Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

09 jul 2016, 14:43

Pensioenspaarder verloor al 375 euro
Misschien ook eens reacties lezen die erbij geschreven staan van ( momenteel ) 11 personen :roll:

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

09 jul 2016, 17:59

dejules,

(1) Dat was een arbeider van Bilzen werkend bij SAPPI in Lanaken.

(2) Waarom zou het netto hoger zijn.
Men kan toch niet foefelen met TAXWEB.
Welke aftrekposten kan men inbrengen eens op pensioen?
Het enigste dat ik ken is een dienstenchequepoetsmadam.

De berekening is simpel.
* bruto wedde vermenigvuldigen met 75 (45/60).
* dan de vaste aftrekkosten van de overheidspensioenen.
* tenslotte TAXWEB.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 jul 2016, 18:24

Extra pensioen in de chemie: zelf heb ik 40 jaar in die sector gewerkt. Bij ons, P&G opzoekingscentrum, hadden alle arbeiders een bediende contract, dus maandelijks betaald en dezelfde voordelen als de bedienden.
Wij hadden recht op een soort fonds, je kan dat aanvullende verzekering of levensverzekering noemen. Het was vrij, maar iedereen deed er aan mee. Je betaald zelf een fractie en de rest werd aanbetaald door het bedrijf. Op het moment van pensioen kon je kiezen, het bulk bedrag of een maandelijkse rente, waarin ook het kapitaal werd afgebouwd.
Iedereen koos voor het bedrag ineens.
Als je dat uitrekent op laat ons zeggen van 60 tot 85 jaar en je eet je kapitaal op dan kom je tot een soort aanvullend pensioen. De som werd wel belast bij de uitbetaling, zo'n 17% dacht ik.
Een arbeider of bediende die op het einde van zijn carrière zo'n loon had van 2000€ zou dan een som hebben opgespaard van rond de 150.000 €, wat toch wel wat aanvulling is voor het max bediende pensioen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

09 jul 2016, 18:30

pastoor schreef:dejules,


Welke aftrekposten kan men inbrengen eens op pensioen?
Het enigste dat ik ken is een dienstenchequepoetsmadam.
Ik kan eerlijk gezegd niet goed volgen. Wie met pensioen is en inventief is kan eveneens gebruik maken van aftrekposten, zoals elke andere werkende burger.
Het pensioen zet gelukkig geen rem op aftrek. Persoonlijk streef ik altijd naar nul procent belasting op het gezamenlijk gezinsinkomen.
dejules

09 jul 2016, 18:56

pastoor schreef:dejules,

(1) Dat was een arbeider van Bilzen werkend bij SAPPI in Lanaken.
In de tijd was dat KNP, ik kan het weten want ik werkte daar kort in de jaren 80 als beheerder vh tankenpark (ctmp). De arbeiders verdienden veel WANT ZE WERKTEN VOL-CONTINU. Daar is toen een zware herstructurering geweest (ondertussen al vele herstructureringen) met inleveringen en afvloeiingen.
De gouden tijden zijn al lang voorbij.
Behalve voor de ambtenarij : steeds de voordelen vd privé maar nooit de nadelen!
De kruik is aan het barsten.
Fazal

09 jul 2016, 19:17

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door Fazal op 09 jul 2016, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

09 jul 2016, 19:19

Toen de privé de gouden tijden had was het in de ambtenarij stukken minder. Nu het in de privé de gouden tijden voorbij zijn moet de ambtenarij, die geen gebruik kon maken van de gouden tijd in de privé, maar inleveren. Heeft de prive ook gedacht aan de ambtenarij toen zij in de gouden tijden zaten ?

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

09 jul 2016, 19:56

Dicksy schreef:Toen de privé de gouden tijden had was het in de ambtenarij stukken minder. Nu het in de privé de gouden tijden voorbij zijn moet de ambtenarij, die geen gebruik kon maken van de gouden tijd in de privé, maar inleveren. Heeft de prive ook gedacht aan de ambtenarij toen zij in de gouden tijden zaten ?
Als ik deze reactie lees stel ik mij meteen de vraag waarom de toekomst van ons allen (maar vooral de jongeren) gehypothekeerd moet worden omdat de ambtenaren graag in gouden tijden zouden leven.
Gemist is gemist, back to the future kan niet meer MAAR kijk verdomme eens wat er met de Grieken gebeurd is (en nog verder gaat) dank zij hun ambtenarenkorps dat ook in gouden tijden wou leven !
Gast

09 jul 2016, 20:14

Flash ik geef u daar gelijk in maar is de explosie van het ambtenarenkorps de schuld van hen die voor dit statuut kiezen ?
1 week chemie gedaan in Tessenderlo als interimmer, 6.500 bfr. Kon niet blijven want het was ter vervanging van.........daar trek ik op mijn 65ste 5, 20 euro bruto pensioen voor ( de prijs van 2 Hoegaarden )
6 maand daf Eindhoven, 24.000 bfr en bandwerk 2 ploegen. Geen pensioen voor die 6 maand want je moet als grensarbeiders min 1 jaar gewerkt hebben in Nederland.
Overgestapt naar de ambtenarij aan beginnende 12.000 bfr. Jaarlijks Verlofgeld van 24.000 bfr tot 2009 toen eindelijk het geleidelijk werd opgetrokken naar de prive.
Daar zijne collega's van mij die al langer moeten werken voor hetzelfde pensioen en dit zelfs enkele maanden voor zij hun aanvraag voor pensioen konden doen, alhoewel zij normaal konden vertrekken maar de regering heeft daar anders over beslist.
Spreek mij niet over de gouden tijden die blijven duren in de ambtenarij want das dikke lulkoek.
Laatst gewijzigd door Gast op 09 jul 2016, 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

09 jul 2016, 20:15

dejules,
Is het mogelijk dat het max netto ambtenarenpensioen hoger is dan U schrijft indien hij veel aftrekposten heeft? Ik bedoel : nu worden bruto bedragen vergeleken omdat die voor iedereen hetzelfde zijn maar de aftrekposten niet.
Werknemerspensioen.
De inhoudingen door de overheid zijn:
(1) ZIV (3,55 %).
(2) Solidariteit (extralegaal pensioen en groepsverzekering (0 tot 2 %).
(3) Belasting.

