Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

23 sep 2016, 15:37

@ Socrates
akkoord met uw zienswijze, maar de haven van Zeebrugge heeft pas zijn opstoot gekend bij het ontstaan van het containervervoer.
Antwerpen had toen reeds een hele reputatie opgebouwd met de stukgoed afhandeling en uiteraard het Marshallplan dat de hele petrochemie financierde nadat de Antwerpse haven weinig schade geleden had in WO II.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

23 sep 2016, 15:39

Wil. schreef:... Nog niet goed wakker zeker? Dat is een werkstuk van Frankrijk. belgie bestond niet eens.
Vlaanderen en de Vlaamse belastingbetalers wel ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 sep 2016, 13:05

Vandaag in De Tijd:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

30 sep 2016, 14:08

Opvallende afwezigheid van enig objectief gegeven zoals bv. cijfers. Noch de regeringsbron noch de oppositie geven aan waarop ze hun paradoxale bewering steunen.
Waaruit bestaat dan zo'n elektroshock en wie moet die dan toedienen volgens die Jeholet ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 sep 2016, 16:43

Afbeelding

Eigenlijk gewoon een bevestiging van wat ik al meerdere keren heb geschreven en gestaafd met het nodige bewijsmateriaal.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

30 sep 2016, 17:12

Wil. schreef:
Eigenlijk gewoon een bevestiging van wat ik al meerdere keren heb geschreven en gestaafd met het nodige bewijsmateriaal.
En wie zet die cijfers op papier ? Een Vlaamse instantie of een Waalse ?

Ik weet ook een paar dingen ...

We hebben geen BMW , we hadden Minerva ..
We hebben geen Cessna , we hadden Stampe & Vertongen.
We hebben geen Siemens , we hebben nog een beetje Barco over ...

86 % onproductieven schuiven aan tafel van de resterende 14 % uit de "maakindustrie" ....

We hebben wel veel gastjes die afstuderen aan de de toneelschool en we hebben veel stand-up comedians ... Die laatsten vind je vooral in de politiek ... "weinig brood en veel spelen" , nietwaar :)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 sep 2016, 21:22

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
Eigenlijk gewoon een bevestiging van wat ik al meerdere keren heb geschreven en gestaafd met het nodige bewijsmateriaal.
En wie zet die cijfers op papier ? Een Vlaamse instantie of een Waalse ?
Het is een Waal die hiermee voor de pinnen komt. Wij, Walen, blijven op alle vlakken achter bij de Vlamingen, stelt hij vast.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

30 sep 2016, 22:18

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... jard.dhtml


Studie van de WAALSE universiteit Namen , pardon , Namur !

Daarbij is nog geen verdeling van de lopende rentelasten (12 miljard euro per jaar) in rekening genomen. Volgens de Naamse economen moet die verdeling ervan het voorwerp uitmaken van onderhandelingen. (belga/eb)



Dat was 5 jaar geleden ....
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

30 sep 2016, 22:43

sibarita schreef:http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... jard.dhtml


Studie van de WAALSE universiteit Namen , pardon , Namur !

Daarbij is nog geen verdeling van de lopende rentelasten (12 miljard euro per jaar) in rekening genomen. Volgens de Naamse economen moet die verdeling ervan het voorwerp uitmaken van onderhandelingen. (belga/eb)



Dat was 5 jaar geleden ....
Professor Vuye, ex N-VA, zal daar wel niet hebben aan deelgenomen want dat is geen econoom.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Gast

30 sep 2016, 23:09

Ik kan nog meer zagen .....

Er bestaat een Lufthansa , wij hadden Sabena ( en zelfs heel recent een Brussels Airlines )
Er bestaat Akzo Nobel , wij hadden Levis ...
Er bestaat een Miele , wij hadden Primus ...

Er bestond hier zoveel waarvan ik de naam al vergeten ben ( eigen textielindustrie , scheepsbouw , electriciteitsproductie , .... )

Is er niemand van de giro of de scouts , of desnoods iemand die pianoles of balletschool volgt , die in de toekomst terug een dergelijk "industrieel gebouw" uit de grond kan stampen ? Voor ideeen wil ik altijd graag meehelpen , geen probleem :(

Kan er iemand een objectief antwoord geven waarom Belgen geen initiatief meer nemen om nieuwe bedrijven met degelijke allures uit de grond te stampen ? Kom niet af met niche-bedrijven als De Nul en Katoennatie , ik wil een iPad , een electrische auto en zonnepanelen van Belgische makelij kopen. :)
Laatst gewijzigd door Gast op 01 okt 2016, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

30 sep 2016, 23:58

Hoeveel Vlaamse industriële initiatieven zijn er dan wel geweest tussen de 19de en 20ste eeuwen? Wie ontdekte de Limburgse koolvoorraden?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

01 okt 2016, 00:11

SOF,

g = ch, giro = chiro. :roll:

We hebben er toch minstens vier die het gemaakt hebben,
2 Limburgers, 1 Antwerpenaar en ene uit uw straat.

CEO van X-Trion, en andere bedrijven in België en in Duitsland en veel meer. Roland Duchâtelet. En daarnaast is er toch Marc Coucke, Essers en een bedrijf van Ackermans & van Haaren.

Ik ben benieuwd hoe je dit gaat afbreken als brol.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

01 okt 2016, 07:07

The Spirit of Flanders schreef:Ik kan nog meer zagen .....

Er bestaat een Lufthansa , wij hadden Sabena ( en zelfs heel recent een Brussels Airlines )
Er bestaat Akzo Nobel , wij hadden Levis ...
Er bestaat een Miele , wij hadden Primus ...

Er bestond hier zoveel waarvan ik de naam al vergeten ben ( eigen textielindustrie , scheepsbouw , electriciteitsproductie , .... )

Is er niemand van de giro of de scouts , of desnoods iemand die pianoles of balletschool volgt , die in de toekomst terug een dergelijk "industrieel gebouw" uit de grond kan stampen ? Voor ideeen wil ik altijd graag meehelpen , geen probleem :(

Kan er iemand een objectief antwoord geven waarom Belgen geen initiatief meer nemen om nieuwe bedrijven met degelijke allures uit de grond te stampen ? Kom niet af met niche-bedrijven als De Nul en Katoennatie , ik wil een iPad , een electrische auto en zonnepanelen van Belgische makelij kopen. :)
Als daar nog waren :

Chocolade Jacques, Cote d'Or, Callebaut :) ter herinnering gebracht door mijn levenspartner :)
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

01 okt 2016, 08:46

jure schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Ik kan nog meer zagen .....

Er bestaat een Lufthansa , wij hadden Sabena ( en zelfs heel recent een Brussels Airlines )
Er bestaat Akzo Nobel , wij hadden Levis ...
Er bestaat een Miele , wij hadden Primus ...
Er bestond hier zoveel waarvan ik de naam al vergeten ben ( eigen textielindustrie , scheepsbouw , electriciteitsproductie , .... )
Is er niemand van de giro of de scouts , of desnoods iemand die pianoles of balletschool volgt , die in de toekomst terug een dergelijk "industrieel gebouw" uit de grond kan stampen ? Voor ideeen wil ik altijd graag meehelpen , geen probleem :(
Kan er iemand een objectief antwoord geven waarom Belgen geen initiatief meer nemen om nieuwe bedrijven met degelijke allures uit de grond te stampen ? Kom niet af met niche-bedrijven als De Nul en Katoennatie , ik wil een iPad , een electrische auto en zonnepanelen van Belgische makelij kopen. :)
Als daar nog waren :
Chocolade Jacques, Cote d'Or, Callebaut :) ter herinnering gebracht door mijn levenspartner :)
En het Brabants trekpaard maakt toch ook veel goed! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

01 okt 2016, 08:53

pastoor schreef:SOF,

g = ch, giro = chiro. :roll:

We hebben er toch minstens vier die het gemaakt hebben,
2 Limburgers, 1 Antwerpenaar en ene uit uw straat.

CEO van X-Trion, en andere bedrijven in België en in Duitsland en veel meer. Roland Duchâtelet. En daarnaast is er toch Marc Coucke, Essers en een bedrijf van Ackermans & van Haaren.

Ik ben benieuwd hoe je dit gaat afbreken als brol.
Levis verf bestaat ook nog , maar is in buitenlandse handen. Welke bedrijven zijn NOG NIET in buitenlandse handen ? Holdings en investeerders zijn voor mij geen bedrijven "met allures" , integendeel ... Banken zijn dat evenmin.

Enne .. wie woont er in mijn straat ? :lol: Hier wonen alleen maar "weirkmenschen" en een paar parvenus.
Laatst gewijzigd door Gast op 01 okt 2016, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.