Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

05 dec 2016, 22:44

Dicksy schreef:Kan mij dat ook permitteren sterrenrestaurants maar van ne puntzak van de number one in de Hoogstraat in Antwerpen kan ik meer van genieten en moet ik niet de schijn hoog houden of mij beter voor doen dan ik in werkelijkheid ben. Trouwens het is U van harte gegund en dat is gemeend.
Groetjes aan de volgende sterrenchef als je over een jaar nog eens sterrenrestaurants bezoekt. Niet vergeten 1x per jaar op restaurantbezoek en dat elk jaar opnieuw noemt men ook " regelmatig " voor zij die het maar 1x doen. :lol: :lol: :lol: :lol:
ik zie zo'n weverke al eens dit forum lezen,
hij lacht zich rot met de verdeeldheid onder de ratten.
en gaat dan met ferdinand eens naar 't hof cleve of zo

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

06 dec 2016, 00:54

petrol schreef:
Jockey schreef:Ik heb een pensioentje van 1100 euro.Maar ik ben niet afhankelijk van de onbetrouwbare staat.
Ondanks die 1100 euro heb ik de juiste keuze gemaakt.

De staat, uw betrouwbare partner in bange dagen.Weg ermee !!
Snap ik niet Petrol. Meende dat jij in de chemie of petrochemie had gewerkt. Dan toch niet lang?
Nee, slechts 6 jaar in de petrochemie gewerkt en dan een eigen bedrijf opgestart dankzij een grote meevaller.
Je moet wat geluk hebben in het leven.
Geluk dat ikzelf afgedwongen heb.[/quote]

Nu ben ik mee. :-) Maar door mijn ganse carriere in de chemie klaag ik ook niet hoor.Voornamelijk omdat daar niets te bitsen viel hè. Alles aangegeven nooit zwarte overuren,dat loont ook op je pensioen. Wanneer ik vergelijk met men schoonbroer die heel zijn leven ambtenaar is geweest bij 'bruggen en wegen' Dan kom ik niet op veel minder uit...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
Gast

06 dec 2016, 06:54

Jockey schreef:
petrol schreef:
Jockey schreef:Ik heb een pensioentje van 1100 euro.Maar ik ben niet afhankelijk van de onbetrouwbare staat.
Ondanks die 1100 euro heb ik de juiste keuze gemaakt.

De staat, uw betrouwbare partner in bange dagen.Weg ermee !!
Snap ik niet Petrol. Meende dat jij in de chemie of petrochemie had gewerkt. Dan toch niet lang?
Nee, slechts 6 jaar in de petrochemie gewerkt en dan een eigen bedrijf opgestart dankzij een grote meevaller.
Je moet wat geluk hebben in het leven.
Geluk dat ikzelf afgedwongen heb.
Nu ben ik mee. :-) Maar door mijn ganse carriere in de chemie klaag ik ook niet hoor.Voornamelijk omdat daar niets te bitsen viel hè. Alles aangegeven nooit zwarte overuren,dat loont ook op je pensioen. Wanneer ik vergelijk met men schoonbroer die heel zijn leven ambtenaar is geweest bij 'bruggen en wegen' Dan kom ik niet op veel minder uit...[/quote]

Ik heb er nog geen horen klagen die heel hun carriëre in de chemie actief geweest zijn.
Een goede keuze die je gemaakt hebt.

suc6 :wink:
Gast

06 dec 2016, 07:00

Dicksy schreef:Kan mij dat ook permitteren sterrenrestaurants maar van ne puntzak van de number one in de Hoogstraat in Antwerpen kan ik meer van genieten en moet ik niet de schijn hoog houden of mij beter voor doen dan ik in werkelijkheid ben. Trouwens het is U van harte gegund en dat is gemeend.
Groetjes aan de volgende sterrenchef als je over een jaar nog eens sterrenrestaurants bezoekt. Niet vergeten 1x per jaar op restaurantbezoek en dat elk jaar opnieuw noemt men ook " regelmatig " voor zij die het maar 1x doen. :lol: :lol: :lol: :lol:
Sorry Dicksy,wij gaan zo een vier a vijf keer per jaar naar een één of twee sterren restaurant.
Den Bartholomeus in Knokke-Heist is ook een aanrader.
Doen Dicksy,eens afzakken naar Knokke-Heist.
Een dag uitstap naar zee.