Alleen op belasting kan men belasting verminderende zaken inbrengen.
Maar dan moet men belasting betalen.
Voor alleenstaanden is er belasting vanaf € 1170.
Voor gezinspensioen is dat vanaf € 1665.

* * * * *

Ambtenarenpensioen.
De inhoudingen door de overheid zijn:
(1) ZIV (3,55 %).
(2) Solidariteit (0 tot 2 %)
(3) Begrafenisvergoeding (0,5 %)
(3) Belasting.

Alleen op belasting kan men belasting verminderende zaken inbrengen.
Maar dan moet men belasting betalen.
Voor ambtenaren is er belasting vanaf € 1170.

* * * * *

Wat kan men inbrengen voor belastingvermindering?
Internet zoektermen: belastingverminderingen 2016

Dakisolatie, beveiliging.

Belasting en negatieve belasting bij dienstencheques
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

09 jul 2016, 20:46

Ik neem aan dat het concept "vastheid van betrekking", naargelang de heersende conjunctuur, in waarde kan variëren. Op welk gemiddeld bedrag zou men dat voordeel op de duur van een carrière mogen inschatten ?
Vóór de "golden sixties" met onder meer torenhoge inflatie en dito rentetarieven, was het in de privé, buiten bepaalde sectoren zoals de "petrol", ook helemaal niet golden. Banken wierven bv.tamelijk veel eerder laaggeschoolden aan en betaalden die "white collars" toch ook maar een hongerloon. Tot de vakbonden daar gingen infiltreren.
Een beroepsmilitair (beambte) met een gelijkwaardig diploma, verdiende meer en had behalve een ""levenslang" contract, ook nog een reeks materiële voordelen bovenop zijn wedde.
Laat het middel nooit het doel vervangen !
Gast

10 jul 2016, 07:18

jobs,jobs,jobs...
er is een mooie job bijgekomen in spanje; een bekende stierenvechter is doorboord door een stier... PRACHTIG!!!

Hopelijk worden alle stierenvechters in spanje dit jaar zo gedood;
dat zou toch al iets helpen tegen de grote werkloosheid in spanje!

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

10 jul 2016, 11:11

albert229 schreef:jobs,jobs,jobs...
er is een mooie job bijgekomen in spanje; een bekende stierenvechter is doorboord door een stier... PRACHTIG!!!

Hopelijk worden alle stierenvechters in spanje dit jaar zo gedood;
dat zou toch al iets helpen tegen de grote werkloosheid in spanje!
Het bewijst dat het gaat om een eerlijk gevecht. Als de stier er recht op heeft mag hij ook eens winnen.
Groot contrast met het gevecht tussen de minst bedeelde Vlamingen en hun regering. Zij vechten uit overlevingsdrang, maar verliezen altijd.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

10 jul 2016, 11:26

pastoor schreef:dejules,
Is het mogelijk dat het max netto ambtenarenpensioen hoger is dan U schrijft indien hij veel aftrekposten heeft? Ik bedoel : nu worden bruto bedragen vergeleken omdat die voor iedereen hetzelfde zijn maar de aftrekposten niet.


Ambtenarenpensioen.
De inhoudingen door de overheid zijn:

(3) Begrafenisvergoeding (0,5 %)
Graag een woordje uitleg, mijnheer Pastoor. Worden de ambtenaren in België gesubsidieerd begraven? Ik kan best begrijpen dat men het stoppen van een financiële aderlating, moet vieren, maar bovenop ook nog eens subsidiëren ?????
pastoor schreef: Wat kan men inbrengen voor belastingvermindering?
Internet zoektermen: belastingverminderingen 2016

Dakisolatie, beveiliging.

Belasting en negatieve belasting bij dienstencheques
Gij vergeet nog hypothecaire leningen, lang termijnsparen, schenkingen...... ............

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

10 jul 2016, 11:27

Dicksy schreef:Flash ik geef u daar gelijk in maar is de explosie van het ambtenarenkorps de schuld van hen die voor dit statuut kiezen ?
NEEN ! Maar onze regeerders moeten maar eens leren begrijpen dat het deksel van de pot moet voordat alles uit elkaar klapt !

Wat is er toch zo moeilijk om ALLE pensioenen een plafond te geven ? ZIJ (onze politiekers !) zullen natuurlijk weer proberen om de besparingen in de grote gamel te zwieren voor zelfconsumptie, maar het schept wel mogelijkheden om de pensioenbarema's voor iedereen die ervoor heeft bijgedragen menselijker te maken !
Wat loonkosten vergelijken met de buurlanden betreft loopt hun mond over, maar als er pensioenen vergeleken worden houden ze die met de laagste barema's diep verborgen !
En het zal er met al die flexijobs hier in België niet op verbeteren !