MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

amadeus77
Lid geworden op: 11 sep 2016, 23:29
Locatie: flanders fields

28 sep 2016, 21:31

talisman schreef:
amadeus77 schreef:
talisman schreef:
amadeus77 schreef:
werewoef schreef:
Vandaag , maandag, 15 augustus vieren de christenen een van de grootste Maria-feesten , De Tenhemelopneming van de Moeder van Jezus Christus .



werewoef

Neen hoor, het zijn Rooms Katholieke gelovigen die dit vieren.
Christenen vieren dit niet.
O, zijn dat geen christenen ? Wat dan wél ? Moslims ?
Zoals ik al zei : Gelovigen die de Rooms Katholieke leer volgen met een leider die zich papa noemt over zijn volgelingen en die bovendien nog claimt de plaatsbekleder te zijn van Jezus Christus.
En waarom zijn dat geen christenen ?
Omdat Rooms Katholieke gelovigen de Rooms Katholieke leer volgen.
Deze leer wijkt nogal af van de christelijke leer.

Om maar 1 vb te noemen en om on-topic te blijven....

Maria.... de zogenaamde moeder van god.
Een typisch Rooms Katholiek dogma (een leerstelling die niet betwist kan worden) dat 100% afwijkt van de christelijke leer.

als vb.

Wees gegroet, Maria, vol van genade.
De Heer is met U.
Gij zijt de gezegende onder de vrouwen,
En gezegend is Jezus, de Vrucht van Uw schoot.
Heilige Maria, Moeder van God,
Bid voor ons, zondaars,
Nu en in het uur van onze dood.
Amen.
Laatst gewijzigd door amadeus77 op 02 okt 2016, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

03 okt 2016, 00:45

Ben op het net dit mooie liedje tegengekomen met aparte afbeeldingen van O.L.Vrouw en met tekst voorzien . Je kan het beschouwen als een uitgebreide en moderne wees gegroet .

https://www.youtube.com/watch?v=RERoQ1biLdE

mvg- werewoef
AMEN en AUM

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

03 okt 2016, 08:57

amadeus77 schreef: Net zoals jou arrogantie !
Je geef me dus geen ongelijk. :lol:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

04 okt 2016, 22:13

Vandaag 4 oktober viert de kalender de hoogdag van de H. Franciskus van Assisi .

Onverwijld dwaalden mijn gedachten af naar onze overleden Swakke .

Franciskus, François, Frans, Cois, Sooi, Sus, cisse ....Swakke, onze vroegere moderator .

Hierbij voeg ik een linkje toe van de Ode aan de Zon door den heiligen Sisse .

http://www.clarissen.be/page/zonnelied

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

27 okt 2016, 00:34

Om eens te vergelijken ; twee versies van het Salve Regina en om heel eerlijk te zijn vind ik dat de versie van Sister Act ( mooie film met Whoopi ) langer blijft hangen in mijn gedachten . Een beetje nazinderen als het ware .

Ook in een vervolgfilm - Back in the habbit - zijn er geweldige melodies .

Ziehier de twee linkjes van 3 minuten om eens te vergelijken :

https://www.youtube.com/watch?v=1B91RUv2lI8

https://www.youtube.com/watch?v=sI8lS8hr-nY

Genietse- werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

28 okt 2016, 19:06

nieuwe versie van video Lourdes

https://www.youtube.com/watch?v=NnJzgmVAgEk


mvg-werewoef
Laatst gewijzigd door werewoef op 10 apr 2017, 00:14, 7 keer totaal gewijzigd.
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

05 dec 2016, 23:24

Het werd hoge tijd dat ik hier nog iettentwadde aan bracht .

Vooreerst en voorwaar ( waar heb ik dit woord nog gehoord ...? )

dit GREGORIAANS -Ave Maria -

https://www.youtube.com/watch?v=rzSOObvRtNI

dit Gregoriaanse -Salve Regina

https://www.youtube.com/watch?v=d5p_U8J0iRQ


mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

08 dec 2016, 20:13

Vandaag 8 December is het feest van de Onbevlekte Ontvangenis .

Op 25 Maart 1858 , te Lourdes in een grotto, zeide de Moeder van de Heer tegen het jonge meisje Bernadette de volgende woorden in haar dialect :

"" QUE SOY ERA IMMACULADA COUNCEPCIOU ""

"" Ik ben de Onbevlekte Ontvangenis "

In een strofe uit de Kleine Getijden van de Onbevlekte Ontvangenis kan men de volgende betekenisvolle verzen lezen :

----------- God de Heer heeft U verkoren

-----------Door Zijn eeuwig raadsbesluit,

-----------Om te worden heilige Moeder

-----------Van het Eéngeboren Woord,

-----------Waardoor aarde, zee en hemel

-----------Is geschapen ; als Zijn Bruid,

-----------Die in Adam's schuld niet deelde,

-----------Tooide God U vlek'loos schoon .

