Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

06 apr 2017, 11:36

Frits1955,
"Ongeveer 650.000 Vlamingen, ofwel een op de tien, moesten in 2015 zien rond te komen met een inkomen onder de armoederisicodrempel. Dat aandeel blijft daarmee stabiel ten opzichte van de voorbije jaren"


Met andere woorden: er is geen vooruitgang.

* * * * *

Dat gaat enkel over het inkomen.

Hoeveel van die mensen hebben een huis ?
Hoeveel van die mensen zijn dollarmiljonairs ?
( 1 op 100 inwoners in dit land is dollarmiljonair )
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

06 apr 2017, 11:36

Dicksy schreef:
Met andere woorden: er is geen vooruitgang.
Ik zal eens een voorbeeld geven van Uw armoedegrens en deze zit ook in de statistieken.
Mijn schoonbroer als zelfstandige garagist altijd goed geboerd en zijn zaak verkocht. Laatste 5 jaar ingeschreven in zijn eigen garage en trekt nu een inkomen van +/- 1.100 euro. Een kast van een huis gehad maar ondertussen terug verkocht, een clubje opgericht voor zijn hobby waarbij hij een x-bedrag mag verdienen zonder erop belast te worden en nu komt het : geniet zelfs van verhoogde tussenkomst van de ziekenkas omdat zijn inkomen te laag is. :twisted: En dat mijn beste Frits1959 zit ook in de statistieken van die 1 op 10 Vlamingen die leven onder de armoedegrens en hij is niet de enige want het systeem leent zich er toe.
Dat bijna alle zelfstandigen zich schuldig maken aan fiscale corruptie is geen nieuws.
Het zou evenwel te verwonderen zijn dat schoonbroer gelukkig zal zijn, dat zijn corruptie hier openbaar wordt gepubliceerd.
Gast

06 apr 2017, 11:41

Dat bijna alle zelfstandigen zich schuldig maken aan fiscale corruptie is geen nieuws.
Het zou evenwel te verwonderen zijn dat schoonbroer gelukkig zal zijn, dat zijn corruptie hier openbaar wordt gepubliceerd.
Als het systeem het toelaat moet men niet kappen op diegene die van het systeem gebruik maken maar op diegene die het systeem in het leven hebben geroepen en dat is de politiek.
Dus corruptie ! :roll: :roll: :roll:
Daarom ook dat men die statistiekjes met een grote korrel zout moeten nemen.
Laatst gewijzigd door Gast op 06 apr 2017, 12:34, 4 keer totaal gewijzigd.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

06 apr 2017, 12:17

Het staat mooi om de Walen, de vreemdelingen en de autochtone profiteurs met de beschuldigende vinger te wijzen maar eigenlijk zouden het stommekloten zijn moesten ze geen gebruik maken van de mogelijkheden die onze politiekers in al de voorbije jaren geschapen hebben!
Onze politiekers zijn de schuldigen en moeten aangeklaagd worden voor die zaken... maar dat ligt uiteraard gevoelig! :evil:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

06 apr 2017, 13:04

Fokke schreef:Het staat mooi om de Walen, de vreemdelingen en de autochtone profiteurs met de beschuldigende vinger te wijzen maar eigenlijk zouden het stommekloten zijn moesten ze geen gebruik maken van de mogelijkheden die onze politiekers in al de voorbije jaren geschapen hebben!
Onze politiekers zijn de schuldigen en moeten aangeklaagd worden voor die zaken... maar dat ligt uiteraard gevoelig! :evil:
Een politieker is een zelfstandige van het zwaarste kaliber en zal dus nooit in de eigen vinger snijden. Uw lijstje is overigens zwaar selectief; zet rustig op kop, de Vlaming, ware meesters in de scharrel technieken.
Maar Dicksy heeft gelijk. Zolang ze niet grondig worden doorgelicht, spreken wij niet over corruptie.
Wie tijd heeft gaat eens uit nieuwsgierigheid grasduinen in de neergelegde jaarrekeningen van de kleine zelfstandigen.
Een voorbeeld: sinds 2006 legt aannemer X een jaarrekening voor met een klein verlies van 32000 € en tijdens een noodlottig jaar een verlies van 65000 €, jaar in, jaar uit zonder winst. Als plichtbewuste belastingsontvanger, zou ik die man na een drietal jaren op mijn bureel uitnodigen om hem er op te wijzen, dat het voor hem en de gemeenschap beter zou zijn om zijn firma te ontmantelen.
De ontvanger slaapt duidelijk rustig verder, zonder enige vorm van protest. De aftrek voor de limousines van de ganse familie worden jaarlijks zonder morren aanvaard. De ontvanger stelt zich geen vragen over de inkomsten van de aannemer die hem toelaten een dergelijke levensstijl er op na te houden en dit ondanks opgespaarde verliezen van een half miljoen euro, zonder de minste inkomsten vergoeding.
De sukkelaar gaat binnenkort met pensioen en klaagt nu reeds over zijn 1000 € uitkering.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

06 apr 2017, 13:23

De kannibaal schreef:
Fokke schreef:Het staat mooi om de Walen, de vreemdelingen en de autochtone profiteurs met de beschuldigende vinger te wijzen maar eigenlijk zouden het stommekloten zijn moesten ze geen gebruik maken van de mogelijkheden die onze politiekers in al de voorbije jaren geschapen hebben!
Onze politiekers zijn de schuldigen en moeten aangeklaagd worden voor die zaken... maar dat ligt uiteraard gevoelig! :evil:
Een politieker is een zelfstandige van het zwaarste kaliber en zal dus nooit in de eigen vinger snijden. Uw lijstje is overigens zwaar selectief; zet rustig op kop, de Vlaming, ware meesters in de scharrel technieken.
Maar Dicksy heeft gelijk. Zolang ze niet grondig worden doorgelicht, spreken wij niet over corruptie.
Wie tijd heeft gaat eens uit nieuwsgierigheid grasduinen in de neergelegde jaarrekeningen van de kleine zelfstandigen.
Een voorbeeld: sinds 2006 legt aannemer X een jaarrekening voor met een klein verlies van 32000 € en tijdens een noodlottig jaar een verlies van 65000 €, jaar in, jaar uit zonder winst. Als plichtbewuste belastingsontvanger, zou ik die man na een drietal jaren op mijn bureel uitnodigen om hem er op te wijzen, dat het voor hem en de gemeenschap beter zou zijn om zijn firma te ontmantelen.
De ontvanger slaapt duidelijk rustig verder, zonder enige vorm van protest. De aftrek voor de limousines van de ganse familie worden jaarlijks zonder morren aanvaard. De ontvanger stelt zich geen vragen over de inkomsten van de aannemer die hem toelaten een dergelijke levensstijl er op na te houden en dit ondanks opgespaarde verliezen van een half miljoen euro, zonder de minste inkomsten vergoeding.
De sukkelaar gaat binnenkort met pensioen en klaagt nu reeds over zijn 1000 € uitkering.
Mijn excuses dat ik zwaar selectief ben geweest en de Vlaming niet op kop heb geplaatst als profiteur! Ik heb er echt niet genoeg over nagedacht...oops: Het is een vast en bewezen feit dat de Walen op gebied van scharreltechnieken nog veel te leren hebben van de Vlamingen... :evil: :oops: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

08 apr 2017, 09:24

Ik ben dik tevreden met mijn 1100 euro pensioen.Ook ik heb met mijn bedrijf helaas vele jaren verlies gemaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=VBG8rIVIUNE

Live is on the bright side !!

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

08 apr 2017, 12:41

petrol schreef:Ik ben dik tevreden met mijn 1100 euro pensioen.Ook ik heb met mijn bedrijf helaas vele jaren verlies gemaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=VBG8rIVIUNE

Live is on the bright side !!
De uitkeringen van de gepensioneerde zelfstandigen wordt geen "pensioen" genoemd volgens het instituut van de Nederlandse Taal, maar "braspenningen". Uitkeringen die niet dienen om te overleven maar gelden om te verbrassen.
Binnenkort verandert het van naam; het wordt "Bloedgeld" naar analogie met de bloed diamanten. De rechtse onderdrukkers hebben er voor gestemd, dat elke vierde zeventig jarige bij de volgende winter longontsteking automatisch wordt geëuthanaseerd omwille van plaatsgebrek in het hospitaal.
Normaal zouden ze nu nog moeten stemmen voor de juiste selectie criteria. Slechte boodschap voor de ambtenaren: "de duurste eerst"
Gast

