mappen in picasa

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

orac
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:02
Locatie: tongeren

14 jul 2016, 23:47

Hallo!

Ik gebruik picasa om mijn foto's te verbeteren en te rangschikken in mappen
per onderwerp die ik regelmatig aanvul.
Alle mappen worden dan opgeslagen op de harde schijf;
Nu zou men alle foto's terugvinden op google foto's maar daar vind ik alleen de webalbums en niet mijn mappen.

Is het mogelijk om toch mijn foto's te bekijken en te bewerken op google foto's?
Ik kan tot op heden picasa nog gebruiken zonder problemen op windows 7, gaat deze toestand zo blijven?

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

23 jul 2016, 22:58

acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 jul 2016, 10:43

Mappen op je PC zijn wat ze zijn: mappen op je PC. Of je nu Picasa gebruikt of iets anders maakt geen jota verschil.
Op Google foto zie je dus inderdaad alleen je webalbums, daar is het dan ook voor gemaakt.
Zolang je Win7 gberuikt , zal je ook Picasa kunnen gebruiken omje fotos lokaal 'dus op je eigen PC) te beheren. Hoelang de transfer vanuit je PC met Picasa naar Google foto zal bkijven werken, heeft iedereen het raden naar (ik heb het nog niet geprobeerd).
Als je geluk hebt, dan werkt de laatste Picasa versie nog op Win10, maar eigenlijk is Picasa er niet meer voor aangepast. Dat is afhankelijk van welke PC/laptop je juist hebt. Maar uiteindelijk is Picasa een verloren zaak, je kunt beter gaan uitkijken naar een vervangend programma.

orac
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:02
Locatie: tongeren

29 jul 2016, 23:08

Kunt u mij een paar programma's aanraden die picasa kunnen vervangen, liefst Nederlandstalig?
Bedankt alvast!

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

30 jul 2016, 09:28

Wij gaven in Deurne ook een workshop Picasa, m.i. zijn mogelijke kandidaten Faststone Image Viewer (is veel meer dan een viewer) en Digikam. Digikam installeert wel in het engels, maar in het Help menu staat "Switch application language" en daar kun je kiezen voor Dutch. Digikam herstarten en staat vanaf dan in het Nederlands.
Ik denk dat Digikam wat ingewikkelder is dan Faststone, maar ook meer mogelijkheden geeft, aan jou de keuze.