moeten klaar zitten om in te springen. Ongehoorde toestanden. De flexi-jobs die Peeters aan de man probeert te brengen. Het systeem biedt aan de ondernemer beter resultaten dan mini-jobs, die toch nog steeds een mini-betaling vereisen als er toevallig geen werk voorhanden zou zijn.
Alles wat de sociale wantoestanden in de hand werkt, komt overgewaaid van de VS. Reeds een twintig jaren geleden waren wij machines en een productielijn aan het aan het afregelen in Jackson. Hetgeen een kleine week werk was, liep uit tot meer dan een maand, want om de vier dagen, lag de fabriek stil en was er geen productie voor een aantal dagen. Geen bestelling was voor de werknemers, geen werk, hoewel het ging over een product dat zich gemakkelijk liet stockeren. Kwam er een bestelling binnen, dan werkte men letterlijk dag en nacht.
Dit arbeidssysteem probeert de regering U aan te praten, met dat verschil dat de Amerikaan in vergelijking met ons vrij weinig taxen moet betalen. Het pensioen wordt herleid tot niks. Werken tot gij dood valt, is de boodschap.
Gast

20 apr 2016, 14:40

De kassa houdt de inkomsten in de gaten, en zodra de personeelsuitgaven iets hoger worden dan de inkomsten, bepaalt de kas wie de zaak moet verlaten. Bij hoge ontvangsten, roept de kassa personeel op, die thuis moeten klaar zitten om in te springen. Ongehoorde toestanden.
Voor de logistiek ook wel " Just in time " levering genoemd voor goederen maar nu op mensenmaat 8O

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

20 apr 2016, 15:32

De maximum Federale belasting in de Verenigde Staten is 35 %.
Daarbij komt er nog de taks per lokale Staat, wel eens 9 %.
Samen 44 %.

Ze gaan ook mee met de tijd.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.