Teletekst vrt opgedoekt

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

31 mei 2016, 22:51

Vanaf morgen is het gedaan met de ttekst van de vrt en ik vind dat heel heel jammer . Alleen de kagina 888 , voor de ondertitteling blijft nog open .
Als sinds jaren en dagen ; het eerste wat ik smorgends deed, na de prut uit mijn ogen hebben geveegd, was het aanzetten van de teletekst . Zo wist je direkt wat er in de wereld gebeurd was of stond te gebeuren .

De vrt geeft als reden dat je op de website meer te weten komt, maar die lui in hunne ivoren toren beseffen niet dat nog vele mensen geen pc in hun huis hebben en dat voor velen het internet onbetaalbaar is .

Hoe ONWETEND kunnen die bonzen van den vrt-top nog zijn . 8O

werewoef
AMEN en AUM

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 jun 2016, 08:06

werewoef schreef:Vanaf morgen is het gedaan met de ttekst van de vrt en ik vind dat heel heel jammer . Alleen de kagina 888 , voor de ondertitteling blijft nog open .
Als sinds jaren en dagen ; het eerste wat ik smorgends deed, na de prut uit mijn ogen hebben geveegd, was het aanzetten van de teletekst . Zo wist je direkt wat er in de wereld gebeurd was of stond te gebeuren .

De vrt geeft als reden dat je op de website meer te weten komt, maar die lui in hunne ivoren toren beseffen niet dat nog vele mensen geen pc in hun huis hebben en dat voor velen het internet onbetaalbaar is .

Hoe ONWETEND kunnen die bonzen van den vrt-top nog zijn . 8O

werewoef
Het is niet omdat niet omdat er nog enkelen zijn die geen pc hebben, dat teletektst moet blijven. En voor velen het internet onbetaalbaar? Kijk eens om je heen man. Zelfs een 12-jarige loopt te internetten op straat. Illegalen lopen te internetten op straat (die hebben ook geen pc). Je zou er van verschieten hoeveel gepensioneerden een pc bezitten met internet daarbij horend. Als ze enkel voor die kleine minderheid héél dat beest van een tt moeten blijven houden, kost het te veel geld. Dat geld kunnen ze beter spenderen aan iets andes.
Daar is niets onwetends aan.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

01 jun 2016, 22:00

Ik ben het niet eens met jou . Er zijn nog veel ouderen die gene pc hebben omdat het te duur is . En dat , wat je noemt " ouwe beest ", was in mijn ogen vriet gemakkelijk . Maar tja ...

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

01 jun 2016, 22:04

Ik ben het niet eens met jou . Er zijn nog veel ouderen die gene pc hebben omdat het te duur is . En dat , wat je noemt " ouwe beest ", was in mijn ogen vriet gemakkelijk . Maar tja ...

mvg-werewoef
AMEN en AUM

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

02 jun 2016, 12:44

ben ik blij dat teletekst verdwenen is.
In mijn teksten begon ik al zelf taalfouten te maken, allemaal geleerT op teletekst. Daarbij werd veel "nieuws" dagenlang herhaalT. Na vier dagen wist ik zo wel dat real madrid de beker gewonnen had!!

Trouwens de brt is goe bezig. De ouderen in de rusthuizen zijn zooo content met die lentebeelden en de kinderen en baby's kunnen 14 uur naar die onnozele tekenfilms kijken.

Op één 'altijd benieuwd' krijgen we zelfs om het uur, tussen de reclame door, één minuutje nieuws, gevolgd door -natuurlijk- rustige muziek

En dan een wereldevenement, de K. Elisabethwedstrijd. Moest ik aan mijn 80 jarige mantelpatiente, een pianolerares, uitleggen waar ketnet ergens op kanaal 899 stond!!! Maar tennis, dat is wat anders : uuuuuren lang, maar ja, dat is cultuur natuurlijk.

Ik denk, ja denk? zomaar dat de perslobby ook wel achter dat gratis nieuws op teletekst zit, tenzij die onderontwikkelde schrijver(ster?) van die teksten terug naar de lagere school gestuurd is voor zes jaar.

Nog even en seniorennet krijgt van hetzelfde laken een broek! 't is trouwens al begonnen met die nieuwe lay-out.
Nu even vlug 8000 euro verdienen....

A propos, hoe lang gaat de digicorder nog bestaan omdat we de reclame kunnen wegzappen. Ik heb zoiets opgevangen dat het zappen nog mogelijk zou worden mits betaling. Slecht karakter hé?

vivaldi
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

02 jun 2016, 22:52

Volgens lezersbrieven in HLN zijn er toch nog mensen die teleurgesteld zijn dat de vrt-tekst is opgedoekt en dat met dezelfde redenen die ik hierboven al aangehaald had .

Er gaan misschien zoveel reacties komen dat de vrt dit terug moet invoeren . Den top van de vrt is zo onwetend en werelvreemd wat er bij hun klanten leeft . Doet me zowaar denken aan de banken die ook verwachtten dat hun klanten alle hun bankverrichtingen , incluis uittreksels, via de pc gingen doen .

Ik heb tegen een bankbediende gezegd van "" Als jullie computter het laat afweten is die binnen het kwartier hersteld of vervangen . Ik , echter, moet twee weken wachten "". Hadden ze dan niet eens kunnen gaan polsen bij hun klanten ...!??

Ik zeg het nog ; onwetend en wereldvreemd . :x

werewoef
AMEN en AUM

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 jun 2016, 09:19

werewoef schreef:Volgens lezersbrieven in HLN zijn er toch nog mensen die teleurgesteld zijn dat de vrt-tekst is opgedoekt en dat met dezelfde redenen die ik hierboven al aangehaald had .

Er gaan misschien zoveel reacties komen dat de vrt dit terug moet invoeren . Den top van de vrt is zo onwetend en werelvreemd wat er bij hun klanten leeft . Doet me zowaar denken aan de banken die ook verwachtten dat hun klanten alle hun bankverrichtingen , incluis uittreksels, via de pc gingen doen .

Ik heb tegen een bankbediende gezegd van "" Als jullie computter het laat afweten is die binnen het kwartier hersteld of vervangen . Ik , echter, moet twee weken wachten "". Hadden ze dan niet eens kunnen gaan polsen bij hun klanten ...!??

Ik zeg het nog ; onwetend en wereldvreemd . :x

werewoef
Waarom zouden ze die teletekst terug invoeren daar waar de meeste zenders hem al buiten gegooid hebben? Leg uw bonen daar niet op te week, dat gebeurt niet. En nogmaals, er zal geen draagvlak zijn voor deze reden. Er zijn genoeg andere communicatiemiddelen om uw nieuws te vergaren.

Wat jij onwetend en wereldvreemd noemt.

Wieke65
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:05
Locatie: West Vlaanderen

03 jun 2016, 11:47

Akkoord. Ik mis teletekst ook :cry: Nu op de tablet of internet is het iets omslachtiger. Zal moeten wennen denk ik.
Al wat ik zelf doe is goed genoeg.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

03 jun 2016, 14:22

Ik mis teletekst. 1e werk, alle dagen. Nieuws, sport, showbizz, weerbericht, op 1 min.was ik van alles op de hoogte !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

05 jun 2016, 19:27

vagelis schreef:Ik mis teletekst. 1e werk, alle dagen. Nieuws, sport, showbizz, weerbericht, op 1 min.was ik van alles op de hoogte !
Met enig geluk is (was) na 1 minuut de hoofdpagina geladen, doorbladeren naar andere items lamlendig traag en omslachtig, zeker als je een snelle PC gewend bent.
En neen, 't is geen ouwe krak van een tv maar een zeer recente.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

18 jul 2016, 00:49

Mocht nu de t-tekst nog bestaan hadden de burgers van dit land de gebeurtenissen in Nice en Turky op de voet kunnen volgen . Wat een lompe beslissing toch van de vrt . Het beste wat ge nu kunt doen is je tv afstellen op cnn, want iedereen bezit nog altijd gene computer .

werewoef
AMEN en AUM

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

18 jul 2016, 10:45

werewoef schreef:Mocht nu de t-tekst nog bestaan hadden de burgers van dit land de gebeurtenissen in Nice en Turky op de voet kunnen volgen . Wat een lompe beslissing toch van de vrt . Het beste wat ge nu kunt doen is je tv afstellen op cnn, want iedereen bezit nog altijd gene computer .
Wat een onzin! Waarom zou je teletekst nodig hebben als je de gebeurtenissen live kunt volgen op zowat iedere denkbare zender?
Behalve dan op de VRT want die lagen te slapen, zowel bij de aanslag in Nice als bij de zogenaamde staatsgreep in Turkije.

Nog dit: waarom zou je moeten afstemmen op CNN? Om meneer Turner wat meer inkomsten te bezorgen? BBC World is drie keer beter en niet om de vijf minuten onderbroken door reclame.

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

31 jul 2016, 10:32

Kan tv pogramma's niet consulteren als de krant boven of beneden ligt en ik naar tv kijk juist daar waar ze NIET ligt... Kan ook niet via TT zien naar WAT ik kijk als de krant enz.. Laptop al afgesloten, router ook, dus geen mogelijkheid om de tablet veilig te consulteren.
Maar op RTBF kan het allemaal wel nog. Dank u zuiderburen.
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

01 aug 2016, 00:04

Bedankt Kathuis voor deze info . Had dit nog niet gecheckt . In elk geval mis ik nog heel erg de tt-tekst op de vrt . Zooo stom van die bazen in hunne ivoren toren . Zijn, zoals de politiekers overigens, wars over wat er leeft bij de gewone bevolking . Hopelijk komt deze dienstverlening terug .

werewoef
AMEN en AUM