10 mei 2017, 22:16

Ik hoop dat iedereen zonet "pano" gezien heeft op VRT , zoniet , kijk maar eens via " net gemist " .... DHL , Katoen Natie , ... het zijn bijzonder schrijnende toestanden wat interimmers ondergaan , best vergelijkbaar met toestanden zoals in China en Bangladesh ....
dejules

10 mei 2017, 23:32

The Spirit of Flanders schreef:Ik hoop dat iedereen zonet "pano" gezien heeft op VRT , zoniet , kijk maar eens via " net gemist " .... DHL , Katoen Natie , ... het zijn bijzonder schrijnende toestanden wat interimmers ondergaan , best vergelijkbaar met toestanden zoals in China en Bangladesh ....
Ik praat ook met de goedlachse Abdi, die net een verblijfsvergunning kreeg. Maar ook met een paar 50-plussers die na Ford Genk gewend zijn aan dag- of weekcontracten.
Er wordt veel gehoest en gesnotterd in het magazijn. De griep is in het land. Guido zit al twee weken onder de antibiotica. Bang om ziek te worden. Benny heeft een maagzweer, maar bijt door. Hij is overtuigd dat hij een vast contract zal krijgen. Al meer dan 11 maanden werkt hij nu bij DHL. Die maagzweer mag hem nu niet de das omdoen. Ook al heeft de dokter hem verboden om te gaan werken.
De uitbetalingen van mijn interimwerk zijn nauwelijks te volgen. Telkens een ander bedrag. Ook de anderen klagen over foute betalingen. Abdul heeft nog nooit één overuur uitbetaald gekregen. Richard en Omar krijgen elke week tot 60 euro te weinig betaald.
Klagen bij het interimbureau is onmogelijk. Startpeople belt je met een onbekend nummer, terugbellen lukt niet. Bij het interimbureau binnen DHL is er zelden iemand aanwezig.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opini ... /1.2974652

In België krijgen 2.000.000 aktieven hun loon uit de schatkist.
De mensen die deze groep moeten onderhouden komen uit de welvaartscheppende sectoren. Juist deze mensen zijn onzeker over hun job en houden netto weinig over. Velen leven net op de rand vd armoede.
Vraagje : hoeveel gepensioneerde ambtenaren zitten onder de armoedegrens en hoeveel uit de privé?
Gast

11 mei 2017, 08:42

The Spirit of Flanders schreef:Ik hoop dat iedereen zonet "pano" gezien heeft op VRT , zoniet , kijk maar eens via " net gemist " .... DHL , Katoen Natie , ... het zijn bijzonder schrijnende toestanden wat interimmers ondergaan , best vergelijkbaar met toestanden zoals in China en Bangladesh ....
Goede reportage van de ROOIE VRT rakkers.
De rooie VRT rakkers op hun best.
Gast

11 mei 2017, 09:16

jobs jobs,

De inzet van machines en personeel bereikt zijn hoogste peil sinds het uitbreken van de crisis. Het is de voorbode van een forse investeringsgolf.


15.700 extra jobs in drie maanden


De Belgische industrie beleeft een periode van hoogconjunctuur. Industriële bedrijven hebben in maart 81,6 procent van hun productiecapaciteit benut, blijkt uit een driemaandelijkse peiling van de Nationale Bank.

Het is van de financiële crisis van 2008 geleden dat de industrie nog zo’n groot deel van haar machinepark en personeel inzette.
Gast

11 mei 2017, 10:05

petrol schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Ik hoop dat iedereen zonet "pano" gezien heeft op VRT , zoniet , kijk maar eens via " net gemist " .... DHL , Katoen Natie , ... het zijn bijzonder schrijnende toestanden wat interimmers ondergaan , best vergelijkbaar met toestanden zoals in China en Bangladesh ....
Goede reportage van de ROOIE VRT rakkers.
De rooie VRT rakkers op hun best.
Bedoelt ge dat die ganse reportage "en scène" werd gezet ? Juist , Bart De Wever had die reportage moeten censureren of zelfs verbieden. Zoiets tonen mag niet van het rechts krapuul. Weet je wat ? Men had Katoen Natie van F. Huts moeten uitkiezen voor de reportage , toen pas gingen de poppen aan het dansen gegaan. Nu begrijp ik waarom Huts ooit op TV zei dat hij meteen 300 asielzoekers kon tewerkstellen. Dit is een echte koehandel ! Wat zeg ik ? Dit is concentratiekamp arbeid , als er ene bezwijkt wordt hij meteen vervangen door een andere slaaf tot wanneer die ook bezwijkt , en dat allemaal met de valse hoop op een "vast contract" dat er nooit komt. Wat is hier in wezen het verschil met "Arbeit macht frei".

En JIJ vindt dat kritiek op dergelijke toestanden "links" is en niet zou mogen ? Was je grootvader toevallig een nazi-beul , of hoe zit dat ?
petrol schreef:jobs jobs,

De inzet van machines en personeel bereikt zijn hoogste peil sinds het uitbreken van de crisis. Het is de voorbode van een forse investeringsgolf.


15.700 extra jobs in drie maanden
Waarvan 10.000 interimmers die geen cent aan de schatkist opbrengen omdat ze ( aan 7 Euro/uur ) amper vergoed worden. Wat de Nationale Bank aan cijfers buitengooit wordt na 6 maanden meestal al bijgesteld omdat ze ueberhaupt uit de lucht gegrepen waren. Vraag maar eens aan Van Overtveldt hoe hij bedot is geweest door hun cijfers te geloven.
Gast

11 mei 2017, 10:30

The Spirit of Flanders schreef:
petrol schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Ik hoop dat iedereen zonet "pano" gezien heeft op VRT , zoniet , kijk maar eens via " net gemist " .... DHL , Katoen Natie , ... het zijn bijzonder schrijnende toestanden wat interimmers ondergaan , best vergelijkbaar met toestanden zoals in China en Bangladesh ....
Goede reportage van de ROOIE VRT rakkers.
De rooie VRT rakkers op hun best.
Bedoelt ge dat die ganse reportage "en scène" werd gezet ? Juist , Bart De Wever had die reportage moeten censureren of zelfs verbieden. Zoiets tonen mag niet van het rechts krapuul. Weet je wat ? Men had Katoen Natie van F. Huts moeten uitkiezen voor de reportage , toen pas gingen de poppen aan het dansen gegaan. Nu begrijp ik waarom Huts ooit op TV zei dat hij meteen 300 asielzoekers kon tewerkstellen. Dit is een echte koehandel ! Wat zeg ik ? Dit is concentratiekamp arbeid , als er ene bezwijkt wordt hij meteen vervangen door een andere slaaf tot wanneer die ook bezwijkt , en dat allemaal met de valse hoop op een "vast contract" dat er nooit komt. Wat is hier in wezen het verschil met "Arbeit macht frei".

En JIJ vindt dat kritiek op dergelijke toestanden "links" is en niet zou mogen ? Was je grootvader toevallig een nazi-beul , of hoe zit dat ?
petrol schreef:jobs jobs,

De inzet van machines en personeel bereikt zijn hoogste peil sinds het uitbreken van de crisis. Het is de voorbode van een forse investeringsgolf.


15.700 extra jobs in drie maanden
Waarvan 10.000 interimmers die geen cent aan de schatkist opbrengen omdat ze ( aan 7 Euro/uur ) amper vergoed worden. Wat de Nationale Bank aan cijfers buitengooit wordt na 6 maanden meestal al bijgesteld omdat ze ueberhaupt uit de lucht gegrepen waren. Vraag maar eens aan Van Overtveldt hoe hij bedot is geweest door hun cijfers te geloven.
Juist, ontken nog maar eens dat de zon opkomt.
dejules

11 mei 2017, 10:40

petrol schreef: Juist, ontken nog maar eens dat de zon opkomt.
Indien een land met een economische groei van 1.4% (de laagste groei van alle OESO-landen!) banen kan scheppen in de privésector (dus niet gesubsidieerde jobs) dan moeten alle boeken economie uit de handel genomen worden.
Laatst gewijzigd door dejules op 11 mei 2017, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.