OP STAP

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

10 mar 2016, 15:24

Weet er iemand wat er nog overblijft van ons uitgangsleven?
Cafeetjes, dancings, frituren?In Soest

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

07 apr 2016, 15:48

Grenadierke is net zoals de kazerne afgebroken.

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

GYSJOS
Lid geworden op: 06 nov 2007, 19:25

08 apr 2016, 21:04

Ja, veel is er niet meer terug te vinden

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

09 apr 2016, 13:10

GYSJOS schreef:Ja, veel is er niet meer terug te vinden
Dat is in alle vroegere belgische garnizoensteden zo. Ik begon mijn carriere in Keulen-Dellbrück : daar is de kazerne nog kompleet, mooi gerestaureerd en nu in gebruik door oa politie en douane De cinema, die buiten de kazerne lag, is afgebroken : er staat nu een warenhuis en een McDonalds. Van de cafeetjes die de belgen bezochten is er nog ééntje over.(Ik kom daar nog geregeld omdat ik er familie wonen heb)
Mijn tweede kazerne was Aken-Hitfeld : hier schiet gewoon niets meer van over , het is één grote puinhoop.
Mijn derde kazerne: Kwartier Gabriel Petit in Siegen (voor wie ooit in Siegen lag : het is de kazerne onderaan de berg en aan de spoorweg waar de logistiek zat) : deze is omgevormd tot een KMO-zone. De twee andere kazernes zijn nu respectievelijk een IKEA (kazerne Heidenberg, werd volledig platgelegd) en een kinderziekenhuis (kazerne Wellersberg, volledig platgelegd en vervangen door nieuwbouw-uitbreiding van het kinderziekenhuis dat er voordien al was) . Het oefenterrein en de munitiedepot op dezelfde Wellersberg zijn nu natuurgebied.
Mijn vierde kazerne : Keulen-Bützweilerhof (vliegveld helicopters) . Is een volledige industriezone geworden . Op de plaats waar de gebouwen stonden zijn nu filmstudios. Een andere kazerne daar vlakbij, die van Ossendorf is volledig omgevormd tot een woonwijk, deels met behoud/verbouwing van de militaire gebouwen.

frank4
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:11
Locatie: lanaken

13 apr 2016, 15:35

Butz 255e Ltavn?

Ghog ja goei tijden beleefd.
idd rest niet veel meer van erg genoeg nietwaar.

Groeten Frank