Ik zal u een geheim onthullen

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

04 sep 2017, 18:48

Dicksy schreef:
Ik denk omdat Gods Liefde ZO GROOT is
Maakt liefde ook niet blind zoals ze wel eens zeggen ? Men denkt altijd maar: " het zal wel beteren " of " hij ( de mens ) zal wel veranderen " en dit tegen beter in !
En de enige volmaakte vrede is dat niet de dood ?


Volmaakte vrede , de dood ?

Ja , voor hen die zichzelf wijsmaken dat de dood het EINDE is !
Maar wat dan , als daar ontdekt wordt dat dit juist de ' volmaakte ' ellende is ? Want tegen beter weten in , denkt men : ik ben niemand iets verschuldigd ! Jammer voor hen , want daar denkt Schepper God wel anders over .

Joh. 3 : 36 zegt : Wie in de Zoon gelooft , heeft eeuwig leven , maar wie de Zoon ongehoorzaam is , zal het leven niet zien , maar de toorn van God blijft op hem .
Hebr. 9 : 27 : ..... zoals het de mensen beschikt is , éénmaal te sterven , en daarna het oordeel, .....


Aan de mens om te overwegen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

05 sep 2017, 14:17

ebenhaezer schreef:Volmaakte vrede , de dood ?

Ja , voor hen die zichzelf wijsmaken dat de dood het EINDE is !
Maar wat dan , als daar ontdekt wordt dat dit juist de ' volmaakte ' ellende is ? Want tegen beter weten in , denkt men : ik ben niemand iets verschuldigd ! Jammer voor hen , want daar denkt Schepper God wel anders over .

Joh. 3 : 36 zegt : Wie in de Zoon gelooft , heeft eeuwig leven , maar wie de Zoon ongehoorzaam is , zal het leven niet zien , maar de toorn van God blijft op hem .
Hebr. 9 : 27 : ..... zoals het de mensen beschikt is , éénmaal te sterven , en daarna het oordeel, .....


Aan de mens om te overwegen !
Dag Ebenhazer, je weet het misschien nog wel ,zoals ik weet is de betekenis van het woord 'God' de werkzaamheid van het leven die alles heeft doen ontstaan, in standhoud en doet voortgaan. En zeker is het zo dat de mens ontdekt dat deze nog leeft, na het aardse leven wat deze afgesloten heeft hetzij door een natuurlijk overgang of door eigen toedoen. En inderdaad, men vergist zich schromelijk door te denken dat alles dan klaar is een ophoud. Zoals je weet heb ik eens eerder je verteld dat er een universele levenswet is zijnde 'oorzaak en gevolg'. Geen mens kan daar aan ontkomen en zal vroeg of laat daar mee geconfronteerd worden, hetzij in een leven op aarde of in die sfeer waar deze toe behoord. En juist die wet van oorzaak en gevolg is het oordeel die jij je zelf hebt veroorzaakt. Er is dus geen persoon God of Christus waar je je moet voor verantwoorden. In wezen oordeelt de mens zichzelf, wat ook de meest volmaakte rechtvaardiging is.
Vele teksten uit de bijbel Ebenhazer, zijn door de mensen gemaakt om dezen bang te maken zodat men op het pad blijft.
Je geloof in het leven is goed hoor ... maar bijt je niet vast in de bijbel teksten.
Alles is Één en die Éne is Alles.
Fazal

05 sep 2017, 19:46

janx schreef: Vele teksten uit de bijbel Ebenhazer, zijn door de mensen gemaakt om dezen bang te maken zodat men op het pad blijft.
Je geloof in het leven is goed hoor ... maar bijt je niet vast in de bijbel teksten.
Helaas janx ..., ebenhaezer en consoorten stikken in de Bijbelteksten.
Ebenhaezer kàn zelfs niet eens over iets anders praten.
Echt niet te doen, en zielig tot en met. :roll:

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

06 sep 2017, 00:11

Een vers van heel lang geleden in het verre oosten.

De mensen hebben de goden een naam gegeven, waar waren de goden toen er nog geen mensen waren
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

06 sep 2017, 10:07

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Volmaakte vrede , de dood ?

Ja , voor hen die zichzelf wijsmaken dat de dood het EINDE is !
Maar wat dan , als daar ontdekt wordt dat dit juist de ' volmaakte ' ellende is ? Want tegen beter weten in , denkt men : ik ben niemand iets verschuldigd ! Jammer voor hen , want daar denkt Schepper God wel anders over .

Joh. 3 : 36 zegt : Wie in de Zoon gelooft , heeft eeuwig leven , maar wie de Zoon ongehoorzaam is , zal het leven niet zien , maar de toorn van God blijft op hem .
Hebr. 9 : 27 : ..... zoals het de mensen beschikt is , éénmaal te sterven , en daarna het oordeel, .....


Aan de mens om te overwegen !
Dag Ebenhazer, je weet het misschien nog wel ,zoals ik weet is de betekenis van het woord 'God' de werkzaamheid van het leven die alles heeft doen ontstaan, in standhoud en doet voortgaan. En zeker is het zo dat de mens ontdekt dat deze nog leeft, na het aardse leven wat deze afgesloten heeft hetzij door een natuurlijk overgang of door eigen toedoen. En inderdaad, men vergist zich schromelijk door te denken dat alles dan klaar is een ophoud. Zoals je weet heb ik eens eerder je verteld dat er een universele levenswet is zijnde 'oorzaak en gevolg'. Geen mens kan daar aan ontkomen en zal vroeg of laat daar mee geconfronteerd worden, hetzij in een leven op aarde of in die sfeer waar deze toe behoord. En juist die wet van oorzaak en gevolg is het oordeel die jij je zelf hebt veroorzaakt. Er is dus geen persoon God of Christus waar je je moet voor verantwoorden. In wezen oordeelt de mens zichzelf, wat ook de meest volmaakte rechtvaardiging is.
Vele teksten uit de bijbel Ebenhazer, zijn door de mensen gemaakt om dezen bang te maken zodat men op het pad blijft.
Je geloof in het leven is goed hoor ... maar bijt je niet vast in de bijbel teksten.


Dag Janx , blij je weer eens te horen , maar leg me nog eens uit hoe het zit met dit : Als het woord " God " , de werkzaamheid van het leven betekent , die alles heeft doen ontstaan, in stand houd en doet voortgaan ; wie is dan die "deze" , die nog leeft en afsluit ? Is dat een iets of iemand ? Kan de betekenis van een woord zoveel teweeg brengen ? Kan de werkzaamheid van het leven , zo ' n ingewikkelde sterrenhemel teweeg brengen ?
Ik schreef eens dat zelfs de wijstte Geleerden niet alles kunnen verklaren , en gaten vinden waar ze geen antwoord voor hebben , tenzij er toch een hogere Macht zou zijn !

Klopt , dat oorzaak en gevolg voor iedereen reeel is , maar ook daar is een Iemand voor nodig aan de eindmeet !

Wat de Bijbel betreft , is het juist dat er teksten zijn die ons waarschuwen ( ons bang maken ) , maar door alles heen , straalt de Liefde en Rechtvaardigheid van de Schepper doorheen !

Wees gerust , ik bijt me nergens aan vast , ben een heel gerust mens en gelukkig in mijn Heer en God .

Lieve groetjes .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

06 sep 2017, 10:14

Fazal schreef:
janx schreef: Vele teksten uit de bijbel Ebenhazer, zijn door de mensen gemaakt om dezen bang te maken zodat men op het pad blijft.
Je geloof in het leven is goed hoor ... maar bijt je niet vast in de bijbel teksten.
Helaas janx ..., ebenhaezer en consoorten stikken in de Bijbelteksten.
Ebenhaezer kàn zelfs niet eens over iets anders praten.
Echt niet te doen, en zielig tot en met. :roll:

Dag Fazal , Je bent schijnbaar nog steeds dezelfde ! Het leven heeft je blijkbaar niets bijgeleerd , jammer voor jou , want God bestaat weldegelijk ! Toch blij je weer te horen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

06 sep 2017, 10:31

pastoor schreef:Een vers van heel lang geleden in het verre oosten.

De mensen hebben de goden een naam gegeven, waar waren de goden toen er nog geen mensen waren


Hallo Pastoor , weet je , voor de schepping van de mens , bestonden al de engelen en ook de sterrenwereld , en daar hebben de mensen later goden van gemaakt om ze te aanbidden . Ze lieten zich beinvloeden door de gevallen engel Lucifér .
De schepping begon inderdaad in het verre oosten , daar begon reeds van in het begin de afval van God .
Ik moest denken aan Adam , de eerste mens , hij kende de schoonheid van het paradijs , werd door zonde er uit verdreven , kende toen ook het grote verschil van toen en nu ! Wat moet hij een verschrikkelijke spijt hebben gehad , telkens hij dacht aan dat mooie begin ! Maar net zoals in oorzaak en gevolg , was er geen terugkeer mogelijk . Toch was Gods liefde zo groot , dat Hij toch voor een oplossing zorgde zoals ik eerder al schreef . God is Liefde , staat als een paal boven water !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

06 sep 2017, 10:44

ebenhaezer schreef:
Hallo Pastoor , weet je , voor de schepping van de mens , bestonden al de engelen en ook de sterrenwereld , en daar hebben de mensen later goden van gemaakt om ze te aanbidden . Ze lieten zich beinvloeden door de gevallen engel Lucifér .
En nu even serieus ..., waren de bijbelschrijvers erbij? Anders konden zij dat toch niet weten!?
En ... hoe kan jij dat dan weten??? :roll:

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

06 sep 2017, 12:20

ebenhaezer,

Je weet wel. De C14-datering of koolstofdatering is een methode van radiometrische datering waarmee de ouderdom van organisch materiaal en ecofacten wordt bepaald met behulp van de isotoop koolstof-14. De methode is bruikbaar voor materialen tot circa 60.000 jaar oud.

* * * * *

En in de 4 evangelies leest men dat er een verschillend aantal engelen bij het graf waren.

* * * * *
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

06 sep 2017, 15:11

Ik vraag me soms af waar de "verlichten van geest" hun arrogantie, gekuip, leugens, uitvindsels, fantasie vandaan halen.
Altijd uit het verleden natuurlijk toen sprookjes nog geloofd werden door sommigen die niet in staat waren voor zichzelf te denken.
Het trachten "gelovigen" in te lijven in eender welke godsdienst (zeker de meest agressieve van tegenwoordig) is niets anders als usurpatie.

Tiens, die kinderen in Fatima (ja ja, ben er ooit ter plaatse eens gaan glimlachen!) die zogezegd een brief gekregen hadden van Maria ... is die brief ooit publiek gemaakt? Of is ie stilletjes verdwenen uit het ontoegankelijk deel van de vaticaanse bibliotheek?

Mensen die, terecht, kritisch zijn worden altijd stilletjes "er buiten gelaten/opzij geschoven/als ketter bestempeld etc.".
Persoonlijk vind ik dat het in onze contreien nog tamelijk goed evolueert. Hoeveel "roepingen" waren er het laatste jaar? Waren er nog een paar zoals 25 jaren geleden?
Altijd openstaand voor elke ERNSTIGE discussie en geen "het is zo omdat ik het zeg!". U mag altijd proberen.

Ik begin dus nu aan mijn boek te schrijven, het zal als titel dragen: "Wat de goden mij persoonlijk verteld hebben tussen pot en pint" :roll:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 sep 2017, 11:13

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:
Hallo Pastoor , weet je , voor de schepping van de mens , bestonden al de engelen en ook de sterrenwereld , en daar hebben de mensen later goden van gemaakt om ze te aanbidden . Ze lieten zich beinvloeden door de gevallen engel Lucifér .
En nu even serieus ..., waren de bijbelschrijvers erbij? Anders konden zij dat toch niet weten!?
En ... hoe kan jij dat dan weten??? :roll:


Fazal , nooit gehoord van ' overleveringen ', en hiérogliefen ?
Ik was er ook niet bij toen Jezus stierf , toch weet ik uit de Bijbel hoe het allemaal gebeurd is !
Bovendien leefden sommige bijbelschrijvers in Zijn tijd en konden het dus wel echt weten !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 sep 2017, 11:32

pastoor schreef:ebenhaezer,

Je weet wel. De C14-datering of koolstofdatering is een methode van radiometrische datering waarmee de ouderdom van organisch materiaal en ecofacten wordt bepaald met behulp van de isotoop koolstof-14. De methode is bruikbaar voor materialen tot circa 60.000 jaar oud.

