Onderhoud auto

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

brasek
Lid geworden op: 05 dec 2004, 11:15
Locatie: Brasschaat

06 jul 2016, 09:52

Bezit een renault scenic 2007 en ieder jaar rond dezelfde tijd, verschijnt er op het instrumentenbord dat de auto in onderhoud moet.
Daar het onderhoud bij de officiele verdeler veel geld kost, ben ik van plan om naar een andere garage te gaan. Kunnen ze hier die melding van onderhoud van het instrumentenbord verwijderen?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 jul 2016, 09:55

brasek schreef:Bezit een renault scenic 2007 en ieder jaar rond dezelfde tijd, verschijnt er op het instrumentenbord dat de auto in onderhoud moet.
Daar het onderhoud bij de officiele verdeler veel geld kost, ben ik van plan om naar een andere garage te gaan. Kunnen ze hier die melding van onderhoud van het instrumentenbord verwijderen?
Waarom moeten ze die melding er af halen? Is toch een goed herinneringsmoment? Een wagen krijgt zijn lang leven door een goed onderhoud. Maakt toch ook niet uit wie het onderhoudt doet? Als het maar gedaan wordt. Ik persoonlijk zou dat er niet uithalen. Als je een garagist vindt die alle merken door zijn computer kan halen, zal die dat daar desnoods wel kunnen uithalen. Maar nog eens waarom feitelijk?

brasek
Lid geworden op: 05 dec 2004, 11:15
Locatie: Brasschaat

06 jul 2016, 10:06

Wanneer de auto in de garage geweest is, dan is die melding verwijdert.
Het is enkel ongeveer 1 maand voor de datum van onderhoud dat de melding op het instrumentenbord verschijnt
Mijn vraag is enkel: Kan dit door een niet erkende verdeler van het instrumentenbord verwijdert worden na het jaarlijks onderhoud?

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

06 jul 2016, 10:24

Prima Vera schreef: Waarom moeten ze die melding er af halen? Is toch een goed herinneringsmoment?
Dat is zoals een wekker die afloopt hé Prima......

Ge gaat hem toch niet laten rinkelen tot het volgend onderhoud...... :lol:


brasek schreef:...... ben ik van plan om naar een andere garage te gaan. Kunnen ze hier die melding van onderhoud van het instrumentenbord verwijderen?
Als deze garagist er het nodige materiaal ter beschikking voor heeft wel..... en anders...... :?:

Ge kunt da misschien best eerst aan diene garagist eens vragen.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

06 jul 2016, 15:30

brasek,
Bezit een Renault Scenic 2007 en ieder jaar rond dezelfde tijd, verschijnt er op het instrumentenbord dat de auto in onderhoud moet.
Daar het onderhoud bij de officiële verdeler veel geld kost, ben ik van plan om naar een andere garage te gaan. Kunnen ze hier die melding van onderhoud van het instrumentenbord verwijderen?


Lees dit eens.

Youtube: hoe Renault Scenic "service beurt" boodschap wegdoen.

klikken voor youtube waarmee boodschap onderhoud verdwijnt

* * * * * * *

Voor Megane:
https://www.youtube.com/watch?v=U0OzfBUzQII
http://www.bezoekme.nl/MeganeTeller.htm
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.