MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

29 mei 2017, 00:47

Ja Petrol, zo is het en alweer een jaartje ouwer , hé .
Wat velen niet weten is dat er elke zaterdag vanaf 1400 een grote markt is . Das dan toch goed meegenomen .

Ik heb onlangs een boekje over Maria gekregen en in de inleiding was er dit oud gedicht van Guido Gezelle , geciteerd uit Laatste Verzen :


'o Altijd onbevlekte Vrouwe

Ik ben onweerd, eilaas, dat ik uw licht aanschouwe,

zoo lang mij in dit tranendal,

verdoold gelijk een ooi en teenemaal vol zonden,

den waren weg en is gevonden

o Moedermaagd, die mij tot God geleiden zal.'

Zoo spijtig dat de verering van OLVrouwe niet meer wordt " ingehart " bij de jonge generatie . Ge moet al verre gaan, tot bv in Lourdes, om nog jeugdige mensen te zien, en dan nog ...

Astemblieft,

werewoef
AMEN en AUM

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

29 mei 2017, 17:44

petrol schreef:28 mei vandaag, de Maria maand loopt op zijn laatste benen..Ge hebt nog drie dagen tijd om een voettochtje naar Scherpenheuvel te doen.
Nog drie dagen? In Scherpenheuvel komen er het ganse jaar bedevaarders te voet toe. In de meimaand wel wat meer dan in de andere zomermaanden, en in de winter beduidend minder.Maar ik woon langs een wandelweg die naar Scherpenheuvel leidt, op 1,5 km van het bedevaartsoord. En als ik dan met mijn hond ga wandelen in de omliggende bossen kom ik daar geregeld onbekenden tegen die richting Scherpenheuvel onderweg zijn of terugkomen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

30 mei 2017, 22:48

Omdat er gewag werd gemaakt van het bedevaartsoord van Scherpenheuvel ben ik effe mijn licht gaan opsteken op 't net .

Heb twee mooie links, websites gevonden, de eerste heel uitgebreid, de tweede minder maar met oude archiefbeelden 1948 , alsook oude fotos .

http://www.tento.be/OKV-artikel/scherpenheuvel


http://www.scherpenheuvel.be/nl/bedevaa ... schiedenis


Geniet ervan,

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

31 mei 2017, 22:59

Nu dat de maand Mei op zijn laatste uurtjes loopt heb ik in extremis nog een ode-gedichtje gevonden van Toon Hermans in een van de Adveniat inspiratieboekjes . Het luidt als volgens :

Maria,

Over de gehele wereld

roepen mensen U aan.

In alle talen wordt U

vereerd en bezongen.

Men heeft U

in duizendvoudige namen geprezen,

maar of men U

Ivoren Toren noemt of Gulden Huis,

voor ( alvorens ) alles bent U de Moeder.

Moeder Maria, geef mij de kracht

U te zien als mijn moeder.

Kom onder mijn dak,

in mijn huis.

Laat mij bij alles wat we doen

eerst even met U overleggen.

Doe mij dan denken

aan wat U geleden hebt onder het kruis

van Golgotha, waar Uw Zoon

te sterven hing.

- Toon Hermans

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

05 jun 2017, 00:18

De "" streaming " om de grot van Massabiele in Lourdes te bekijken met een vaste camera op de grot 24H




- https://www.youtube.com/watch?v=TMQhnpEn_sM




a.u.b- werewoef
Laatst gewijzigd door werewoef op 20 nov 2017, 23:34, 14 keer totaal gewijzigd.
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

26 jul 2017, 00:30

Vandaag is het feest van de heilige ouders van de H.Maagd Maria namelijk H.Anna en de H.Joachim . In verband hiermede enkele websites . Oudere mensen kennen ook nog het ikoon van Anna-te-drieen alsook van Anna-te-vieren met de grootmoeder van Maria, Esmerentia .Maar van deze ikoon heb ik geen afbeelding gevonden op het internet .

https://www.youtube.com/watch?v=BiHz6nGKFp4

https://www.youtube.com/watch?v=4ba-xSAY0nQ

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 aug 2017, 20:07

Vandaag 15 augustus 2017


Onze Lieve Vrouwe ten hemel opneming .

Uit de glorierijke geheimen van de H. Rozenkrans :

De opneming van Maria ten hemel . Veertiende geheim .