* * * * *

En in de 4 evangelies leest men dat er een verschillend aantal engelen bij het graf waren.

* * * * *


Pastoor , Gods Woord zegt dat de wijsheid van deze wereld dwaasheid is voor God , de grootste en fijnste uitvindingen kunnen Gods werken nooit volkomen ontdekken , want Gods grootheid en wijsheid is ondoorgrondelijk ! Dit is het verschil tussen Maker en maaksel , daarom is dat zo'n dwaasheid !
Erkenning en lof zou toch wel beter op zijn plaats zijn .

Dat laatste begrijp ik niet , die engelen bewijzen juist dat ze al eerder bestonden toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

07 sep 2017, 13:56

Ik vraag mij toch af wie die engelen heeft gezien!?
Engelen zouden geesten zijn, en die kan je niet zien, tenzij de omstaanders gedrogeerd, en aldus hallucinerend waren!?
Niettemin, indoctrinatie kan ook tot waanzin lijden. Zoals dingen zien die er niet zijn.
De psychiatrische instellingen zitten vol met zulke gevallen.
Heb jij al engelen gezien ebenhaezer ...? Het zou mij in ieder geval niet verwonderen. :roll:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 sep 2017, 14:21

Paca schreef:Ik vraag me soms af waar de "verlichten van geest" hun arrogantie, gekuip, leugens, uitvindsels, fantasie vandaan halen.
Altijd uit het verleden natuurlijk toen sprookjes nog geloofd werden door sommigen die niet in staat waren voor zichzelf te denken.
Het trachten "gelovigen" in te lijven in eender welke godsdienst (zeker de meest agressieve van tegenwoordig) is niets anders als usurpatie.

Tiens, die kinderen in Fatima (ja ja, ben er ooit ter plaatse eens gaan glimlachen!) die zogezegd een brief gekregen hadden van Maria ... is die brief ooit publiek gemaakt? Of is ie stilletjes verdwenen uit het ontoegankelijk deel van de vaticaanse bibliotheek?

Mensen die, terecht, kritisch zijn worden altijd stilletjes "er buiten gelaten/opzij geschoven/als ketter bestempeld etc.".
Persoonlijk vind ik dat het in onze contreien nog tamelijk goed evolueert. Hoeveel "roepingen" waren er het laatste jaar? Waren er nog een paar zoals 25 jaren geleden?
Altijd openstaand voor elke ERNSTIGE discussie en geen "het is zo omdat ik het zeg!". U mag altijd proberen.

Ik begin dus nu aan mijn boek te schrijven, het zal als titel dragen: "Wat de goden mij persoonlijk verteld hebben tussen pot en pint" :roll:



Paca , dat komt gewoon omdat je geen begrip hebt over wie " God de Heilige Geest ' is ! Gaat waarschijnlijk het verstand te boven . Dat is alleen geestelijk te verstaan .
Ik ben niet Katholiek , maar gewoon een Evangelisch christen , volg alleen Jezus Christus en Zijn Woord !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 sep 2017, 14:33

Fazal schreef:Ik vraag mij toch af wie die engelen heeft gezien!?
Engelen zouden geesten zijn, en die kan je niet zien, tenzij de omstaanders gedrogeerd, en aldus hallucinerend waren!?
Niettemin, indoctrinatie kan ook tot waanzin lijden. Zoals dingen zien die er niet zijn.
De psychiatrische instellingen zitten vol met zulke gevallen.
Heb jij al engelen gezien ebenhaezer ...? Het zou mij in ieder geval niet verwonderen. :roll:


Nee Fazal , ik heb nog nooit Engelen gezien , jammer , maar na dit leven absoluut wel !
Engelen zijn idd. geesten en zijn dus alleen geestelijk te zien , en zijn blijkbaar alleen te zien bij noodzakelijke gevallen , als de Here God dat wil en met een doel , zeker niet toevallig . Maar ik vrees dat die gevallen niet altijd waar zijn , een leugentje om bestwil zal hier ook wel een rol spelen . Alleen de Heer weet wat waarheid is !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .