TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

25 jan 2017, 22:14

Bij een illustere voorganger uit Oost-Europa, ontdekte de wereld, veel te laat, dat men te veel macht in handen had gegeven van een over het paard getilde labiele persoonlijkheid. Hier wist de top van de "Republicans" dat nog vóór Trump de macht kreeg toegeschoven. En toch lieten zij hem benoemen ! De doos van Pandora staat opnieuw wagenwijd open; wie krijgt ze weer dicht ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Gast

25 jan 2017, 22:32

De doos van Pandora staat opnieuw wagenwijd open; wie krijgt ze weer dicht ?
Ik denk dat Uw doos van pandora allang wagenwijd open staat en nooit gesloten werd en dat er nu iemand is die ze terug wil sluiten.
Gast

25 jan 2017, 23:29

Ik zou graag eens lezen waarom voor sommigen Trumpie een goede president is voor de Amerikanen. Is het omdat hij de grens met Mexico wil barricaderen , of zijn er nog andere redenen ?
Gast

25 jan 2017, 23:38

Klaartje schreef:
Fokke schreef:
Klaartje schreef:Ben er -van overtuigd dat we met die kerel nog wat gaan beleven..... ni simpel; hopelijk komt er geen wereldbrand - want alle problemen zo maar oplossen dat lijkt me een grote eutopie !!!
En hij is blijkbaar niet van zins het programma van de Democraten uit te voeren! Hoe durft hij! :evil: :lol:
De Republikeinen hebben de meerderheid.... alhoewel nog te bezien hoe hij zijn plannen kan doordrijven.... de wereld is er wel niet veiliger op geworden met deze gast aan het roer en we zullen zeker nog veel moeten inleveren !!
Mag ik eens in de ziel van Trump kruipen ?

There is too much carbondioxide in the air , it's a disaster. And we gonna reduce the carbondioxide in the air ! We will ! We gonna bomb China en India because there are too many people over there , and that people produce too many carbondioxide. They are a disaster

Dit is het soort logica dat je van Trump mag verwachten .....

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

26 jan 2017, 08:04

Ik lees in HLN een artikel over Trump waarin hij niet als een boeman wordt afgeschilderd maar eerder als een normale mens...
http://www.hln.be/hln/nl/39002/Donald-T ... elig.dhtml
Dat kan niet! Die journalist moet stante pede ontslagen worden en HLN moet zijn subsidies ontnomen worden! :evil: :evil: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

26 jan 2017, 09:46

Clinton dreigt tijdens een intervieuw in 2011 aan CBS:
1.- " Ik wel dat de Iraniërs beseffen dat als ik president ben wij Iran zullen aanvallen. Wij zullen hen totaal kunnen vernietigen.
2.- Clinton dreigt met militaire acties als Rusland nog eens durft te beweren dat ze niets van de hacking afweten. :roll:
3.- Clinton wil een No-fly zone instellen boven Syrië omdat Russische en Syrische vliegtuigen de rebellen bestoken. Wie steunt hier wie ?
enz..........

- De ongebreidelde ontplooiing van de Navo en EU naar het Oosten, tot tegen de grens van Rusland.
- Handelsboycot tegen Rusland omdat ze de Krim annexeren nadat er een Westerse staatsgreep werd gepleegd om de pro-Russische president van Oekraïne af te zetten.
Als het nu nog niet duidelijk is dat men Rusland al maanden/jaren aan het provoceren is dan begrijp ik het ook niet meer.

Moesten de nucleaire codes in de handen van Clinton geweest zijn dan zouden ze pas in de handen van een echte psychopaat gevallen zijn.
Op dit vlak heeft Trump voor mij nog altijd het voordeel van de twijfel omdat hij ook aangegeven heeft om het lont uit het kruitvat te trekken met betrekking tot Rusland.
Ik zou graag eens lezen waarom voor sommigen Trumpie een goede president is voor de Amerikanen. Is het omdat hij de grens met Mexico wil barricaderen , of zijn er nog andere redenen ?
Of hij een goede President wordt voor de Amerikanen daar moeten de Amerikanen de volgende 4 jaar over oordelen. Voor mij blijft hij het voordeel van de twijfel genieten op wereldvlak.
Dat hij nu zijn eigen land eerst op punt wil stellen zonder zich te bekommeren om de rest van de wereld is zijn goed recht en zelfs zijn plicht. De zakkenvullers van de EU moeten nu uit hun pijp komen en eindelijk eens beginnen werken voor hun dikke pré en niet zoals een Guchtje destijds als commissaris bij EU. Gedaan met profiteren op de kap van Amerika.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

26 jan 2017, 10:05

Door allerlei gunstige omstandigheden een succesvolle zakenman, in weelde geboren en getogen...... maar moet nog alles bewijzen als wereldleider want dit is een ander paar mouwen....... wait and see !!!!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 jan 2017, 10:20

Dat hij nu zijn eigen land eerst op punt wil stellen zonder zich te bekommeren om de rest van de wereld is zijn goed recht en zelfs zijn plicht
Vind jij het openstellen van die olieleidingen goed? Het vervuilen van zijn eigen land?
Vind jij het terug openen van de mijnen voor fossiele brandstof goed? Alweer vervuiling van zijn land?
Vind jij het bouwen van zo'n groteske muur een goed iets? Verdeling van zijn land? Vele burgers zullen gescheiden leven van hun familieleden zoals vroeger in de oostbloklanden? Vind jij dat goed zijn voor zijn eigen land?
Obamacare afschaffen zonder enige optie op iets anders?

Zijn plicht? Zijn plicht is zijn land welvarend te maken en dat doet hij dus niet als je bekijkt wat hij daar allemaal uitsteekt.

Hoe vlugger hij keverdrager is, hoe beter 'zijn' land zal gedijen.
Gast

26 jan 2017, 10:33

Vind jij het openstellen van die olieleidingen goed? Het vervuilen van zijn eigen land?
Vind jij het terug openen van de mijnen voor fossiele brandstof goed? Alweer vervuiling van zijn land?
Vind jij het bouwen van zo'n groteske muur een goed iets? Verdeling van zijn land? Vele burgers zullen gescheiden leven van hun familieleden zoals vroeger in de oostbloklanden? Vind jij dat goed zijn voor zijn eigen land?
Obamacare afschaffen zonder enige optie op iets anders?

Zijn plicht? Zijn plicht is zijn land welvarend te maken en dat doet hij dus niet als je bekijkt wat hij daar allemaal uitsteekt.

Hoe vlugger hij keverdrager is, hoe beter 'zijn' land zal gedijen.
Wat hij met zijn land uitspookt moet hij weten en daar heb ik geen affaire mee. Zijn landgenoten moeten maar hun conclusies trekken punt uit.
Mij interesseert alleen of hij de knop gaat gebruiken of niet en of dit hier gaat uitgevochten worden dan of niet.
Als iedereen eens zou beginnen met zich te moeien in zijn eigen land we zouden misschien niet in de situatie gezeten hebben waarin we nu zitten.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 jan 2017, 10:46

Dat noem ik nu eens naïef denken. Het enige dat die vent wil is alles ontwrichten. Ikke en de rest kan stikke. Eens kijken wat je gaat zeggen als zijn beleid hier effectief duizenden banen gaat treffen. Of je nog zo naïef gaat blijven denken.
Gast

26 jan 2017, 10:47

Van mij mag onder Trump de DOW&JONES naar 25000 punten gaan.
Gast

26 jan 2017, 10:47

Eens kijken wat je gaat zeggen als zijn beleid hier effectief duizenden banen gaat treffen. Of je nog zo naïef gaat blijven denken.
Dat is nog altijd koffiedik kijken.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

26 jan 2017, 10:58

Prima Vera schreef:Eens kijken wat je gaat zeggen als zijn beleid hier effectief duizenden banen gaat treffen. Of je nog zo naïef gaat blijven denken.
Het is niet Trumps taak om onze banen te beschermen !
Dat moet de Europese Unie doen.
Maar de profiteurs aan het hoofd daarvan, hebben andere bezigheden: die zitten hun geld na te tellen in Toscanië :evil:

Overigens belooft ook Le Pen de protectionistische toer op te gaan als zij God zij dank verkozen zou worden op 7 mei.
Een beetje protectionisme kan geen kwaad.
Het is alleszins beter dan het huidige open grenzen beleid van de E U.
Want daardoor is Europa het afvoerputje van de wereld geworden.
Import van armoede en geweld, en verlies van banen aan China.
Laatst gewijzigd door maior domus op 26 jan 2017, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondank is 's werelds loon

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

26 jan 2017, 11:27

Klaartje schreef:Door allerlei gunstige omstandigheden een succesvolle zakenman, in weelde geboren en getogen...... maar moet nog alles bewijzen als wereldleider want dit is een ander paar mouwen....... wait and see !!!!
Die kan natuurlijk niet op tegen in politieke weelde geboren en getogen beroepspolitiekers die wat zaken doen en economie betreft als wereldleider niets moeten bewijzen...Ik denk nu aan Degucht en Vandela... :evil: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

26 jan 2017, 11:40

Ik denk niet dat ze in de Antwerpse haven erg blij zijn met Amerikaans protectionisme en tolmuren..."Op vlak van containers is de VS onze tweede belangrijkste handelspartner na China. Op vlak van algemene tonnage is de VS onze eerste partner. Dat betekent dat Antwerpen met de VS de meeste goederen uitwisselt, meer dan met welk ander land dan ook. In 2016 gingen maar liefst 5,642 miljoen ton goederen in containers van de Antwerpse haven naar de Verenigde Staten. En vice versa kwam er 6,384 miljoen ton goederen naar hier. En dan spreken we enkel nog maar over de containers en nog niet eens over de chemische of petroleum-producten".( havenschepen Van Peel)

Protectionisme is niet meer van deze tijd. Als iedereen begint met tolmuren moeten bedrijven hun producten afzetten op de eigen markt. Dat gaat leiden tot overproductie, minder afzet, minder jobs, ontslagen...Dat staat ons te wachten. Onze welvaart is voor een flink deel afhankelijk van export.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 26 jan 2017, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.