Moet er een brandmelder in de kelder?

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

10 mei 2016, 14:47

Hallo mensen.
Ik woon sinds 4jaar in een appartementsblok van 8 wooneenheden verdeeld over een gelijkvloers en 2 verdiepingen.
Nu bevind er zich in de gemeenschappelijk kelder waar de meters van electriciteit en de gas hangen een brandmeldcentrale,en op de overloop van ieder verdiep bevind er zich een dedector. Tevens is de veluxraam die zich bovenaan de traphal bevind gekoppeld om automatisch open te gaan bij brandmelding.
Nu mijn vraag;In de kelder alwaar zich nog een aparte ruimte situeert waar de hydraulische installatie van de lift zich bevind is er in geen van beide ruimtes een rookdedector aanwezig. -Is dit niet verplicht of op zijn minst aan te raden? OF zou de kast van de brandmeldercentrale zèlf een dedector bevatten? (Ik bespeur wel geen opening) Het type brandmeldercentrale : http://www.hillsafety.nl/attachments/ar ... ioneel.pdf

Alvast dank voor een eventueel antwoordje!
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 mei 2016, 22:52

- de centrale zelf bevat haast nooit een detector

- in openbare gebouwen is in de machinekamer een rookmelder verplicht

- best is om eerst na te vragen of op die centrale nog wel plaats is voor extra detectoren

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

10 mei 2016, 23:25

E.T. schreef:- de centrale zelf bevat haast nooit een detector

- in openbare gebouwen is in de machinekamer een rookmelder verplicht

- best is om eerst na te vragen of op die centrale nog wel plaats is voor extra detectoren
Bedankt E.T.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...