Printer.

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

florence_nightingale
Lid geworden op: 26 okt 2007, 00:07
Locatie: Costa Del Albertino

25 aug 2015, 22:39

Hallo,
Ben een matige gebruiker van Linux.
Wil nu een nieuwe toestel - printer/copiër/scanner aanschaffen van het :
Merk : Canon
type : CANON PIXMA MG7550
Is dit toestel compatibel voor installatie op Linux??
Met dank bij voorbaat voor reactie.
Vriendelijke groeten,
Florence Nightingale,
vrouwen zijn niet curieus, ze weten graag alles!!!

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

26 aug 2015, 07:55

Op de Belgische website van canon staat dat uw printer niet compatibel is. kijk hier

hier staat dat linux ondersteund wordt in een beperkt aantal talen.

Op de Engelse website zijn wel drivers te vinden voor Linux.kijk hier


Mogelijk wordt niet de volledige functionaliteit van uw toestel ondersteund, maar printen en scannen zal wel lukken.

florence_nightingale
Lid geworden op: 26 okt 2007, 00:07
Locatie: Costa Del Albertino

26 aug 2015, 17:50

Hovel,

Bedankt voor uw antwoord met verwijzing naar info sites.

Ik denk dat er maar een beperkt aanbod toestellen zijn, in een hogere prijsklasse!! die compatibel zijn met Linux.

Wanneer de functie "printen" al lukt, zal ik blij zijn.

Vriendelijke groeten,
vrouwen zijn niet curieus, ze weten graag alles!!!

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

26 aug 2015, 20:57

Forence,

Ik heb een HP PHOTOSMART 5514 E-ALL-IN-ONE 85€! Dus niet in een hogere prijsklasse, die heb ik onlangs geïnstalleer in linux (Mageia 5). Alles werd automatisch geïnstalleerd. Ik heb geen drivers of wat dan ook moeten ophalen en installeren. Printen en scannen werkt voorbeeldig en er zijn zelfs printer beheer functies aanwezig.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

27 aug 2015, 10:53

hovel schreef:Forence,

Ik heb een HP PHOTOSMART 5514 E-ALL-IN-ONE 85€! Dus niet in een hogere prijsklasse, die heb ik onlangs geïnstalleer in linux (Mageia 5). Alles werd automatisch geïnstalleerd. Ik heb geen drivers of wat dan ook moeten ophalen en installeren. Printen en scannen werkt voorbeeldig en er zijn zelfs printer beheer functies aanwezig.
Ik ben ook een Mageia gebruiker, maar Canon is niet HP. Voor Canon heb ik bij vrienden het pakket scangear van de Canon site moeten halen en installeren. Blijkbaar laat Canon niet toe om hun software en drivers in de distributies op te nemen.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

08 sep 2015, 20:53

Mogelijks kan dit helpen.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

florence_nightingale
Lid geworden op: 26 okt 2007, 00:07
Locatie: Costa Del Albertino

10 sep 2015, 00:05

hviaene schreef:
hovel schreef:Forence,

Ik heb een HP PHOTOSMART 5514 E-ALL-IN-ONE 85€! Dus niet in een hogere prijsklasse, die heb ik onlangs geïnstalleer in linux (Mageia 5). Alles werd automatisch geïnstalleerd. Ik heb geen drivers of wat dan ook moeten ophalen en installeren. Printen en scannen werkt voorbeeldig en er zijn zelfs printer beheer functies aanwezig.
Ik ben ook een Mageia gebruiker, maar Canon is niet HP. Voor Canon heb ik bij vrienden het pakket scangear van de Canon site moeten halen en installeren. Blijkbaar laat Canon niet toe om hun software en drivers in de distributies op te nemen.
Het zou een ander toestel worden nl.:
Model : Canon
Type : Pixma MG 5650

Kan deze misschien wel geïnstalleerd worden? En zo ja, kan iemand me op weg helpen aub.
Bedankt voor uw antwoord.
Vriendelijke groeten,
vrouwen zijn niet curieus, ze weten graag alles!!!

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

10 sep 2015, 09:19

Zelfde commentaar aks hierboven (26/08/2015)