:lol: :lol: :lol:
Gast

06 dec 2016, 08:45

Sorry Dicksy,wij gaan zo een vier a vijf keer per jaar naar een één of twee sterren restaurant.
Den Bartholomeus in Knokke-Heist is ook een aanrader.
Doen Dicksy,eens afzakken naar Knokke-Heist.
Ben blij voor U dat U er van geniet, doe zo voort. Het is U van harte gegund.
Een dag uitstap naar zee.
Een daguitstap naar zee is niet aan ons besteed. Acht jaar ( van 2007 ) 3 tot 4 maal per jaar een weekje zee gedaan. Dit jaar slechts 1 keer omdat we duidelijk merkten dat de sleet erop kwam. Wij hebben het daar dan ook voorlopig gezien.
Gast

06 dec 2016, 09:05

al eens nagedacht dicksy over hoe mensen rondkomen met 1100 euro?
als een nagedacht hoe die mensen de taksshift betalen?
de turteltaks, straks de trommelein taks?
een inlevering van 200 euro is niet voor iedereen gelijk,he?

ok, jij hebt de "juiste keuze" gemaakt, maar niet iedereen kan ambtenaar zijn,he?
de rest kan ontploffen? toch even nadenken...

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

06 dec 2016, 10:48

Nu we na de discussie tussen petrol en Dicksy allemaal weer de vergrotende trap kennen van 'het goed hebben' misschien even verwijzen naar een artikel in de Gva : http://www.gva.be/cnt/dmf20161205_02610 ... bij-mannen
Of hoe men de statistieken over jobs-jobs-jobs bij de bevolking vervalst inlepelt !

Maar om toch eventjes petrol en jockey aan te halen is werken in de chemie- en petroleumbedrijven een goede keuze ... voor wie de opoffering wil doen om een beroepsleven lang in shiften of zelfs full-continu te werken. De meeste ambtenaren zijn echter 9 to 5-ers en bereiken op die manier hetzelfde (of meer hé Dicksy !) ... :roll:
Gast

06 dec 2016, 10:52

Dicksy schreef:
Sorry Dicksy,wij gaan zo een vier a vijf keer per jaar naar een één of twee sterren restaurant.
Den Bartholomeus in Knokke-Heist is ook een aanrader.
Doen Dicksy,eens afzakken naar Knokke-Heist.
Ben blij voor U dat U er van geniet, doe zo voort. Het is U van harte gegund.
Een dag uitstap naar zee.
Een daguitstap naar zee is niet aan ons besteed. Acht jaar ( van 2007 ) 3 tot 4 maal per jaar een weekje zee gedaan. Dit jaar slechts 1 keer omdat we duidelijk merkten dat de sleet erop kwam. Wij hebben het daar dan ook voorlopig gezien.
Geen nood, ik kan u buiten de kust nog sterrenrestaurants aanbevelen.
Gast

06 dec 2016, 11:08

Flashback toen ik van school kwam was het thuis not done om thuis te blijven zitten. Ingeschreven bij den interim en een paar dagen later kon ik beginnen in Tessenderlo, een chemisch bedrijf. Na een week kon ik al vertrekken omdat het maar voor een week was en blijven kon niet, geen aanwervingen.
Geloof het of niet maar bijna 7.000 bfr op die week los in de pollen.
Zes maand dan maar DAF Eindhoven ( assemblage van de vrachtwagens ) gedaan in de pershallen waar de anciëns rondliepen als zombies van het afstompend werk.
Op aanraden van mijn ouders dan maar voor de ambtenarij gekozen terwijl mijn vader zelf arbeider was in Ford Lommel en moeder huisvrouw. Heb het mij in het begin vaak beklaagd op financieel gebied maar ben nu blij dat ik doorgebeten heb.
Mag ik daar nu de vruchten van plukken of niet ! :roll:
En als het een troost mag zijn, mijn job was geen 9/17 job.
Einde diskussie voor mij over dit onderwerp.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

06 dec 2016, 11:09

petrol schreef:
Dicksy schreef:
Sorry Dicksy,wij gaan zo een vier a vijf keer per jaar naar een één of twee sterren restaurant.
Den Bartholomeus in Knokke-Heist is ook een aanrader.
Doen Dicksy,eens afzakken naar Knokke-Heist.
Ben blij voor U dat U er van geniet, doe zo voort. Het is U van harte gegund.
Een dag uitstap naar zee.
Een daguitstap naar zee is niet aan ons besteed. Acht jaar ( van 2007 ) 3 tot 4 maal per jaar een weekje zee gedaan. Dit jaar slechts 1 keer omdat we duidelijk merkten dat de sleet erop kwam. Wij hebben het daar dan ook voorlopig gezien.
Geen nood, ik kan u buiten de kust nog sterrenrestaurants aanbevelen.
Het zal waarschijnlijk het sterrenrestaurant van Kamiano worden.
Gast

