Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

21 nov 2015, 12:39

Wil. schreef:Versnipperen is wel iets anders dan het land in twee delen. Druk je wat juister uit aub.
Je weet maar al te goed wat er bedoeld wordt.
En het land is al voor een stuk in drie gedeeld.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

21 nov 2015, 12:46

Ja , want op 1 jaar regeertijd al 10.000 jobs méér in de privé en ze hebben nog een aantal jaren te gaan ; ja, want de begroting heeft een voldoende van Europa en zal de volgende jaren verder de goeie weg inslaan en ja want wie werkt krijgt netto méér.... en bovendien is ook de concurrentiekracht verbeterd wat mensen kansen zal geven en zo de gelegenheid krijgen om hun welvaartstatus te kunnen verbeteren.

Kwestie van te splitsen . Je hebt waarschijnlijk ook gelezen van derden alhier dat Wallonië tegen één eengemaakte politiezone is in Brussel in tegenstelling tot Vlaanderen , dit om reden dat ze zo graag allemaal hun baronieën en macht behouden daar in Brussel , met alle gevolgen van dien voor de veiligheid. Dat is nu nog maar eens een voorbeeld van minderwaardig Franstalig bestuur . Dit bewijst dan ook overduidelijk dat wanneer er met BELGISCHE kaarten dient gespeeld te worden men op voorhand al verloren is !!

Geef de Franstaligen dus A.U B. hun zelfbestuur en Vlaanderen ook. . en ga dan naar Wallonië wonen , Oomski en laat ons Vlamingen de zegen waar jij doof en blind voor bent . Hoe hou je het hier in hemelsnaam nog uit ?!![/b]
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

21 nov 2015, 13:04

10000 Jobs méér? Waar?

http://trends.knack.be/economie/mensen/ ... 90813.html

Is de armoede verminderd? Integendeel.
Is de koopkracht verhoogd? Integendeel.
Is de begroting beter dan voorheen? Helemaal niet
Alles ten koste van wie? De burger.
Hebben ze nu te kampen met een bankencrisis en crisis t.c.? Neen.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 nov 2015, 13:55

oomski schreef:10000 Jobs méér? Waar?

http://trends.knack.be/economie/mensen/ ... 90813.html

Is de armoede verminderd? Integendeel.
Is de koopkracht verhoogd? Integendeel.
Is de begroting beter dan voorheen? Helemaal niet
Alles ten koste van wie? De burger.
Hebben ze nu te kampen met een bankencrisis en crisis t.c.? Neen.
Ik pik er eentje uit: het begrotingstekort.
Over welke info jij beschikt, weet ik niet, maar dit plaatje zegt alles wat daarover te zeggen valt.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

21 nov 2015, 14:15

Phoebe schreef:.... en laat ons Vlamingen de zegen waar jij doof en blind voor bent .
WAAAT ? ZEGEN ? Ik heb gans mijn leven een overschot gehad om mijn maandelijkse "handelsbelans" , d.i. ik kon iedere maand een klein beetje sparen. Sinds verleden jaar moet ik maandelijks met spaargeld bijpassen. En DAT noem jij een zegen ? Je moest je schamen voor je onvoorwaardelijk geloof in het liberaal crapuul dat voor 't ogenblik de touwtjes in handen heeft !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 nov 2015, 14:33

Ik dacht dat je meer dan 1500€ pensioen had en huurinkomsten.
Wat zijn uw behoeften dan?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 nov 2015, 15:23

't Wordt tijd dat de eigenaars van meerdere huizen die hun huur onbelast blijven ontvangen, zich eens wat meer sociaal gaan opstellen en hun bijdrage leveren tot wat we met z'n allen nodig hebben. 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

21 nov 2015, 15:58

Wil. schreef:'t Wordt tijd dat de eigenaars van meerdere huizen die hun huur onbelast blijven ontvangen, zich eens wat meer sociaal gaan opstellen en hun bijdrage leveren tot wat we met z'n allen nodig hebben. 8)
Hoe is het inderdaad te verantwoorden dat sommige inkomsten niet worden belast, dat huurinkomsten wel mogen geïndexeerd worden ? Dat meerwaarden bij de verkoop van bedrijven, niet worden belast ? Dat KB-lux fraude niet wordt aangerekend ? Dat groot-eigenaars met een klein zelfstandigen-pensioentje maar met een honderdvoudig inkomen uit andere bronnen, toch een WIGW statuut kunnen krijgen. Weet hier iemand, hoe het belasten, op grond van "indiciën", van armlastige gepensioneerden, die meerdere eigendommen bezitten en zich in grote sleeën verplaatsen; aan het oog van de selectief blinde fiscus ontsnapt ? We hebben nu toch een onverdorven, want beginner politicus, als integere nieuwe minister van financiën ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

21 nov 2015, 16:34

The Spirit of Flanders schreef:
Phoebe schreef:.... en laat ons Vlamingen de zegen waar jij doof en blind voor bent .
WAAAT ? ZEGEN ? Ik heb gans mijn leven een overschot gehad om mijn maandelijkse "handelsbelans" , d.i. ik kon iedere maand een klein beetje sparen. Sinds verleden jaar moet ik maandelijks met spaargeld bijpassen. En DAT noem jij een zegen ? Je moest je schamen voor je onvoorwaardelijk geloof in het liberaal crapuul dat voor 't ogenblik de touwtjes in handen heeft !
:roll: Rijk leven en...arm sterven.
Dat kan je bereiken door eindelijk dat spaargeld aan te spreken.
Sommigen denken ervoor te moeten zorgen, dat hun reservataire erfgenamen het makkelijker krijgen dank zij een riante nalatenschap, (waarvan de successierechten ook hun graantje meepikken)
En dat men dankbaar alle dagen verse bloemen op de grafzerk van de overledene zal komen leggen, omdat die sober heeft geleefd en gespaard....
Maar de nieuwe generatie leeft heel anders en zeker wat vanzelf in de schoot valt, wordt vlot gespendeerd.
Tot heil van de economie die draait als het geld rolt.

Dus de modale gepensioneerde mag gerust zonder schuldgevoel of wrange bijgedachten, in die appels voor de dorst bijten, om het zichzelf wat comfortabeler te maken. :wink:

sw
Gast

21 nov 2015, 17:34

voorn schreef:Ik dacht dat je meer dan 1500€ pensioen had en huurinkomsten.
Wat zijn uw behoeften dan?
De huurinkomsten zijn er niet meer. Ik ben de huidige regeltjes rond verhuren zat , en de miserie en vuiligheid die huurders achterlaten ook beu.

Te betalen KI aan 't Vlaams gewest : +- 1500 Euro
Te betalen belastingen aan de Federale : +- 2000 Euro

Dat zijn meer dan 2 maanden pensioen , of wat denk je ? Maandelijks moet ik dus rondkomen met 10/12 x 1500 Euro = 1250 Euro , en daarvan gaat maandelijks 200 Euro af naar de electriciteitsfactuur alleen al.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 nov 2015, 23:43

"Klagers geen nood" 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

22 nov 2015, 08:09

Wanneer men als gepensioneerde 2.000 Euro belastingen moet betalen dan heeft men een groot inkomen. Belastingen worden berekend op het belastbaar inkomen .
Wanneer men zoveel K.I moet betalen dan heeft men # huizen in eigendom .

Inderdaad deze klagende communist (8) ) heeft geen nood ! .

200 Euro naar de electriciteitsfactuur ? Dan woon jij in een groot huis .
Je kan ook altijd kleiner gaan wonen . Ons (niet zo klein maar goed geïsoleerd) appartement betaalt 115 Euro maandelijks aan energie . Daar zit verwarming ook bij.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Gast

22 nov 2015, 08:49

Phoebe schreef:Wanneer men als gepensioneerde 2.000 Euro belastingen moet betalen dan heeft men een groot inkomen. Belastingen worden berekend op het belastbaar inkomen .
Wanneer men zoveel K.I moet betalen dan heeft men # huizen in eigendom .
Je kan eventueel meer KI betalen voor een krot in Brussel dan voor een sjiek kasteel in Bommerskonte.

Inderdaad deze klagende communist (8) ) heeft geen nood ! .

200 Euro naar de electriciteitsfactuur ? Dan woon jij in een groot huis .
Je kan ook altijd kleiner gaan wonen . Ons (niet zo klein maar goed geïsoleerd) appartement betaalt 115 Euro maandelijks aan energie . Daar zit verwarming ook bij.
Wel ... 115 Euro / maand voor een geisoleerd appartement IS veel. Ik dacht dat ik ergens een smospot was ( en ik verwarmde ook gedeeltelijk electrisch , die is nu vervangen door een dikke trui .. brrr... )

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

22 nov 2015, 17:39

The Spirit of Flanders schreef:
voorn schreef:Ik dacht dat je meer dan 1500€ pensioen had en huurinkomsten.
Wat zijn uw behoeften dan?
De huurinkomsten zijn er niet meer. Ik ben de huidige regeltjes rond verhuren zat , en de miserie en vuiligheid die huurders achterlaten ook beu.

Te betalen KI aan 't Vlaams gewest : +- 1500 Euro
Te betalen belastingen aan de Federale : +- 2000 Euro

Dat zijn meer dan 2 maanden pensioen , of wat denk je ? Maandelijks moet ik dus rondkomen met 10/12 x 1500 Euro = 1250 Euro , en daarvan gaat maandelijks 200 Euro af naar de electriciteitsfactuur alleen al.
Die €2000 is gèèn belasting op het pensioen van €1500 dat je maandelijks ontvangt. Dat maak jij mij niet wijs. Als ik alles zo nog eens doorlees veronderstel ik dat jij aangestelde was van het ABVV en momenteel nog wat bijklust zoals een goeie rode betaamt?
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
dejules

22 nov 2015, 18:33

Ik vraag mij af hoeveel senioren uit de privésector gebruik hebben gemaakt of hebben moeten maken om vervroegd met (brug-)pensioen te gaan?
En indien zij die kans niet kregen of namen, hoeveel er tot hun 65ste hebben mogen/kunnen werken?
En hoeveel er,die na hun 50ste ontslagen werden, terug een vaste of regelmatige job vonden tot hun pensioenleeftijd (binnenkort 67 jaar) die hun oude levensstandaard benaderde of verbeterde?
Ik stel die vraag in een nieuwe economische realiteit nl die van een globalisatie met steeds minder industriële tewerkstelling, heel veel herstructureringen (massale dumping van oudere werknemers), concurrentie met lage loners zelfs binnen het bedrijf maar ook in heel de wereld , concurrentie met studentenarbeiders (de vraag naar deze mensen stijgt enorm), concurrentie met een massa werklozen (jongere, beter opgeleide, rendabelere, hogere diploma's, met rsz-kortingen etc).