-----------Amen .

Verder dit nog . ___ God heeft Haar uitgelezen en verkoren boven allen. In Zijn woontent heeft Hij Haar doen wonen .

Dikwijls wordt er onder de mensen geen onderscheid gemaakt tussen deze twee dogmas , enerzijds , Maria geboren zonder erfzonde (zonder karma als het ware ) en anderzijds, Maria, Maagd en Moeder .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 feb 2017, 23:55

Vandaag zaterdag was het feest van de verschijningen van de H.Maagd aan een jong meisje Bernadette in Lourdes in het jaar des Here 1858 .

Ter gelegenheid aldus hier een mooie lyric van Kenny Rogers . Voor sommige de mooiste Christmas carol die er bestaat .


http://www.metrolyrics.com/mary-did-you ... ogers.html

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

17 feb 2017, 22:31

Morgen zaterdag , 18 februari is het naamfeest van de Heilige Bernadette van Lourdes .

Ze was de eerste gefotografeerde heilige .

Ziehier een link met al de fotos van haar .

https://www.youtube.com/watch?v=Hm7lYlNGOdY

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

20 feb 2017, 21:58

Een andere mooi meerstemmige versie van - Mary , did you know - vind je hier onder . Prachtig gewoon .

https://www.youtube.com/watch?v=ifCWN5pJGIE

a.u.b- werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

08 mar 2017, 15:26

Werewoef , ik moet je bewonderen om je volharding ! Maar ben je wel zo zeker dat je het bij het rechte eind hebt wat Maria betreft ? Ik zag dat Amadeus 77 dat ook opmerkte . Daarom een paar vraagjes aan jou :

Hoe weet jij zo zeker dat Maria geboren werd zonder erfzonde ?
We zijn allen nageslacht van Adam en erven dus de zonde ; NIEMAND is zonder zonde zegt de H. Schrift .
De Zoon van God moest mens worden , er was dus een vrouw nodig , en God verkoos Maria . God zelf legde het zaadje in haar , zodat baby Jezus heilig was , en Hij groeide op zonder te zondigen ! Later kreeg Marie nog dochters en zonen van haar man Jozef , mensen net als wij met zonde besmet .
Maria werd dus de uitverkoren vrouw , omdat IEMAND daarvoor nodig was , maar Jezus zelf zag haar later niet meer als zijn moeder , hij zei : jullie allen zijn mijn moeders , zusters en broeders ! Toch zorgde Hij voor haar door haar Johannes aan te wijzen als haar zoon . Een liefde die Hij voor al zijn schepselen heeft . Maar ik ben er zeker van dat zij in de hemel de plaats zal krijgen die haar toekomt , maar dat weet alleen God zelf .

Waarom denk je dat de R. Kath .Kerk , Maria heilig verklaarde , beelden maakte en haar aanbidden ? En waarom doen de Evang. Pr. Kerken dat niet ? Zou Gods Woord , de Bijbel , daar voor iets tussen zitten ?

Met vriendelijke groeten , Ebenhaezer .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

08 mar 2017, 19:44

ebenhaezer schreef: Hoe weet jij zo zeker dat Maria geboren werd zonder erfzonde ?
We zijn allen nageslacht van Adam en erven dus de zonde ; NIEMAND is zonder zonde zegt de H. Schrift .
Iedereen is vrij van erfzonde. Dit staat nergens in de bijbel en is bedacht door Augustinus en pas door de Roomse kerk in 418 aangenomen. Nu gij weer.
De Zoon van God moest mens worden , er was dus een vrouw nodig , en God verkoos Maria . God zelf legde het zaadje in haar , zodat baby Jezus heilig was , en Hij groeide op zonder te zondigen ! Later kreeg Marie nog dochters en zonen van haar man Jozef , mensen net als wij met zonde besmet .
Puur fictie en blasfemie. God heeft geen zoon. " Zoon van God " is niet meer dan een eretitel en heeft met jouw " zaadje " niks te maken.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

08 mar 2017, 21:27

Tja, Eben, wat wil je dat ik daarop antwoord ...

Tis toch een een persoonlijke geloofskwestie en het aanvoelen ervan als dusdanig . Is het toeval dat ik geboren ben in een familie die christelijke waarden had en die ook beleefden, zo goed als enigzins mogelijk ?

De devotie tot de H.Maagd Maria is mij van jongs af aan ingehart en ik beschouw dit meer en meer,met ouder te worden, als een geestellijke erfenis . De Moeder van Jezus , met de katholieke dogmas die erbij horen, mag vereerd worden , doch nooit aanbeden . De H.Maagd Maria zou nooit willen dat ze boven Haar Zoon zou worden gesteld . In een vorig topic heb ik Haar beschouwd als Medeverlosseres bij de Zaligmaker . Immers zonder haar JA-woord, zonder haar FIAT zou de mens nooit de ingang tot de hemel hebben wedergevonden . Ze had de engel Gabriel ook kunnen antwoorden dat Zij deze Boodschap van God niet kon bevatten en als jong meisje deze opdracht niet aankon .

Mocht je de web-linkjes die ik hier plaats af en toe open doen en bekijkt zou je kunnen merken dat sinds heuglijke eeuwen de kunstenaars Haar vereerd hebben in schilderijen en liederen .

Toen de engel Gabriel Haar verzocht om Haar nicht Elisabeth te gaan bezoeken en deze bij te staan in haar zwangerschap , reageerde deze met de woorden -"" Wie ben ik dat de Moeder van Mijn Heer me komt bezoeken . "" Daarop spreekt de Moeder van Jezus Haar gevleugelde Magnificat uit . Een van de hoogste heilzame hoogliederen aan God .

In het ingels begon het zo ;

My soul rejoices in the Lord mij God... My spirit soars like a hawk .

In de volgende web-site-link kan je de verschillende vertalingen vinden van dit Hooglied .

https://nl.wikipedia.org/wiki/Magnificat

Groeten van werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

09 mar 2017, 14:50

werewoef schreef:Tja, Eben, wat wil je dat ik daarop antwoord ...

Tis toch een een persoonlijke geloofskwestie en het aanvoelen ervan als dusdanig . Is het toeval dat ik geboren ben in een familie die christelijke waarden had en die ook beleefden, zo goed als enigzins mogelijk ?

De devotie tot de H.Maagd Maria is mij van jongs af aan ingehart en ik beschouw dit meer en meer,met ouder te worden, als een geestellijke erfenis . De Moeder van Jezus , met de katholieke dogmas die erbij horen, mag vereerd worden , doch nooit aanbeden . De H.Maagd Maria zou nooit willen dat ze boven Haar Zoon zou worden gesteld . In een vorig topic heb ik Haar beschouwd als Medeverlosseres bij de Zaligmaker . Immers zonder haar JA-woord, zonder haar FIAT zou de mens nooit de ingang tot de hemel hebben wedergevonden . Ze had de engel Gabriel ook kunnen antwoorden dat Zij deze Boodschap van God niet kon bevatten en als jong meisje deze opdracht niet aankon .

Mocht je de web-linkjes die ik hier plaats af en toe open doen en bekijkt zou je kunnen merken dat sinds heuglijke eeuwen de kunstenaars Haar vereerd hebben in schilderijen en liederen .

Toen de engel Gabriel Haar verzocht om Haar nicht Elisabeth te gaan bezoeken en deze bij te staan in haar zwangerschap , reageerde deze met de woorden -"" Wie ben ik dat de Moeder van Mijn Heer me komt bezoeken . "" Daarop spreekt de Moeder van Jezus Haar gevleugelde Magnificat uit . Een van de hoogste heilzame hoogliederen aan God .

In het ingels begon het zo ;

My soul rejoices in the Lord mij God... My spirit soars like a hawk .

In de volgende web-site-link kan je de verschillende vertalingen vinden van dit Hooglied .

https://nl.wikipedia.org/wiki/Magnificat

Groeten van werewoef


Ja natuurlijk Werewoef , is dat een persoonlijke overtuiging , en het klopt dat we die hebben vanuit ons thuisfrond . Toch is dat geen MUST , omdat we toch zelf deze dingen kunnen onderzoeken naar de juistheid er van ; ook door contacten met andersdenkenden of boeken , zelfs door de H. Schrift zelf .
In de Bijbel zie ik dat over Maria , nergens moeder of dienstmaagd met een hoofdletter staat ? en daar mag toch geen jota of titel aan verandert worden !
Weet je Werewoef , ik ben blij dat jij niet meedoet aan die aanbiddings ceremonieén ! maar toch gebeurt dat in de R.K. Kerken , en daar is Maria idd. niet schuldig aan , dat zou zij ook echt nooit gewild hebben !
Maar dat is gewoon MENSENWERK , dat misleiding gebracht heeft en bovendien een wereldwijde winstmarkt leverde , zelfs voor kustenaars en beroemde schilders !
Ik zou ook niet durven zeggen dat Maria de MEDEVERLOSSERES is , omdat dit vreselijk AFDOET aan de eer van JEZUS CHRISTUS , de énige ware Verlosser en ZOON van GOD .
Als we Hem de ERE geven die Hem alleen toekomt , dan zitten we wel goed Werewoef !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .