VTM De Buurtpolitie

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

13 apr 2016, 10:34

Ik kijk bijna elke dag naar de buurtpolitie op VTM.
Daar zitten nogal wat karakters in hoor. Bijvoorbeeld : Brigitte Broeckx.
Dat mens loopt winter en zomer met een "pardessus" aan en een sjaal rond haar nek. Ik zit er echt naar uit te kijken wannéér ze nu eens eindelijk politioneel gaat gekleed lopen. Ze kijkt steeds naar haar partner wanneer ze iets zegt, of een voorbarige conclusie maakt net alsof ze zijn goedkeuring vraagt, alhoewel duidelijk blijkt dat zij het voor het zeggen heeft. Verder gebruikt ze stééds weer opnieuw : merciekès en salukès, wat zéér opvalt bij dramatische gebeurtenissen waar ze bij betrokken wordt, bvb een moord. Zij schijnt helemaal niet te beseffen dat ze een "rol" moet spelen waarin dat nonchalante vriendinnengebazel niet op zijn plaats is. Merciekes en salukes hé ...
De regisseur ziet dat niet, net zoals hij niet ziet dat de "politie" ons nog eens haarfijn uitlegt wat we even tevoren al van de dispatching hebben vernomen.
Voor verbetering vatbaar, mijnheer of mevrouw de regisseur !
Bij voorbaat : merciekes en salukes hé mr de regisseur.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 apr 2016, 20:43

Buurtpolitie is maar toneel hé

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

13 apr 2016, 21:01

E.T. schreef:Buurtpolitie is maar toneel hé
Sommigen vergeten dat al gauw! :)

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

17 apr 2016, 10:46

Wanneer een échte politieman (zoals mijn schoonzoon) dit programma bekijkt , dan lacht hij zich een breuk. Wat daar getoond wordt is in de verste verte NIET wat het échte politiewerk is. Natuurlijk is het maar toneel, maar als een programma zich wil voordoen als een afspiegeling van het echte leven van de buurtpolitie , dan zouden ze toch een beetje realistisch moeten blijven.
Ik snap dan ook niet goed dat iemand die in het echte leven politieagent is ( die met zijn hond) met zulk theater wil meedoen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 apr 2016, 12:18

flupke2 schreef:Wanneer een échte politieman (zoals mijn schoonzoon) dit programma bekijkt , dan lacht hij zich een breuk. Wat daar getoond wordt is in de verste verte NIET wat het échte politiewerk is. Natuurlijk is het maar toneel, maar als een programma zich wil voordoen als een afspiegeling van het echte leven van de buurtpolitie , dan zouden ze toch een beetje realistisch moeten blijven.
Ik snap dan ook niet goed dat iemand die in het echte leven politieagent is ( die met zijn hond) met zulk theater wil meedoen.
Hij zal wss ook denken : 't is maar theater! :wink:

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

17 apr 2016, 13:01

Prima Vera schreef:
E.T. schreef:Buurtpolitie is maar toneel hé
Sommigen vergeten dat al gauw! :)
Zo is dat. De realiteit zal wel niet zo aantrekkelijk zijn, denk ik. Tv-programma's moeten nu eenmaal zoveel mogelijk kijkers lokken .
Fazal

17 apr 2016, 14:02

Ach, mensen zijn nog steeds zo gemakkelijk te beïnvloeden dat het geen naam meer heeft. Neem nu "Thuis" bvb. Sommige acteurs worden met hun naam uit de soap aangesproken. Erger nog, sommige acteurs worden uitgemaakt voor hetgeen zij 'in' de soap doen ..., of hebben gedaan. M.a.w. sommige mensen gaan zo op in een soap, dat ze denken dat het allemaal echt gebeurt. En nog anderen leven er zodanig in mee, dat zij zelfs denken dat ze er deel van uitmaken.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

17 apr 2016, 14:20

Fazal schreef:. Neem nu "Thuis" bvb. Sommige acteurs worden met hun naam uit de soap aangesproken.
Eigenlijk denk ik dat dit maar normaal is. Ook ik volg Thuis en vorig jaar liep is "Frank", zijn vrouw en hond toevallig tegen het lijf tijdens een wandeling op de vesten. Zoiets verwacht je natuurlijk niet, vandaar dat ik hem meteen aansprak met :" Hé, u bent toch Frank?" Er volgde overigens een leuk gesprekje, want sympathieke mensen (en hond :-)) zijn het zeker.

Niemand denkt meteen aan de naam van de acteur in zo'n situatie en daar is toch niets mis mee?

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

17 apr 2016, 14:40

En waarom zou men in een soap het gewone leven weergeven, dat kan heel saai uitdraaien en na 10 afleveringen geeft iedere kijker het op. De schrijvers moeten de lont laten branden en af en toe eens een bom laten ontploffen, zo gaat een reeks jaren mee , in dit geval "thuis".
Die acteurs zijn toch ook allemaal maar gewone mensen, met gewone levens. Wij zijn hier toch niet in America zeker? Sommige van die " reality-tv" stars hier hebben heel wat meer noten op hun zang, en waarom eigenlijk???
Dit is de opinie van een jaren lange "thuis" fan , but of course!
Fazal

18 apr 2016, 11:27

Wiana schreef:
Fazal schreef:. Neem nu "Thuis" bvb. Sommige acteurs worden met hun naam uit de soap aangesproken.
Eigenlijk denk ik dat dit maar normaal is. Ook ik volg Thuis en vorig jaar liep is "Frank", zijn vrouw en hond toevallig tegen het lijf tijdens een wandeling op de vesten. Zoiets verwacht je natuurlijk niet, vandaar dat ik hem meteen aansprak met :" Hé, u bent toch Frank?" Er volgde overigens een leuk gesprekje, want sympathieke mensen (en hond :-)) zijn het zeker.

Niemand denkt meteen aan de naam van de acteur in zo'n situatie en daar is toch niets mis mee?
Natuurlijk is dat ergens normaal, (tenminste zoals jij dat doet Wiana) voor zo ver de acteurs op straat niet worden verweten of aanbeden, voor hun doen en laten in de soap. Want ook dat schijnt frequent te gebeuren.
Fazal

18 apr 2016, 11:41

kitten schreef: En waarom zou men in een soap het gewone leven weergeven, dat kan heel saai uitdraaien en na 10 afleveringen geeft iedere kijker het op. De schrijvers moeten de lont laten branden en af en toe eens een bom laten ontploffen, zo gaat een reeks jaren mee , in dit geval "thuis".
Die acteurs zijn toch ook allemaal maar gewone mensen, met gewone levens. Dit is de opinie van een jaren lange "thuis" fan , but of course!
Beste kitten, dat is ook mijn mening, alhoewel er mensen zijn die er zich zodanig op inleven, dat zij het gebeuren in soaps zoals 'Thuis' hun eigen leven laten beïnvloeden. Dat is al dikwijls uit interviews met de acteurs gebleken. O.a. Emma, Hélène, Luc, den Eddy, en nog een paar anderen kunnen ervan meespreken. Dat dit onnozel is, hoeft geen betoog. En tussen (), ik ben zelf een fan van deze serie. Ik vind het bijzonder goed geacteerd en last but not least, de afleveringen zitten bijzonder goed in elkaar, alhoewel ik toch al meerdere keren fouten 'in het verhaal' heb ontdekt.
Maar goed, dat is aan de schrijver(s) scenaristen gelegen, en door het succes van de serie vergeef ik hen dat van harte. :wink:

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

19 apr 2016, 14:40

Bij de makers van zo'n reeks zal het grootste probleem wel het budget zijn veronderstel ik. Volgens mij is dat zéér strikt beperkt en daardoor zal er misschien wel eens afgezien worden van heropnamen of foutherstellingen. Ik denk ook niet dat we de lonen van de acteurs moeten overdrijven, die zitten goed hoop ik, maar het zullen ook geen fortuinen zijn. Daar tegenover staat heel hard werken onder een grote tijdsdruk.