Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

03 aug 2015, 12:02

jamaar schreef:..... De kans bestaat dat de Staat het pensioen helemaal niet meer zal kunnen uitbetalen.
Dat laat ik een drone met een bom op de Wetstraat neerkomen. :evil:

jamaar
Lid geworden op: 30 aug 2013, 17:34

03 aug 2015, 12:13

The Spirit of Flanders schreef:
jamaar schreef:..... De kans bestaat dat de Staat het pensioen helemaal niet meer zal kunnen uitbetalen.
Dat laat ik een drone met een bom op de Wetstraat neerkomen. :evil:
Zelfs in Griekenland blijft het bij wat braafjes protesteren door een kleine minderheid en uren in de rij staan voor de bank en blij zijn dat ze dan 60 euro van hun spaarcenten kunnen krijgen.

Al die grote roepers zijn de eersten om er vanonder te muizen en hun eigen vel te redden, als het erop aan komt.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

03 aug 2015, 12:16

The Spirit of Flanders schreef:
pol55 schreef:Met de huidige taks Lift zal elke gepentioneerde in 2018 DUZEND euro \ jaar blijvend moeten inleveren (met 2 is dat 2000 euro) En rijken worden rijker
Ik zit nu al maandelijks aan mijn spaargeld. 'k Zal eens bij mijn huisdokter moeten langs gaan om me wat invalied te laten verklaren. Dat helpt zeggen de Nederlanders.
Had jij spaargeld? Hoe durft ge, kapitalist! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

03 aug 2015, 17:48

The Spirit of Flanders schreef:
pol55 schreef:Met de huidige taks Lift zal elke gepentioneerde in 2018 DUZEND euro \ jaar blijvend moeten inleveren (met 2 is dat 2000 euro) En rijken worden rijker
Ik zit nu al maandelijks aan mijn spaargeld. 'k Zal eens bij mijn huisdokter moeten langs gaan om me wat invalied te laten verklaren. Dat helpt zeggen de Nederlanders.
Ge kunt ook blijven oppotten en gokken dat ge 100+ wordt, maar hoe belabberd gaat ge er dan bijzitten...of liggen?
Aan de finale uitgang neemt men niks mee.
Dus...naast de erfgenamen deelt vadertje staat toch weer mee in de pot-(de-vin)

sw
Gast

03 aug 2015, 18:02

Silver Wolf schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
pol55 schreef:Met de huidige taks Lift zal elke gepentioneerde in 2018 DUZEND euro \ jaar blijvend moeten inleveren (met 2 is dat 2000 euro) En rijken worden rijker
Ik zit nu al maandelijks aan mijn spaargeld. 'k Zal eens bij mijn huisdokter moeten langs gaan om me wat invalied te laten verklaren. Dat helpt zeggen de Nederlanders.
Ge kunt ook blijven oppotten en gokken dat ge 100+ wordt, maar hoe belabberd gaat ge er dan bijzitten...of liggen?
Aan de finale uitgang neemt men niks mee.
Dus...naast de erfgenamen deelt vadertje staat toch weer mee in de pot-(de-vin)

sw
Als ik geen spaargeld had zat ik er nu al belabberd bij. Oppotten hoort er niet meer bij. Ik zal binnenkort aan de ingang van het Sint-Pietersstation in Gent met een plakkaat "Ik ben gepensioneerd en ik heb honger" gaan staan !

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

04 aug 2015, 06:56

The Spirit of Flanders schreef:
Als ik geen spaargeld had zat ik er nu al belabberd bij. Oppotten hoort er niet meer bij. Ik zal binnenkort aan de ingang van het Sint-Pietersstation in Gent met een plakkaat "Ik ben gepensioneerd en ik heb honger" gaan staan !
Wel het welstandsbuikje wat wegmoffelen en dan zal "ik ben gepensioneerd" wel volstaan.
Of misschien er toch bijvoegen... "en géén ambtenaar"...

Ps.: Honger is wel de beste saus!

sw

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

04 aug 2015, 15:19

[quote]Ge kunt ook blijven oppotten en gokken dat ge 100+ wordt, maar hoe belabberd gaat ge er dan bijzitten...of liggen?
Aan de finale uitgang neemt men niks mee.
Dus...naast de erfgenamen deelt vadertje staat toch weer mee in de pot-(de-vin)
[/quote]

Dat weten wij, maar de 10% echte rijke in ons land die willen dat niet weten,die hebben het nooit genoeg virus, en misschien laten ze zich met die hebzuchtige ziekte invalide verklaren en trekken ze dan nog van de zorgkas en de zwarte lieve vrouw :D .
En vadertje staat zal niet aan hun erfgenamen hun potje zitten want dat zit in een patrimonium :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Gast

04 aug 2015, 15:32

Silver Wolf schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Als ik geen spaargeld had zat ik er nu al belabberd bij. Oppotten hoort er niet meer bij. Ik zal binnenkort aan de ingang van het Sint-Pietersstation in Gent met een plakkaat "Ik ben gepensioneerd en ik heb honger" gaan staan !
Wel het welstandsbuikje wat wegmoffelen en dan zal .....
Ik heb nog hetzelfde figuur ( en gewicht ) als toen ik +-25 jaar was , en dus helemaal geen "welstandsbuikje". :P :)

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

04 aug 2015, 16:26

The Spirit of Flanders schreef:
Silver Wolf schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
pol55 schreef:Met de huidige taks Lift zal elke gepentioneerde in 2018 DUZEND euro \ jaar blijvend moeten inleveren (met 2 is dat 2000 euro) En rijken worden rijker
Ik zit nu al maandelijks aan mijn spaargeld. 'k Zal eens bij mijn huisdokter moeten langs gaan om me wat invalied te laten verklaren. Dat helpt zeggen de Nederlanders.
Ge kunt ook blijven oppotten en gokken dat ge 100+ wordt, maar hoe belabberd gaat ge er dan bijzitten...of liggen?
Aan de finale uitgang neemt men niks mee.
Dus...naast de erfgenamen deelt vadertje staat toch weer mee in de pot-(de-vin)
sw
Als ik geen spaargeld had zat ik er nu al belabberd bij. Oppotten hoort er niet meer bij. Ik zal binnenkort aan de ingang van het Sint-Pietersstation in Gent met een plakkaat "Ik ben gepensioneerd en ik heb honger" gaan staan !
Dat zal niet mogen! Dat is alleen min of meer toegestaan/getolereerd aan diegenen die hier al of niet illegaal van onze voorzieningen komen genieten maar nog niet genoeg hebben...
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

04 aug 2015, 18:34

Fokke schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Silver Wolf schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
pol55 schreef:Met de huidige taks Lift zal elke gepentioneerde in 2018 DUZEND euro \ jaar blijvend moeten inleveren (met 2 is dat 2000 euro) En rijken worden rijker
Ik zit nu al maandelijks aan mijn spaargeld. 'k Zal eens bij mijn huisdokter moeten langs gaan om me wat invalied te laten verklaren. Dat helpt zeggen de Nederlanders.
Ge kunt ook blijven oppotten en gokken dat ge 100+ wordt, maar hoe belabberd gaat ge er dan bijzitten...of liggen?
Aan de finale uitgang neemt men niks mee.
Dus...naast de erfgenamen deelt vadertje staat toch weer mee in de pot-(de-vin)
sw
Als ik geen spaargeld had zat ik er nu al belabberd bij. Oppotten hoort er niet meer bij. Ik zal binnenkort aan de ingang van het Sint-Pietersstation in Gent met een plakkaat "Ik ben gepensioneerd en ik heb honger" gaan staan !
Dat zal niet mogen! Dat is alleen min of meer toegestaan/getolereerd aan diegenen die hier al of niet illegaal van onze voorzieningen komen genieten maar nog niet genoeg hebben...
Och , een beetje bruine schoenblink hier en daar , "mijn papieren" thuis laten liggen en niet meer weten wie ik ben ( in gebrekkig frans - geen probleem ) en ze weten niet eens wat ze met mij moeten aanvangen :)

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

07 aug 2015, 14:45

Te pas maar ook te onpas wordt hier op "de rijken" (met scherp) geschoten.
Hoe afgunstig men ook mag zijn en hoe erg die weelde de ogen van anderen uitsteekt....meestal gooien die excentriekelingen graag in 't rond, met het slijk der aarde en daar pikken dan de anderen gretig een klodder of zelfs 'n spatje van mee.

Als tijdens de zomerse rock-en-andere-kabaal-festivals, heel wat zogenaamde BV-artiesten optreden, weten ze ook wat ze als gage eisen plus nogal wat onnozele extraatjes erbovenop. En roadies evenals groupies duiken in hun schaduw op, om naar hun pijpen te dansen. Verslaafde fans likken bijna de podia af waar die opgeblazen kikkers stonden te kwaken.
Dat is nu eenmaal adoratie van het idool en van hetgeen men zelf droomt maar niet kan bereiken.

Een heel andere stijl ontdek ik hier. Wie wordt benijd (o.a. wie rijk is) hoeft zich niet eens te wassen, want wordt niet afgelikt, maar bespuwd.
In de koelte van de airco-salons in Knokke Le Zoute, zullen ze er geen glaasje minder voor door het keelgat kieperen. Integendeel en de femme-de-ménage krijgt zelfs gratis een glas (pomp)water :wink:

Maar heel wat lokale blasé-winkeliers, die zich trendy noemen en must-have rommel aanbieden, likken aan madame et monsieur hun inteelt-smoel en hun vette portemonnee :lol:
Geld heeft geen geur (al stinkt het soms naar ongewassen sokken.) :?

sw

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

07 aug 2015, 15:32

The Spirit of Flanders schreef:
Als ik geen spaargeld had zat ik er nu al belabberd bij. Oppotten hoort er niet meer bij. Ik zal binnenkort aan de ingang van het Sint-Pietersstation in Gent met een plakkaat "Ik ben gepensioneerd en ik heb honger" gaan staan !
:
Afbeelding
Naast mij is nog een plaatske beschikbaar met gratis wifi voor toegang op Sennet.

jamaar
Lid geworden op: 30 aug 2013, 17:34

13 aug 2015, 10:27

Het jobaanbod was sinds 2007 nooit meer zo hoog als tijdens het voorbije trimester.

De drie regionale arbeidsdiensten - VDAB, Forem en Actiris - kregen toen een recordaantal van 109.749 jobaanbiedingen.

http://www.demorgen.be/economie/jobaanb ... -a2421496/

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

13 aug 2015, 11:14

jamaar schreef:
Het jobaanbod was sinds 2007 nooit meer zo hoog als tijdens het voorbije trimester.

De drie regionale arbeidsdiensten - VDAB, Forem en Actiris - kregen toen een recordaantal van 109.749 jobaanbiedingen.

http://www.demorgen.be/economie/jobaanb ... -a2421496/
Het zal meer dan waarschijnlijk gaan over;
- het rondselen van jobstudenten en jonge schoolverlaters ( de laatste categorie kan geen aanspraak meer maken op een uitkering) voor een dringende horeca job. Hun wordt een wettelijk mini contract aangeboden, met vooruitzicht op verdoken zwartwerk. Hoe beter het weer, hoe groter het aantal vacatures.
- er is uiteraard fris voer op de markt, dat juist de school heeft verlaten. Dringend tijd om dure vaste contractanten, waarvan de houdbaarheidsdatum van 50 jaar in zicht komt, te vervangen door "bleukes", met een mini-contract en het vooruitzicht op een bliksemcarrière en bijhorend loon.
- een overaanbod van immigranten overspoelt de markt. De bevoegde ministers wuiven nu reeds met de Green card in de rechterhand, en de partijkaart in de linkerhand. De middenstander kan beter de autochtoon vervangen door een gelegaliseerde immigrant. De winst wordt dubbel, een verlaagde werkgeversbijdrage op een mini-mini loontje: de profit schiet omhoog.
-De drie regionale arbeidsdiensten - VDAB - trekken alle registers open. Elke functie, nog aanwezig in een totaal verouderde data-base wordt aan de oppervlakte gebracht en in de picture geplaatst. De lezer dient te beseffen dat het hier gaat om een gemakkelijk manipuleerbaar ambtenarenkorps, dat in deze moeilijke tijd zijn nut dient te bewijzen.
Een overvloed aan beschikbare vacatures binnen een komkommer tijd stinkt. Als het ons op een schotel wordt aangeprezen door de Keizer der Slavendrijvers, kan men het beter naast zich neer leggen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 aug 2015, 12:47

De kannibaal schreef:http://www.demorgen.be/economie/jobaanb ... -a2421496/[/color]
Het zal meer dan waarschijnlijk gaan over;
- het rondselen van jobstudenten en jonge schoolverlaters ( de laatste categorie kan geen aanspraak meer maken op een uitkering) voor een dringende horeca job. Hun wordt een wettelijk mini contract aangeboden, met vooruitzicht op verdoken zwartwerk. Hoe beter het weer, hoe groter het aantal vacatures.
Het begint al met de vinger nat te maken in het mondje: "meer dan waarschijnlijk" , schrijf je zonder de feiten nader te bekijken.

De inhoud van wat je schrijft spoort allerminst met wat het trimestrieel rapport van de rva stelt: het is het hoogste cijfer qua aanbod sinds 2007 Tijdens alle tussenliggende jaren werden dan geen jobstudenten geronseld? Toen was er geen goed weer met meer dan gemiddelde vacatures? Ja, ja ... :roll:
- er is uiteraard fris voer op de markt, dat juist de school heeft verlaten. Dringend tijd om dure vaste contractanten, waarvan de houdbaarheidsdatum van 50 jaar in zicht komt, te vervangen door "bleukes", met een mini-contract en het vooruitzicht op een bliksemcarrière en bijhorend loon.
Nogmaals: het is het hoogste cijfer qua aanbod sinds 2007 Tijdens alle tussenliggende jaren was er geen nood aan het vervangen van de vaste contractanten?? :roll:


- een overaanbod van immigranten overspoelt de markt. De bevoegde ministers wuiven nu reeds met de Green card in de rechterhand, en de partijkaart in de linkerhand. De middenstander kan beter de autochtoon vervangen door een gelegaliseerde immigrant. De winst wordt dubbel, een verlaagde werkgeversbijdrage op een mini-mini loontje: de profit schiet omhoog.
En alweer is dat in de voorbije 8 jaar nooit interessanter geweest?

-De drie regionale arbeidsdiensten - VDAB - trekken alle registers open. Elke functie, nog aanwezig in een totaal verouderde data-base wordt aan de oppervlakte gebracht en in de picture geplaatst. De lezer dient te beseffen dat het hier gaat om een gemakkelijk manipuleerbaar ambtenarenkorps, dat in deze moeilijke tijd zijn nut dient te bewijzen.
Een overvloed aan beschikbare vacatures binnen een komkommer tijd stinkt. Als het ons op een schotel wordt aangeprezen door de Keizer der Slavendrijvers, kan men het beter naast zich neer leggen.
En in alle voorgaande jaren sinds 2007 was dat niet aan de orde?? :roll:
Het is het hoogste cijfer qua aanbod sinds 2007
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.