TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

04 mar 2016, 08:39

De Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump heeft woensdag een zevenpuntenplan voorgesteld waarmee hij ‘Obamacare’ wil afschaffen
1.- barrières tussen de staten verbreken die verzekeringen over de staatsgrenzen heen onmogelijk maken.
2.- Ook wil hij de premies voor individuele ziekteverzekeringen volledig fiscaal aftrekbaar maken.
3.- Hij wil Medicaid, dat gezondheidsverzekeringen verstrekt aan individuen en families met een laag inkomen, omvormen in een soort van subsidie die 'fraude, verspilling en misbruik van onze kostbare middelen moet voorkomen
4.- het aantal individuen die toegang tot Medicaid nodig hebben wil reduceren.
5.- 'Als we de huidige immigratiewetten inperken en de ongebreidelde toekenning van visums in dit land beperken, kunnen we de druk van de kosten voor de gezondheidszorg verminderen voor de staat en de regionale overheden.
6.- 'transparantie rond kosten', om zo patiënten de gelegenheid te geven zelf 'de beste prijs te zoeken en te vinden' voor hun medische zorg.
7.- bovendien mogelijk maken goedkope drugs vanuit andere continenten naar de VS te importeren.

Ik kan hier met de beste wil van de wereld niets lezen over afschaffen tenzij je hier punt 4 gaat aanhalen !
Hij zegt hiermee dat wie het zelf kan betalen ( de superrijken, de rijken, de rijke middenklasse ? ? ? ) moeten het zelf betalen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

04 mar 2016, 09:33

maior domus schreef:
De waarden van de blanke man en vrouw zullen worden uitverkocht door de eerste vrouwelijke president van de V.S.
Na slapjanus Obama wordt dat een ramp zonder weerga.
Een neger, een vrouw, wat wordt het volgende? Een Arabische transgender als president, want blijkbaar moet alles kunnen.
De Amerikanen zijn hun trots en hun gezond verstand kwijt en de wereld zal het geweten hebben.
De vrouwenbeweging heeft nog veel werk, vrouwen zijn duidelijk minderwaardige burgers in de ogen van sommige mannen. De wereld zou er wellicht beter aan toe zijn met een beurtrol in het bestuur, tussen een matriarchaat en een patriarchaat. Zonder vrouwen was het zoogdier mens,al lang uitgestorven.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Gast

04 mar 2016, 09:41

socrates schreef:
maior domus schreef:
De waarden van de blanke man en vrouw zullen worden uitverkocht door de eerste vrouwelijke president van de V.S.
Na slapjanus Obama wordt dat een ramp zonder weerga.
Een neger, een vrouw, wat wordt het volgende? Een Arabische transgender als president, want blijkbaar moet alles kunnen.
De Amerikanen zijn hun trots en hun gezond verstand kwijt en de wereld zal het geweten hebben.
De vrouwenbeweging heeft nog veel werk, vrouwen zijn duidelijk minderwaardige burgers in de ogen van sommige mannen. De wereld zou er wellicht beter aan toe zijn met een beurtrol in het bestuur, tussen een matriarchaat en een patriarchaat. Zonder vrouwen was het zoogdier mens,al lang uitgestorven.
ik hoop dat die maior domus een stukje satire schreef....

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 mar 2016, 09:46

socrates schreef:
maior domus schreef:
De waarden van de blanke man en vrouw zullen worden uitverkocht door de eerste vrouwelijke president van de V.S.
Na slapjanus Obama wordt dat een ramp zonder weerga.
Een neger, een vrouw, wat wordt het volgende? Een Arabische transgender als president, want blijkbaar moet alles kunnen.
De Amerikanen zijn hun trots en hun gezond verstand kwijt en de wereld zal het geweten hebben.
De vrouwenbeweging heeft nog veel werk, vrouwen zijn duidelijk minderwaardige burgers in de ogen van sommige mannen. De wereld zou er wellicht beter aan toe zijn met een beurtrol in het bestuur, tussen een matriarchaat en een patriarchaat. Zonder vrouwen was het zoogdier mens,al lang uitgestorven.
Ik bedoelde niet dat een vrouw in het algemeen, als president niet moet kunnen, maar de vrouw Clinton als president, DAT is een ramp.
Ik bedoelde ook niet dat een neger niet moet kunnen, maar geef nu toe, Obama WAS een echte ramp.
En hij heeft het alleen maar gehaald door zijn huidskleur, wat hem tot de lieveling maakte van de media.
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 mar 2016, 09:52

Reagan werd destijds tot op de grond afgebroken door de media.
Het was zogezegd een clown, een cowboy, een derderangs filmster.
Hij ontpopte zich echter tot een van de grootste naoorlogse presidenten.
Hij heeft Amerika zijn trots terug gegeven.

Trump wordt nu ook tot op de grond afgebroken door een bende slechte verliezers en panikeurs.
Alleen al daarom behoud ik mijn vertrouwen in Trump.

Maar goed, ik ben geen Amerikaan, het zijn de Amerikanen die zullen beslissen wie aan de macht komt.
Hopelijk hebben ze lessen geleerd uit het Obama debacle.
Ondank is 's werelds loon
Gast

04 mar 2016, 09:59

maior domus schreef: Hij heeft Amerika zijn trots terug gegeven.
"Trots" kan ik niet op mijn boterham smeren , en de Amerikaan als evenmin.
maior domus schreef: Hopelijk hebben ze lessen geleerd uit het Obama debacle.
Geef eens op een rijtje de dingen die Obama verkeerd heeft gedaan ?
Gast

04 mar 2016, 10:15

Geef eens op een rijtje de dingen die Obama verkeerd heeft gedaan
Tik eens op Google: Blunders van Obama

En de volgende Democraat:

Tijdens een recente trip naar Texas liet Hillary Clinton zien dat ze rechtstreeks in de zak zit van Pakistaanse moslims! Bronnen in de onmiddellijke omgeving van de fondsenwerving die voor Hillary Clinton werd gehouden in Beaumont in Texas vertelden “12News” dat deze honderdduizenden dollars had opgeleverd. Sommigen schatten het totale bedrag op ongeveer een half miljoen dollar.
Met al het terrorisme dat tegen de VS en de Amerikanen wordt ondernomen – van 9/11 tot aan de 14 mensen die werden neer gemaaid in San Bernardino in Californië – waarom zou Hillary dit doen? Omdat Hillary in de zak zit van de moslims.

Obama=Democraat=Clinton

Ze zeggen wel eens als het in Parijs regent dan druppelt het in Brussel. Maar voor België hoeft het in Amerika nog niet eens te regenen, Clinton zal nog maar een boerke moeten laten of ze springen al in Brussel.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

04 mar 2016, 10:29

Zelfs een Amerikaanse president is uiteindelijk maar een marionet in handen van het kapitaal-establishment dat van achter de schermen aan de touwtjes trekt. Zijn/haar macht geldt vooral in het buitenland waar hij/zij de belangen verdedigt van de wapenlobby en van de eigen multinationals. Reagan was voor dat establishment de gedroomde ledenpop, de stand up comedian die precies uitvoerde wat zij wilden. Dat regime samen met het "Thatcherrijk", heeft ons onder meer de financiële crisis van 2008 bezorgd. Ronald was een van de grote presidenten, zelfs de hoog verheven queen van het Britse imperium duldde hem als disgenoot. Wellicht haalde hij zijn bijzondere visie bij de astrologen die zijn eega voor hem consulteerde en waarzonder hij geen enkele belangrijke beslissing durfde te nemen.
Reagan moet vooral bekwame adviseurs hebben gehad die hem de Reaganomics hebben ingelepeld; als die nog leven, krijgen ze misschien een nieuwe kans onder Trump. (Klinkt bijna als tromp zoals in tromper)
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Gast

04 mar 2016, 10:36

The Spirit of Flanders schreef:
maior domus schreef: Hij heeft Amerika zijn trots terug gegeven.
"Trots" kan ik niet op mijn boterham smeren , en de Amerikaan als evenmin.
maior domus schreef: Hopelijk hebben ze lessen geleerd uit het Obama debacle.
Geef eens op een rijtje de dingen die Obama verkeerd heeft gedaan ?
een maior lijkt niet echt in orde he?
denk je dat daar mee te praten valt?
Ik geloof ook niet echt in Obama maar....
Vergelijk Obama gewoon eens met die Bush...
een gek aan het hoofd van het machtigste land ooit is héél gevaarlijk!

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 mar 2016, 12:44

albert229 schreef:
een maior lijkt niet echt in orde he?
denk je dat daar mee te praten valt?
Ziedaar het zwaktebod van Albert, een persoonlijk aanvalletje, helemaal naast de discussie.
Hoe flauw, hoe kinderachtig.
Weet je wat, haal je vriendjes erbij ;)...
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 mar 2016, 12:45

The Spirit of Flanders schreef: Geef eens op een rijtje de dingen die Obama verkeerd heeft gedaan ?
Over de blunders van Obama is veel geschreven.
Google bijvoorbeeld “Obama's blunders” of “Obama's scandals”.
Zoals te verwachten zijn vele zaken opgeblazen.
Maar persoonlijk vind ik een van de ergerlijkste zaken, zijn gekronkel rond zijn geboortebewijs.
En de geheimzinnige waas die hangt rond zijn jeugd. Rond zijn anti-blanke mentor Jeremiah Wright.
Hoeft het dan te verbazen dat vele Amerikanen ervan overtuigd zijn dat Obama een crypto-islamiet is?
Ondank is 's werelds loon
Gast

04 mar 2016, 12:50

maior domus schreef:
albert229 schreef:
een maior lijkt niet echt in orde he?
denk je dat daar mee te praten valt?
Ziedaar het zwaktebod van Albert, een persoonlijk aanvalletje, helemaal naast de discussie.
Hoe flauw, hoe kinderachtig.
Weet je wat, haal je vriendjes erbij ;)...
wat moet je anders denken van dit?
die schijnt het heel spijtig te vinden dat amerika minder oorlogen zou maken....??????????
Het is te verwachten dat liegebeest Clinton de V.S. in minder oorlogen zal storten dan Trump.
Maar het is ook te verwachten dat zij Amerika zal verzwakken en te grabbel zal gooien aan vreemde minderheidstroepen op eigen grondgebied.
Diefstal, inbraak, (groeps)verkrachting in de straten zullen daardoor eerder regel dan uitzondering worden. De burger zal het moeten uitzweten,
Gast

04 mar 2016, 12:52

maior domus schreef:
The Spirit of Flanders schreef: Geef eens op een rijtje de dingen die Obama verkeerd heeft gedaan ?
Over de blunders van Obama is veel geschreven.
Google bijvoorbeeld “Obama's blunders” of “Obama's scandals”.
Zoals te verwachten zijn vele zaken opgeblazen.
Maar persoonlijk vind ik een van de ergerlijkste zaken, zijn gekronkel rond zijn geboortebewijs.
En de geheimzinnige waas die hangt rond zijn jeugd. Rond zijn anti-blanke mentor Jeremiah Wright.
Hoeft het dan te verbazen dat vele Amerikanen ervan overtuigd zijn dat Obama een crypto-islamiet is?
Iemand over afkomst e.d. blameren is toch niet zo zuiver , net als steeds BDW zijn familieverleden oprakelen ook niet koosjer is. Anders is het uiteraard als de man dat verleden zou promoten of zou koesteren , maar dat is bij Obama bij mijn weten nooit het geval geweest.
Gast

04 mar 2016, 13:13

The Spirit of Flanders schreef:
maior domus schreef:
The Spirit of Flanders schreef: Geef eens op een rijtje de dingen die Obama verkeerd heeft gedaan ?
Over de blunders van Obama is veel geschreven.
Google bijvoorbeeld “Obama's blunders” of “Obama's scandals”.
Zoals te verwachten zijn vele zaken opgeblazen.
Maar persoonlijk vind ik een van de ergerlijkste zaken, zijn gekronkel rond zijn geboortebewijs.
En de geheimzinnige waas die hangt rond zijn jeugd. Rond zijn anti-blanke mentor Jeremiah Wright.
Hoeft het dan te verbazen dat vele Amerikanen ervan overtuigd zijn dat Obama een crypto-islamiet is?
Iemand over afkomst e.d. blameren is toch niet zo zuiver , net als steeds BDW zijn familieverleden oprakelen ook niet koosjer is. Anders is het uiteraard als de man dat verleden zou promoten of zou koesteren , maar dat is bij Obama bij mijn weten nooit het geval geweest.
ik geef obama 6 op 10
das niet veel ,maar de vorige krijgt van mij maar 2 op 10....

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

04 mar 2016, 15:42

voorn schreef:Er gaan bij de Republiekijnen al stemmen rond om zelf een onafhankelijke te kiezen i.p.v een gevaarlijke gek zoals Hitler was te kiezen.
Zegt dan wel iets over het democratische gehalte van die partijbonzen. Vrezen zij de controle over hun stroman ledepop te verliezen ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour