Onder één dak.

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

24 okt 2016, 22:40

http://www.kerkinnood.be/qaraqosh-2-jaa ... -12-dagen/

Qaraqosh: 2 jaar, 2 maanden en 12 dagen …

Op 6 augustus 2014 werd de vlakte van Nineve overspoeld door de strijdkrachten van IS. Dit betekende het begin van een periode van verbanning voor de meer dan 100.000 christenen die daar woonden. Een week later bezochten vertegenwoordigers van de internationale katholieke hulporganisatie en pauselijke stichting Kerk in Nood de Koerdische hoofdstad Erbil, waar vele van die christenen een toevlucht hadden gezocht. Ze troffen er talrijke inwoners aan die uit de stad Qaraqosh waren gevlucht. Dit was de meest bevolkte stad in de vlakte van Nineve, met zowat 50.000 inwoners, nagenoeg allemaal christenen, en 10 christelijke kerken. De mensen hadden alles moeten achterlaten en op de vlucht moeten slaan om het vege lijf te redden.


Twee jaar, 2 maanden en 12 dagen later bereikte ons het nieuws van de bevrijding van Qaraqosh. Dat vervulde ons met immense vreugde. Johannes Heereman, uitvoerend president van Kerk in Nood, was bijzonder emotioneel toen hij het nieuws voorlas: “Qaraqosh is vrij! – en het ziet ernaar uit dat ook delen van de naburige gemeenschappen Bartella en Karamlesh werden bevrijd. Dit zijn allemaal namen die in de afgelopen twee jaar zo tegenwoordig zijn geweest in onze gebeden”, voegde hij eraan toe. Volgens een bericht van Emanuel Youkhana van de organisatie CAPNI, boden de strijders van IS niet echt weerstand, maar trokken ze zich terug en lieten alleen maar enkele sluipschutters achter.


De mensen van Qaraqosh, een stad die ook gekend is onder de naam Baghdida, weten met hun vreugde geen blijf nadat ze het nieuws hebben vernomen en de sociale netwerken worden overspoeld met videofilmpjes en foto’s van mensen die vieren, zingen en bidden. Maar de afgelopen twee jaar en twee maanden hebben de levens van de inwoners grondig veranderd. Dankzij sociale media als Facebook en Whatsapp is het niet moeilijk om contact te leggen met een aantal van de personen met wie we de ervaringen uit de voorafgaande periode vol angst en leed kunnen delen. Aded, die op die dag een zoon en een neef verloor – beiden gedood door een granaat die in de tuin van hun huis terechtkwam – vluchtte naar Frankrijk met zijn vrouw en dochter, die daar een medische behandeling ondergaat.

Daardoor moest hij twee jaar wachten, terwijl de rest van zijn gezin en zijn ouders in Erbil achterbleven. “Vandaag zijn alle christenen die in die regio woonden heel blij, maar toch maken we ons zorgen over de toekomst. Mensen zijn bang om naar hun huizen terug te keren en ze zullen niet teruggaan tot er internationale strijdkrachten ter plaatse zijn om hen te beschermen”, zegt hij.

Martin was seminarist toen hij gedwongen werd om uit Qaraqosh weg te vluchten. Enkele weken geleden werd hij tot priester gewijd en het nieuws bereikte hem tijdens een bezoek aan Bagdad. “Het eerste wat ik wil doen, is God danken. Ik ben zo gelukkig. Ik geloofde er altijd in dat dit op een dag zou gebeuren, maar ik kan haast niet wachten om de stad met eigen ogen te zien. Toen ik het nieuws hoorde, dacht ik: het goede heeft het kwade overwonnen. God wil zijn volk niet langer ongelukkig zien. Hij wil dat we blij zijn. We zijn bijzonder blij en we bidden dat we op een dag naar onze huizen zullen kunnen terugkeren. Nu zijn de ogen van de hele wereld op Mosoel gericht”, vertelde hij ons.

OPEN LINK BOVENAAN VOOR HET VERVOLG.

EN VOORAL LATEN WE BIDDEN OPDAT IS UIT IRAK WORDT TERUG GEDRONGEN WAAR ZE HUN KALIFAAT HADDEN GEBOUWD.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

25 okt 2016, 11:10

Heel onverwacht is een lieve schoonbroer van ons heengegaan.
Aan de gelovigen onder u, durf ik vragen om hem te herinneren
in uw gebed. Dank.

"wees waakzaam, want niemand kent dag noch uur."
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

26 okt 2016, 10:59

Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

28 okt 2016, 01:31

MEDJUGORJE

Boodschap op de 25ste van de maand door Onze-Lieve-Vrouw gegeven aan Marija Pavlovic-Lunetti

"Lieve kinderen, vandaag roep Ik jullie op: bid voor de vrede.
Zie af van egoïsme en leef naar de boodschappen die Ik jullie geef.
Zonder hen kan je je leven niet veranderen. Door het gebed te beleven
zul je vrede vinden. Door te leven in vrede zul je willen getuigen,
want je zult God ontdekken die je nu nog als zo ver weg ervaart.

Daarom, mijn lieve kinderen, bid, bid, bid en laat God toe om binnen
te treden in je hart. Keer terug naar het vasten en de biecht en overwin
daarmee het kwade in jezelf en rondom jou.

Dank dat je aan mijn oproep gehoor hebt gegeven."

http://www.bedevaart.net/zieners.html
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

04 nov 2016, 18:13

Een goede vriend van velen hier op het forum, Roger (Alterego) is stervende.
Wij waren vandaag aan zijn sterfbed. Dank u Betty om ons te verwittigen.
We leven heel oprecht met u en uw familie mee.

Ik wil heel graag Roger bedanken, voor alles wat hij voor velen, en ook voor mij, betekend heeft.

De serene sfeer, het stille gebed, de vriendschap, ze waren vandaag tastbaar aanwezig.

"Als God ons thuisbrengt, dat zal een droom zijn" Een droom die wij ons
nog niet kunnen voorstellen, in het lijden en verdriet van vandaag.

Heel veel sterkte Betty, je bent niet alleen.

Ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

07 nov 2016, 12:32

.
WERVELENDE WINDEN en VALLENDE BLADEREN.

Afbeelding
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... deren.html
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

09 nov 2016, 15:40

Een nieuwe president, een nieuw bestuur?

Iets wat ik nooit doe heb ik nu wel gedaan. Op Canvas VRT heel het debat rond de verkiezingen gevolgd. Tot 6 uur deze morgen. Al was de toon in het begin over Trump zeer neerbuigend tot aan het belachelijke toe, naarmate het er op leek dat hij misschien kon winnen, kwamen andere kanonnen boven.

Zo was er een film gemaakt over de zogenaamde leugens van Hillary. Iets wat Trump dikwijls had gezegd, werd nu getoond. Wat ik vroeger reeds gelezen had en nergens werd tegengesproken was dat zij, of beter de Clinton Foundation belangrijke sommen hadden aangenomen van Saoedi Arabië.

Maar, en dat vind ik nog merkwaardiger dat een journalist opsomde voor welke vreselijke dingen ze mee verantwoordelijk was, als minister van buitenlandse zaken. Hij noemde daarbij o.a de oorlog in Irak. Ook zaken die Trump in het verleden al had gezegd, maar werden weggelachen.

Ik ben geen fan van Trump, maar nog veel minder van Hillary. Maar Amerika heeft massaal gekozen voor verandering. Met één zaak kan ik het al direct ééns zijn met hem, namelijk dat ze hun buitenlandse interventies gaan stopzetten. Dat zou een goede zaak kunnen zijn voor Syrië, waar nu boven de hoofden van de slachtoffers grootmachten oorlog voeren.

Er werd door verschillende sprekers gezegd dat Obama eigenlijk toch niet die vredesprijs had moet krijgen. Hij voert nu op 7 plaatsen tegelijk oorlog (zo werd gezegd).

Eén andere kwestie die hij gaat aanpakken is de abortus kwestie. In het hooggerechtshof was er nog altijd een zetel vacant van een rechter die tegen abortus was. Die zou, indien Hillary zou winnen, ongetwijfeld naar een voorstander van abortus gaan. Dat kan nu niet meer. En dat is een heel goede zaak.

Onder de aanhangers van Trump zijn veel Evangelische christenen, die ongetwijfeld gebeden hebben opdat hij zou winnen. Als hij zich met goede en bekwame mensen omringt, kan hij wellicht een goed beleid voeren. Maar het zal niet gemakkelijk zijn.
In zijn verkiezingscampagne zag ik een korte video gericht aan de katholieken. Hij prees hen voor wat zij deden en gedaan hebben aan christelijke caritas. Dat heeft nog nooit eerder een kandidaat of president gezegd.

https://www.youtube.com/watch?v=ihh...

Laten wij voor hem bidden, om inspiratie en bijstand van Hierboven. En om alle haat te laten varen. En dat hij alleen maar zal opbouwen (behalve muren) en niet afbreken. Opdat het Amerikaanse volk, waarvan sommigen in het verleden nauwelijks meetelden, nu een beter leven zouden krijgen.

Ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

12 nov 2016, 22:30

Dit is een boeiend en wondermooi verhaal. Geschreven door een Messiaanse christen.
Dat zijn Joodse mensen die in Jezus geloven als de Messias, de Verlosser.
Neem er je tijd voor.

http://jenniferguetta.com/de-ontdekking ... ds-liefde/

"De grootste ontdekking die een archeoloog ooit kan doen. De ontdekking van God’s liefde. Ik ben een bijbels archeoloog en een aantal jaren geleden werden mijn man en ik aangevallen door hekserij en raakten we verstrikt in kabbala. Als wetenschappers waren we geschokt te ontdekken dat er een geestelijke wereld bestaat en verbaasd om te ontdekken dat Jezus de Messias van Israël is die vandaag de dag nog steeds leeft. Maar op het aller moeilijkste moment, toen wij geen uitweg meer zagen, redde Hij ons. Hij toonde Zichzelf aan mij in dromen en visioenen en wierp de duisternis uit. Daarna overlaadde Hij ons met Zijn zegeningen, door dromen te vervullen die ik was kwijtgeraakt en vergeten. In mijn moeilijkste dagen had ik alle hoop opgegeven om ooit nog terug te keren naar het land waar ik ooit zo van had gehouden. Maar Hij bracht het mij weer in herinnering. En Hij liet me zien dat Hij niet alleen van me hield op het moment dat Hij me redde, maar dat Hij van me hield om wie ik ben.

Vervolg: link bovenaan
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

24 nov 2016, 13:25

Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

09 dec 2016, 21:56

Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

18 dec 2016, 13:01

Voorbijgevlogen? of juist niet?

Een jaar om niet te vergeten.
Oorlogen, geweld, vluchtelingen, armoede die toeneemt,
politiek debacle, overal.
En anderen die alleen maar uit zijn op winstbejag.
Gezondheidszorg die duurder wordt,
grote, maar ook kleine gezinnen met beperkter inkomens.
Bejaarden, zieken - eenzaam uitkijkend naar wat vriendschap
of een kort bezoek. De donkere kant van de medaille.

En toch gebeuren er ook blijde dingen, kinderen worden geboren,
jonge gezinnen kijken verlangend uit naar hun toekomst.
Studenten behalen hun einddiploma's. Ze willen aan het werk.
Maar is er werk, is er een toekomst? Zal er een toekomst zijn
voor de mensheid, of helpen we de wereld verder naar de vaantjes?

Zoveel vragen, wie geeft ons de antwoorden?

Ik vond een mooi gedicht, dat ik u graag aanbied
met mijn beste wensen.
"Vrede, vreugde, liefde, solidariteit, gezondheid.
Daar verlangen wij toch allemaal naar?" Ria


Afbeelding
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

19 dec 2016, 13:04

Nog 8 dagen verwijderd van het Kerstgebeuren.

Wie kan mij vertellen waarom de kerstman de plaats heeft ingenomen
van het Kindje Jezus in de Kribbe? Welke dwaas is op dat idee gekomen
Naar het schijnt een groot merk van frisdrank. Is dat niet om te wenen?

Toch is een kinderhart meer gevoelig voor dat kleine, hulpeloze kind.
Ook wij zien ze nu, in de vluchtelingen die onze landen binnenstromen.
Of erger, zij die zitten in de miserabele tenten van een vluchtelingenkamp.
Of nog erger tussen het puin van een zinloze oorlog.

Kindje Jezus, vandaag breng ik die vele kinderen bij U, die eens, zoals u,
kinderen zijn in nood. Neem ze onder uw bescherming en breng ze veilig
onder de mantel van uw heilige Moeder. Amen.


Afbeelding
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ferry
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:59
Locatie: brasschaat

21 dec 2016, 23:36

Ria

zoveel vragen , wie geeft er antwoord ?

zoveel onrecht ........


Afbeelding

onze wens voor iedereen een warme
Afbeelding


Fernanda
Een glimlach keert steeds naar u terug

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

22 dec 2016, 12:33

Afbeelding


Een betere voorstelling kan men zich niet maken.
Die arme plaats waar Jezus geboren werd, stralend, vervuld van licht.
Want Hij is het Licht, dat in de wereld kwam. "Maar", zo staat in het Evangelie,
"de wereld nam Hem niet aan, nam Zijn licht en vrede niet aan."

Ook vandaag leven we vaak in duisternis, in angst, in ontevredenheid.
Terwijl Hij beloofde om er voor ons te zijn, tot het offer van Zijn Verlossing.

Laat wij licht zijn en vrede, voor elkaar en voor de velen die moeten leven
in complete duisternis, van zonde, van armoede, eenzaamheid, van oorlog,
van geweld. Jezus, red ons, want zonder U gaan wij verloren, Amen

"Fijne en vreugdevolle feestdagen, voor u en allen die u dierbaar zijn.
Ria"
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

23 dec 2016, 23:25

Uit mijn oude doos: KERSTMIS DOORHEEN DE TIJD
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... l?spref=fb
Afbeelding

ZALIG KERSTMIS
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.