Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

22 nov 2015, 23:16

Jockey schreef:
Die €2000 is gèèn belasting op het pensioen van €1500 dat je maandelijks ontvangt. Dat maak jij mij niet wijs. Als ik alles zo nog eens doorlees veronderstel ik dat jij aangestelde was van het ABVV en momenteel nog wat bijklust zoals een goeie rode betaamt?
Jaarlijkse inkomsten onroerende goederen op een huis dat NIET meer verhuurd is : 2700 Euro ... dit is de enige bijklus activiteit , maar ik kan er geen boterham van kopen.
Komt hierbij nog 7 % gemeentebelasting op het totaal , en dat VOOR aftrek van de bedrijfsvoorheffing die men maandelijks al betaald heeft. De som van de maandelijkse bedrijfsvoorheffingen is ca. 1500 Euro.

Voor een huis dat je niet bewoont betaal je dus twee keer. Eén keer "grondlasten" aan Vlaanderen , en nog een keer op de "inkomsten" ervan ( ook al zijn die er niet ) waarvan ca. 35 % ook naar Vlaanderen gaat ( de rest gaat naar de federale ). De "gemeente" pakt hierop dus ook nog eens 7 % van je af.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

23 nov 2015, 10:25

The Spirit of Flanders schreef:. De som van de maandelijkse bedrijfsvoorheffingen is ca. 1500 Euro.
SoF, gij zijt een onverbeterlijke leugenaar! Zeg mij eens welke gepensioneerde uit de privésector jaarlijks 18.000€ aan bedrijfsvoorheffingen betaalt?

bobby1940
Lid geworden op: 16 mei 2007, 19:02

23 nov 2015, 10:47

ik vraag me dat
ook af , heeft meschien naar school geweest in de vacantie als bijklusser

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

23 nov 2015, 10:57

The Spirit of Flanders schreef:
Jockey schreef:
Die €2000 is gèèn belasting op het pensioen van €1500 dat je maandelijks ontvangt. Dat maak jij mij niet wijs. Als ik alles zo nog eens doorlees veronderstel ik dat jij aangestelde was van het ABVV en momenteel nog wat bijklust zoals een goeie rode betaamt?
Jaarlijkse inkomsten onroerende goederen op een huis dat NIET meer verhuurd is : 2700 Euro ... dit is de enige bijklus activiteit , maar ik kan er geen boterham van kopen.
Komt hierbij nog 7 % gemeentebelasting op het totaal , en dat VOOR aftrek van de bedrijfsvoorheffing die men maandelijks al betaald heeft. De som van de maandelijkse bedrijfsvoorheffingen is ca. 1500 Euro.

Voor een huis dat je niet bewoont betaal je dus twee keer. Eén keer "grondlasten" aan Vlaanderen , en nog een keer op de "inkomsten" ervan ( ook al zijn die er niet ) waarvan ca. 35 % ook naar Vlaanderen gaat ( de rest gaat naar de federale ). De "gemeente" pakt hierop dus ook nog eens 7 % van je af.
Die €2700 noemen ze dat geen'krotbelasting?'
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
Gast

23 nov 2015, 10:58

MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:. De som van de maandelijkse bedrijfsvoorheffingen is ca. 1500 Euro.
SoF, gij zijt een onverbeterlijke leugenaar! Zeg mij eens welke gepensioneerde uit de privésector jaarlijks 18.000€ aan bedrijfsvoorheffingen betaalt?
Op mijn belastingsbrief staat : "reeds betaalde jaarlijkse bedrijfsvoorheffing ( = som van maandelijkse bedrijfsvoorheffingen ) : + 1500 Euro" , geen 18000 Euro ... :roll: , goe lezen hé ....
Gast

23 nov 2015, 11:01

Jockey schreef:
Die €2700 noemen ze dat geen'krotbelasting?'
Dat is normaliter 160 % op het ( verhoogde ) KI voor verhuurde of niet verhuurde woningen. Die 160 % staat voor 't ogenblik niet eens meer vermeld , dus ge hebt er het raden naar hoe ze het bedrag nu berekenen ...

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

23 nov 2015, 14:04

MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:. De som van de maandelijkse bedrijfsvoorheffingen is ca. 1500 Euro.
SoF, gij zijt een onverbeterlijke leugenaar! Zeg mij eens welke gepensioneerde uit de privésector jaarlijks 18.000€ aan bedrijfsvoorheffingen betaalt?
Wie spreekt er van € 18000??? Wie is hier de fantast?
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 nov 2015, 14:18

Job's job's,job's:Als het Duitse voorbeeld gaat volgen kunnen er misschien job's bijkomen,maar wel ten koste van jan modaal. :(

https://mijnbescheidenmening.wordpress. ... ng-michel/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Gast

23 nov 2015, 15:02

... ondertussen in Antwerpen ...
"ER ZIJN DIT JAAR GEEén nieuwe jobs ... pardon , stoute kinderen ... "

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 nov 2015, 15:54

Voor de lamzakken en profiteurs zijn er nooit jobben.
Dik betaalde dokwerkers gevraagd......liefts geen lampoten of ge krijgt ne zak op uwen bol/
dejules

25 nov 2015, 00:12

In dit fragment vertelt iemand wat het met een mens doet wanneer ge ontslagen wordt zoals bij herstructureringen en dat mensen een verkeerd beeld hebben over de grootte vd ontslagpremies.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... /1.1905744

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

25 nov 2015, 10:28

Ik krijg de indruk, dat het met nieuwe "postings" op dit topic gaat zoals met de nieuwe jobs, er zijn er geen meer.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

25 nov 2015, 11:39

Het seniorenbestand ( ouwe peekes en meekes) dat hierover zijn mening wou ventileren heeft misschien gezegd wat hij of zij er wou over zeggen ( jongeren komen hier niet en zijn er ondertussen 10.000 mensen méér aan 't werk in de privé sinds het laatste jaar )
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

25 nov 2015, 11:52

Phoebe schreef:Het seniorenbestand ( ouwe peekes en meekes) dat hierover zijn mening wou ventileren heeft misschien gezegd wat hij of zij er wou over zeggen ( jongeren komen hier niet en zijn er ondertussen 10.000 mensen méér aan 't werk in de privé sinds het laatste jaar )
Waar Phoebe???
http://trends.knack.be/economie/mensen/ ... 90813.html

En hoeveel zijn hun werk kwijt geraakt?
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

25 nov 2015, 11:55

socrates schreef:Ik krijg de indruk, dat het met nieuwe "postings" op dit topic gaat zoals met de nieuwe jobs, er zijn er geen meer.
Het is hier gelijk in de Zevende dag en andere debatten! Iedereen blijft bij zijn standpunt en probeert de tegenstander vliegen af te vangen, al of niet op een deftige manier. Je wordt er niets wijzer van en voor iemand die de politiek wat volgt is het zo voorspelbaar. Het enige interessante is de vuile manier waarop de tegenstander aangepakt wordt. In de zevende dag heeft men dan nog de moderator die zeer vooringenomen is omdat hij tenslotte een BRT'er is en dat vat kan maar geven wat het inhoudt... :lol:
Eén positief punt voor discussies op het seniorenforum: Hier kunnen ook diegenen hun zegje doen die in de media gezet worden waar de borstelsteel staat (= in de hoek!)...
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!