De liefde van Maria verbreekt de banden, die Haar ziel aan het lichaam hechten . Maar dra wordt de ziel weder met dat zuivere lichaam vereenigd, en wordt Maria ten hemel opgenomen, waar Zij in de reinste zaligheid met Jezus troont.


-----------

Vijftiende Geheim .

Kroning van Maria .

Maria wordt gekroond en geplaatst boven alle Engelen en Heiligen .Zij is de Koningin des hemels en gaat alle Heiligen verre in macht en grootheid, maar ook in goedheid te boven .


-------




Uit de memento der levenden van de H. Augustinus .


Roemrijke Maagd, door wier gehoorzaamheid het zondige menschdom den ingang ten leven heeft weder gevonden, voer ons gebed binnen in het heiligdom, waar verhooring te vinden is en breng van daar verzoening tot ons weder enz.

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 aug 2017, 23:32

Amen . Inderdaad . Ik had het niet beter kunnen formuleren . :wink:

mvg-werewoef
AMEN en AUM

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

17 aug 2017, 14:32

werewoef schreef:Vandaag 15 augustus 2017
Vijftiende Geheim .

Kroning van Maria .

Maria wordt gekroond en geplaatst boven alle Engelen en Heiligen .Zij is de Koningin des hemels en gaat alle Heiligen verre in macht en grootheid, maar ook in goedheid te boven .
Zestiende Geheim.

Het familiegraf van Maria is in 1980 opgegraven in Talpiot nabij Jeruzalem.
Haar kistje is samen met de voltallige familie opgenomen in de magazijnen van de archeologische dienst van Israël.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

17 aug 2017, 22:09

werewoef schreef:Vandaag 15 augustus 2017


Onze Lieve Vrouwe ten hemel opneming .




-----------

Vijftiende Geheim .

Kroning van Maria .

Maria wordt gekroond en geplaatst boven alle Engelen en Heiligen .Zij is de Koningin des hemels en gaat alle Heiligen verre in macht en grootheid, maar ook in goedheid te boven .


mvg-werewoef
-------

Zelfs tot in de hemel blijft er dus een klassenverschil heersen, nochtans heeft Jezus ooit gezegd dat de "simpelen van geest" daar zouden binnen mogen. Hoe bovenmenselijk is het om tussen de heiligen onderling nog een hiërarchisch verschil te maken ? Heilig is toch heilig, of zijn sommige heiligen heiliger dan anderen, naar analogie met alle Belgen die gelijk zijn voor de wet ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Gast

17 aug 2017, 22:25

Heilig is toch heilig, of zijn sommige heiligen heiliger dan anderen, naar analogie met alle Belgen die gelijk zijn voor de wet ?
Zijn er hier in dit aardse leven ook niet sommigen die denken dat ze heiliger dan de paus zijn !

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

18 aug 2017, 00:00

Maria van Lourdes zou gezegd hebben aan Bernadette dat Zij haar gelukkig ging maken in de andere wereld . Het woord hemel zou niet gezegd zijn, als ik het tenminste goed voor hebt .

mvg-werewoef

P.S Gelukkig zijn in de ANDERE WERELD is gezegd tijdens de derde van de achtien verschijningen .

Zie weblink :

http://home.kabelfoon.nl/~uncle/religion/bernvnl.html
Laatst gewijzigd door werewoef op 18 aug 2017, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
AMEN en AUM

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

18 aug 2017, 00:12

werewoef schreef:Maria van Lourdes zou gezegd hebben aan Bernadette dat Zij haar gelukkig ging maken in de andere wereld . Het woord hemel zou niet gezegd zijn, als ik het tenminste goed voor hebt .

mvg-werewoef
Dan zal ze vast een Getuige van Jehova geweest zijn.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

18 aug 2017, 10:28

talisman schreef:
werewoef schreef:Maria van Lourdes zou gezegd hebben aan Bernadette dat Zij haar gelukkig ging maken in de andere wereld . Het woord hemel zou niet gezegd zijn, als ik het tenminste goed voor hebt .

mvg-werewoef
Dan zal ze vast een Getuige van Jehova geweest zijn.
Wie zulke dingen kan beloven zou toch met evenveel gemak er kunnen voor zorgen dat iemand zoals dat arme mensenkind al gelukkig werd in deze wereld ? Tenzij die Maria uitsltuitend in de andere wereld bevoegd zou zijn, dan kan ze hier op deze planeet natuuriljk niet veel komen doen.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour