Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

28 mar 2017, 12:36

socrates schreef:
MichelN schreef:'(...)
Me dunkt dat diegenen die wèl gaan stemmen dat zeer bewust doen en weten waarover het gaat. Diegenen die liever in hun bed bleven liggen moeten achteraf niet komen janken.
Misschien het cijnskiesrecht weer invoeren ?
Waar slaat dat nu weer op? Flauwekul en dat weet je.
Wie gebruik maakt van zijn stemrecht heeft daar minstens al over nagedacht en als hij in het stemhokje staat zal zijn motivatie voor deze of gene keuze de doorslag geven.
Het is tegenwoordig bon ton in bepaalde kringen om het gros van de kiezers als intellectuellement incapable te beschouwen. Ze dwalen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

28 mar 2017, 17:23

MichelN schreef:
socrates schreef:
MichelN schreef:'(...)
Me dunkt dat diegenen die wèl gaan stemmen dat zeer bewust doen en weten waarover het gaat. Diegenen die liever in hun bed bleven liggen moeten achteraf niet komen janken.
Misschien het cijnskiesrecht weer invoeren ?
Waar slaat dat nu weer op? Flauwekul en dat weet je.
Wie gebruik maakt van zijn stemrecht heeft daar minstens al over nagedacht en als hij in het stemhokje staat zal zijn motivatie voor deze of gene keuze de doorslag geven.
Het is tegenwoordig bon ton in bepaalde kringen om het gros van de kiezers als i te beschouwen. Ze dwalen.
Waarom flauwekul ? Dat recht was toch het privilege van wie genoeg inkomsten aan de staat bezorgde of later van degenen die "competent" werden geacht, m.a.w. "les intellectuellement capables". Mensen met meer geld en meer opleiding, wat vaak samen ging, kregen bv. twee of zelfs drie stemmen. Het beleid werd dan ook bepaald door een kleine minderheid van de bevolking. Heden ten dage is dat wellicht de beperkte club van partijvoorzitters want zij zijn nu toch degenen die echt aan de touwtjes trekken ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

28 mar 2017, 17:29

Omdat er sindsdien toch al veel politiek water naar zee is gevloeid wil ik hier toch even de oorspronkelijke poll-vraag nog eens aanbrengen; Misschien hebben sommige deelnemers ondertussen hun mening wel bijgesteld .

"Vlaanderen wordt een soevereine staat.
Vechtscheiding: een hypothetische oplossing.
Als N-VA, bij een volgende verkiezing opnieuw de communautaire kaart trekt, hopelijk omdat de socio-economische problemen dan -dank zij haar huidige beleid-, zijn opgelost. Hoe zou u, als pensioentrekker, dan staan tegenover een eenzijdig verklaarde onafhankelijkheid van Vlaanderen. Met dien verstande dat Brussel dan, inclusief de 19 gemeenten, een autonome Stadstaat wordt en dat de Federale Schuld, volgens een 60/40 ratio wordt verdeeld; dwz. 60 voor Vlaanderen en 40; te verdelen tussen Brussel en Wallonië.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

04 apr 2018, 23:36

https://www.unsertirol24.com/2018/04/04 ... t-belgien/


Volledig akkoord !  De FAZ schreef jaren geleden reeds   : Belgien gibt es  nicht  mehr  !!
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
dejules

05 apr 2018, 00:48

socrates schreef:Als N-VA, bij een volgende verkiezing opnieuw de communautaire kaart trekt, hopelijk omdat de socio-economische problemen dan -dank zij haar huidige beleid-, zijn opgelost.
Onder de regering Michel presteert ons land in alle economische en financiële Oeso-rapporten zwaar ondermaats.
Waarom denkt U dat deze partij volop Francken met zijn moslims uitspeelt?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 00:53

belgië is Vlaanderen niet. De N-VA komt niet in Wallonië op.

Wanneer de Vlaamse economische situatie zo goed blijft als ze vandaag is, dan rijdt de N-VA zonder problemen naar een mooi resultaat.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

05 apr 2018, 00:58

Wil. schreef:belgië is Vlaanderen niet. De N-VA komt niet in Wallonië op.

Wanneer de Vlaamse economische situatie zo goed blijft als ze vandaag is, dan rijdt de N-VA zonder problemen naar een mooi resultaat.
De Vlaamse economische realiteit komt niet overeen met de waanzin in uw ambtenarenkop. Toen U lag leeg te lopen onderging Vlaanderen de grootste deïndustrialisatie die een Westers land ooit mocht aanschouwen en die is nog steeds aan de gang. Uw N-VA leeglopers krijgen zelfs geen magazijntje naar Vlaanderen. Het BBP van België zit vol lucht : lucht van hoeren en dealers maar vooral van ambtenaren. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 01:03

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

05 apr 2018, 01:13

Pas op hé Jules, 't zijn weer zelf gemaakte pamfletjes van de N-VA en geven het resultaat weer zoals ZIJ het zien (of hopen te zien) in 2021.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 01:24

Klopt eigenlijk wel want De Tijd is het pamflet van de N-VA .
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

05 apr 2018, 02:01

Wil. schreef:Klopt eigenlijk wel want De Tijd is het pamflet van de N-VA .
De gebakken-luchteconomie van Vlaanderen waar de dienstencheque-sector de grootste sector is na de ambtenarij en waar de outplacementkantoren booming-business zijn.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

05 apr 2018, 08:43

Vlaanderen wordt geen souvereine staat, toch niet omdat een klein gedeelte van de Vlaamse kiezers voor een partij gestemd heeft die dat ergens in haar partijprogramma staan heeft en er verder niets mee doet. Een stemmentrekker waar nogal wat Vlamingen inlopen. 

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

05 apr 2018, 08:50

Horus1 schreef:Vlaanderen wordt geen souvereine staat, toch niet omdat een klein gedeelte van de Vlaamse kiezers voor een partij gestemd heeft die dat ergens in haar partijprogramma staan heeft en er verder niets mee doet. Een stemmentrekker waar nogal wat Vlamingen inlopen. 
Niet zo maar ergens staan heeft Horus, maar wel als EERSTE punt !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 09:47

dejules schreef:
Wil. schreef:Klopt eigenlijk wel want De Tijd is het pamflet van de N-VA .
De gebakken-luchteconomie van Vlaanderen waar de dienstencheque-sector de grootste sector is na de ambtenarij en waar de outplacementkantoren booming-business zijn.
Ik geef feiten.
Jij gorgelt enkel refluxen naar boven die afkomstig zijn van dezelfde onverwerkte psychologische ontgoochelingen. Met een zieke mens moet men eigenlijk medelijden hebben, maar eerlijk gezegd, ik moet mezelf , vanuit mijn comfortabele positie, toch dwingen om zo ver te geraken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

05 apr 2018, 10:05

Eerste of laatste punt of ergens tussenin: het staat er ergens in. Maar of ze hun natte droom ook ooit in werkelijkheid kunnen omzetten? Gaat ze nooit lukken.