Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41
Gast

15 aug 2016, 22:36

Ter info : het aantal bezoekers ( lezers ) van de topic is geen maat voor het aantal echte bzoekers ervan. Telkens als ge de topic opent , verhoogt de teller , zelfs bij een "refresh" van de pagina verhoogt hij.

Dat het aantal stemmen zo laag is zegt volgens mij veel over het aantal sennet abonnees dat op dit politiek forum een kijkje komt nemen. Onder die zullen er dus ook een aantal zijn die geen stem uitbrengen. .... Mijn conclusie is dat , gezien het groot aantal actieve abonnees op sennet , er heel weinig zijn met politieke interesse.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

16 aug 2016, 10:45

Uit deze (hopelijk) voorlopige resultaten kan nu dan toch al worden afgeleid, dat binnen die ultra kleine minderheid van 34 kiezers, toch bijna de helft 46% zou kiezen voor een splitsing -onder een of andere vorm- van de huidige staat België.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

16 aug 2016, 11:23

socrates schreef:Uit deze (hopelijk) voorlopige resultaten kan nu dan toch al worden afgeleid, dat binnen die ultra kleine minderheid van 34 kiezers, toch bijna de helft 46% zou kiezen voor een splitsing -onder een of andere vorm- van de huidige staat België.
Mogelijk is de reden dat men hier uitentreure heeft gemeld en gezaagd hoeveel miljoenen wij elk jaar overhevelen naar de Walen
Ik schrijf express niet : Waalse volk, omdat ik niet, en anderen waarschijnlijk ook niet, wat er met die gelden gebeurt.
Het zijn immers de lezers hier die deze discussie volgden, en stemden op de poll.
Of de rest van Vlaanderen die mening ook deelt, is nog maar de vraag.
Met de Waalse mensen op zich, heeft geen enkele Vlaming last, toch ?

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

16 aug 2016, 12:22

The Spirit of Flanders schreef:Ter info : het aantal bezoekers ( lezers ) van de topic is geen maat voor het aantal echte bzoekers ervan. Telkens als ge de topic opent , verhoogt de teller , zelfs bij een "refresh" van de pagina verhoogt hij.

Dat het aantal stemmen zo laag is zegt volgens mij veel over het aantal sennet abonnees dat op dit politiek forum een kijkje komt nemen. Onder die zullen er dus ook een aantal zijn die geen stem uitbrengen. .... Mijn conclusie is dat , gezien het groot aantal actieve abonnees op sennet , er heel weinig zijn met politieke interesse.
Daarom ook is een poll starten voor de klassieke 3 man een een paardekop
wat té gek voor woorden :lol: :lol:

hendrikjozef
Lid geworden op: 29 apr 2009, 12:08
Locatie: genk

16 aug 2016, 14:30

als onze centen dan niet naar de walen gaan dan worden ze toch in ratten of muizen geïnvesteerd (600.000 euro voor 32 beestjes in Tongeren)
Ik stel mij de vraag of deze excellentie niet gepakt is geweest van dat beetje zon dat er geschenen heeft

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

16 aug 2016, 17:45

plopperdeplop schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Ter info : het aantal bezoekers ( lezers ) van de topic is geen maat voor het aantal echte bzoekers ervan. Telkens als ge de topic opent , verhoogt de teller , zelfs bij een "refresh" van de pagina verhoogt hij.

Dat het aantal stemmen zo laag is zegt volgens mij veel over het aantal sennet abonnees dat op dit politiek forum een kijkje komt nemen. Onder die zullen er dus ook een aantal zijn die geen stem uitbrengen. .... Mijn conclusie is dat , gezien het groot aantal actieve abonnees op sennet , er heel weinig zijn met politieke interesse.
Daarom ook is een poll starten voor de klassieke 3 man een een paardekop
wat té gek voor woorden :lol: :lol:
Die poll heeft dan minstens toch één verdienste namelijk: voor elke lezer op Seniorennet, ook "gasten", aantonen hoe weinig interesse er eigenlijk is voor de rubriek "politiek". Een resultaat dat we hopelijk niet mogen extrapoleren naar de Vlaming versus Politiek in het algemeen.
PS: hoe weet U dat hier maar drie man een een paardenkop meelezen ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

16 aug 2016, 18:56

Reini schreef:
socrates schreef:Uit deze (hopelijk) voorlopige resultaten kan nu dan toch al worden afgeleid, dat binnen die ultra kleine minderheid van 34 kiezers, toch bijna de helft 46% zou kiezen voor een splitsing -onder een of andere vorm- van de huidige staat België.
Mogelijk is de reden dat men hier uitentreure heeft gemeld en gezaagd hoeveel miljoenen wij elk jaar overhevelen naar de Walen
Ik schrijf express niet : Waalse volk, omdat ik niet, en anderen waarschijnlijk ook niet, wat er met die gelden gebeurt.
Het zijn immers de lezers hier die deze discussie volgden, en stemden op de poll.
Of de rest van Vlaanderen die mening ook deelt, is nog maar de vraag.
Met de Waalse mensen op zich, heeft geen enkele Vlaming last, toch ?
Natuurlijk heeft men geen last met de Walen. En waar het geld allemaal naartoe gaat weten we hier in Vlaanderen ook niet vrees ik.
Wat de poll betreft zijn het waarschijnlijk meer diegenen met een voorkeur voor een splitsing en ook extremer zijn, die een stem uitbrengen dan anderen, juist om meer druk te zetten op hun wens.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

16 aug 2016, 19:46

Niettemin is er toch nog een meerderheid "tegen" scheiding, Wellicht toch analoog aan wat de hele publieke opinie in Vlaanderen daar momenteel over denkt.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

19 aug 2016, 10:45

De poll over een mogelijke scheiding van Vlaanderen met België heeft duidelijk minder de aandacht getrokken dan een gelijkaardige poll over een mogelijke fusie van Vlaanderen met Nederland. Mogelijk heeft dit ermee te maken dat de idee van een scheiding, zonder verdere details, relatief abstract blijft, terwijl iedereen zich makkelijk een vrij duidelijk idee kan vormen over een fusie met Nederland. In die hypothese is België immers al gesplitst en wordt dus verondersteld dat de hachelijkste momenten van een vechtscheiding al voorbij zijn.
Wat vooral opvalt is hoe weinig deelnemers aan Sennet zich ook interesseren voor het landsbestuur. Een overgrote meerderheid is zelfs niet bereid om volkomen anoniem een voorkeur uit te drukken.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

19 aug 2016, 12:08

socrates schreef:De poll over een mogelijke scheiding van Vlaanderen met België heeft duidelijk minder de aandacht getrokken dan een gelijkaardige poll over een mogelijke fusie van Vlaanderen met Nederland. Mogelijk heeft dit ermee te maken dat de idee van een scheiding, zonder verdere details, relatief abstract blijft, terwijl iedereen zich makkelijk een vrij duidelijk idee kan vormen over een fusie met Nederland. In die hypothese is België immers al gesplitst en wordt dus verondersteld dat de hachelijkste momenten van een vechtscheiding al voorbij zijn.
Wat vooral opvalt is hoe weinig deelnemers aan Sennet zich ook interesseren voor het landsbestuur. Een overgrote meerderheid is zelfs niet bereid om volkomen anoniem een voorkeur uit te drukken.
Gij zijt hier duidelijk aan het uitdagen.De splitsing van België zult gij helaas niet meer meemaken, tenzij gij natuurlijk nog een jong gastje zijt , maar zelf heb ik een beetje mijn twijfels. Meer waarschijnlijk is het feit dat Wallonië, Brussel ,Vlaanderen en Ost-Belgien herenigd worden in een Soevereine Arabische Staat "Arabel". :D :D Het is misschien een idee voor een nieuwe poll

uoona
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:48
Locatie: hinterland

19 aug 2016, 12:10

Ik ben absoluut niet voor een scheiding en een zelfstandig Vlaanderen. Gezien de manier waarop deze Vlaamse regering haar burgers uitbuit en in de armoede stort, vrees ik als Vlaanderen éénmaal zelfstandig is we terug keren naar de tijd van Daems!

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 aug 2016, 19:54

uoona schreef:Ik ben absoluut niet voor een scheiding en een zelfstandig Vlaanderen. Gezien de manier waarop deze Vlaamse regering haar burgers uitbuit en in de armoede stort, vrees ik als Vlaanderen éénmaal zelfstandig is we terug keren naar de tijd van Daems!
Dan volstaat het te klikken op de derde keuzemogelijkheid hierboven, om je opvatting ook in de cijfers te laten opnemen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

20 aug 2016, 20:24

socrates schreef:
uoona schreef:Ik ben absoluut niet voor een scheiding en een zelfstandig Vlaanderen. Gezien de manier waarop deze Vlaamse regering haar burgers uitbuit en in de armoede stort, vrees ik als Vlaanderen éénmaal zelfstandig is we terug keren naar de tijd van Daems!
Dan volstaat het te klikken op de derde keuzemogelijkheid hierboven, om je opvatting ook in de cijfers te laten opnemen.
Bedoel je Daens of Daems Uoona , duidelijk verschil me dunkt. :wink:

uoona
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:48
Locatie: hinterland

21 aug 2016, 09:03

Sorry schrijffout moet "Daens" zijn, Daems is die van O-Vld met zijn dikke villa!
@Socrates: Ik heb geklikt!

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

21 aug 2016, 11:18

uoona schreef:Sorry schrijffout moet "Daens" zijn, Daems is die van O-Vld met zijn dikke villa!
@Socrates: Ik heb geklikt!
Goed mijn kind , en met deze zondagse biecht is het klikken je ook vergeven, 3 weesgegroetjes en ga in vrede.