06 dec 2016, 11:15

De kannibaal schreef:
petrol schreef:
Dicksy schreef:
Sorry Dicksy,wij gaan zo een vier a vijf keer per jaar naar een één of twee sterren restaurant.
Den Bartholomeus in Knokke-Heist is ook een aanrader.
Doen Dicksy,eens afzakken naar Knokke-Heist.
Ben blij voor U dat U er van geniet, doe zo voort. Het is U van harte gegund.
Een dag uitstap naar zee.
Een daguitstap naar zee is niet aan ons besteed. Acht jaar ( van 2007 ) 3 tot 4 maal per jaar een weekje zee gedaan. Dit jaar slechts 1 keer omdat we duidelijk merkten dat de sleet erop kwam. Wij hebben het daar dan ook voorlopig gezien.
Geen nood, ik kan u buiten de kust nog sterrenrestaurants aanbevelen.
Het zal waarschijnlijk het sterrenrestaurant van Kamiano worden.
Ja KANNIBAAL,ga gij maar in een of andere pita bar vreten in Sint-Jans-Molenbeek,uw naam alleen al leent zich daar goed toe.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

06 dec 2016, 11:19

Dicksy schreef:Flashback toen ik van school kwam, enz.
Dicksy, ik heb géén probleem met uw keuze om als ambtenaar verder te gaan in het beroepsleven MAAR wel met de 'ikke, en de rest kan stikke' mentaliteit die uit de postings naar voren kwam.
Het is DIE mentaliteit die landen als Griekenland naar de bodem trekt ... een puur gebrek aan solidariteitsgevoel, het "niet in mijn eigen tuintje" !

Toch ben ik blij te weten dat tegenwoordig ook de kasten zijn ingedeeld in sterren ... :roll: :lol:

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

06 dec 2016, 11:40

petrol schreef: Het zal waarschijnlijk het sterrenrestaurant van Kamiano worden.
Ja KANNIBAAL,ga gij maar in een of andere pita bar vreten in Sint-Jans-Molenbeek,uw naam alleen al leent zich daar goed toe.[/quote]
Het kan , maar dan maar één keer per jaar uit pure verwennerij, want de Kannibalen hebben in het verleden steeds correct hun bijdrage moeten betalen aan de fiscus. Met 1100 € per maand kan men zich niet meer veroorloven dan een Pita. Wie het wel kan heeft tijdens de actieve loopbaan een enorme zwarte kas aangelegd, en ervoor gezorgd dat die verborgen blijft voor de fiscus. "The Jane" is de "Kamiano der zelfstandigen en vrije beroepen". Het volk dat werkzaam was in de privé, heeft de rekening reeds in het verleden jaarlijks betaald.
Gast

06 dec 2016, 11:46

een puur gebrek aan solidariteitsgevoel, het "niet in mijn eigen tuintje" !
Toch even terugkomen met een vraagje:
Waar ligt Uw solidartiteitsgevoel of wat moet ik verstaan onder Uw solidariteitsgevoel ? :roll:
1.- Hier wat komen kankeren op de regering dat de pensioenen te laag zijn en die van ambtenaren te hoog ! :roll: Weet ik ook en dat weet iedereen. We zijn dus solidair als we samen kankeren.
2.- Elke maand vrijwillig ( ik zeg wel degelijk vrijwillig ) een deel van Uw pensioen afstaan ter ondersteuning van de laagste pensioenen ! :roll:
3.- Dat U ook meer elektriciteit, water.....moet betalen omdat ze dat in Brussel beslist hebben ! Is dat Uw soldariteitsgevoel ? :roll: Betaal ik ook.
enz......

Verklaar mij nu eens echt wat dat (Uw) solidariteitsgevoel inhoudt ? Ik ben niet te oud om te leren en respecteer ieders mening.
Even mijn vraag aanpassen:
Wat is Uw bijdrage aan het solidariteitsgevoel en Uw bijdrage aan de werkelijke solidariteit ( geen gevoel ) ? :roll:

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

06 dec 2016, 12:44

Dicksy schreef:... Waar ligt Uw solidartiteitsgevoel of wat moet ik verstaan onder Uw solidariteitsgevoel ?
Wat dacht je van het solidariteitsgevoel dat opgeroepen wordt met "ikke, en de rest kan stikke" ?
Een dergelijke houding meet ik me niet aan (zal ik me ook nooit aanmeten), en alleen dat al zegt iets over mijn solidariteitsgevoel !
Je hoeft na uw 'discussie' (?) met petrol uw slechte bui niet op mij te gaan botvieren, daar bestaat op een forum geen therapie voor ! :lol: