Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

25 aug 2016, 13:20

De kannibaal schreef:
Fokke schreef:......................... De Vlaamse "machtshebbers" zijn een Vlaamse reus op lemen voeten! Hun enig weerwerk dat ze bieden is om de Waalse politiekers te "vertrumpen" door ze van alle schuld in de schoenen te schuiven... :evil:
Een schitterend voorbeeld van demagogie, een techniek om de lezer van een onwaarheid te overtuigen door een beroep te doen op het "gezond verstand" en de "logica" van een persoon. Demagogie is iets anders dan het verkondigen van leugens. Iemand die demagogie bedrijft zal niet direct onwaarheden naar voren brengen. Men zal er wel naar streven de luisteraar die er niet op bedacht is zelf naar een bepaalde conclusie te leiden. Zo kan de demagoog diens publiek naar de hand zetten.
Het weerwerk van Fokke getuigt van een techniek van "getalsdemagogie".
In de geschiedenis kenden wij voorbeelden van zeer beroemde demagogen.
Dedju, weeral niet goed! Had ik de Vlaamse beweging gelijk gegeven in hun neiging om de Walen alle schuld te geven had het ook niet goed geweest en was het ook demagogie! Het doet mij wel plezier dat ik een heel geleerde en schitterende techniek toepas: "Getalsdemagogie"... Ik had er nog nooit van gehoord maar nu voel ik mij heel belangrijk! Kan je daar ook een diploma van krijgen? Een gewoon getuigschrift is ook al voldoende, zeker als het van een heel geleerd iemand komt die in alle omstandigheden gelijk wil/moet krijgen! Ik dank u voor uw w...aandacht! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

25 aug 2016, 13:40

Fokke schreef:......................................................................
Dedju, weeral niet goed! Had ik de Vlaamse beweging gelijk gegeven in hun neiging om de Walen alle schuld te geven had het ook niet goed geweest en was het ook demagogie! Het doet mij wel plezier dat ik een heel geleerde en schitterende techniek toepas: "Getalsdemagogie"... Ik had er nog nooit van gehoord maar nu voel ik mij heel belangrijk! Kan je daar ook een diploma van krijgen? Een gewoon getuigschrift is ook al voldoende, zeker als het van een heel geleerd iemand komt die in alle omstandigheden gelijk wil/moet krijgen! Ik dank u voor uw w...aandacht! :lol:
Wie de eigenschap of kunst beheerst, zonder opleiding of indoctrinatie, is zonder meer geniaal of minstens hoogbegaafd. We beschikken dus over een hoogbegaafde collega. Ik ga nu stoppen met de lofzang, want dadelijk tikt Socrates ons opnieuw op de vingers; er moet hier gestemd worden.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

25 aug 2016, 20:49

De Gentse prof.Robert Senelle wond er geen doekjes om " 1830 was voor ons Vlamingen , een ramp , de grootste sinds 1585"


( De val van Antwerpen )


Ook de Utrechtse hoogleraar Pieter Geyl schreef :






" De scheiding van de Nederlanden in de 16de eeuw en opnieuw in 1830 was een historische vergissing , meer nog : en regelrechte ramp "



Het is overduidelijk dat zonder tussenkomsten vanuit Frankrijk zou er nooit een "belgische omwenteling" geweest zijn of gelukt zijn !

:evil: :evil:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

25 aug 2016, 21:44

sibarita schreef:De Gentse prof.Robert Senelle wond er geen doekjes om " 1830 was voor ons Vlamingen , een ramp , de grootste sinds 1585"


( De val van Antwerpen )


Ook de Utrechtse hoogleraar Pieter Geyl schreef :






" De scheiding van de Nederlanden in de 16de eeuw en opnieuw in 1830 was een historische vergissing , meer nog : en regelrechte ramp "



Het is overduidelijk dat zonder tussenkomsten vanuit Frankrijk zou er nooit een "belgische omwenteling" geweest zijn of gelukt zijn !

:evil: :evil:
Welk voordeel had Frankrijk dan wel bij een Belgische omwenteling ? Waren de verenigde lage landen dan zo machtig en bedreigend dat Frankrijk belang had bij een splitsing ervan ?
Ik zou eerder denken dat de katholieke hogepriesters, de enige echte macht in onze contreien, het niet zagen zitten dat Vlaanderen protestants zou worden, De Heilige Kerk had immers al te veel zieltjes verloren van naar Holland uitgeweken Vlaamse protestanten.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

25 aug 2016, 22:03

Volledig akkoord met uw denkwijze ! heb dit hier al meermaals neergeschreven !
sibarita



Geregistreerd op: 29-11-2004


BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug 2016, 12:56 Onderwerp: Reageer met quote Bewerk/Verwijder dit bericht


Kannibaal :


Quote:
Sorry voor mijn onwetendheid, geschiedenis was nooit mijn sterkste vak, maar ik was in de mening dat er een Nederlandse bezetting was van 1815 tot 1830, maar ik zal mij wel vergissen. Embarassed Embarassed



Ge moet u niet verontschuldigen , we zijn allemaal in de school gehersenspoeld met deze onzin.

De Gentse professor Paul Fredericq (1850-1920) schreef :

" De onwetende Vlaamsche boeren tekenden op aandringen hunner priesters met kruisjes op de petities tegen het officieel gebruik hunner eigen moedertaal"

Het eerste wat men in 1830 deed was het sluiten van honderden "duivelsscholen" waar les gegeven werd in het Nederlands en calvinistische godsdienst !


Zelfs de Henri Pirenne schreef: " Aan de vooravond van de revolutie in 1830 was het Koninkrijk de Nederlanden wellicht de WELVARENDSTE staat van het Europese continent."

Aansluiten betekent niet dat we dan in luilekkerland zullen leven , werken en belasting betalen zullen we toch altijd moeten !!


Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 sep 2016, 10:41

Nog even testen of sommigen, na de grote clash tussen de VVB en de Nieuwe Vlamingen, misschien hun mening willen bijstellen. Dit incident gaf de opinie minstens een andere kijk op wat er in de N-VA-keuken allemaal wordt gestoofd.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

20 sep 2016, 11:08

socrates schreef:Nog even testen of sommigen, na de grote clash tussen de VVB en de Nieuwe Vlamingen, misschien hun mening willen bijstellen. Dit incident gaf de opinie minstens een andere kijk op wat er in de N-VA-keuken allemaal wordt gestoofd.
Het stond in de sterren geschreven! Ik heb de opgang en de ondergang van de Volksunie van tamelijk dichtbij meegemaakt... De Volksunie wou op den duur katholieker zijn dan de CVP, liberaler dan de PVV, socialer doen dan de SP en groener zijn dan Agalev... terwijl de achterban alleen verwachtte dat ze... gewoon VLAAMS was! Toen de bomen tot in de hemel groeiden en de partij ministrabel werd riep de hoofdman "Leve België" ... en 't was gedaan! Liestwoire se reepeite! :evil:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

20 sep 2016, 12:32

Globaal gezien betekent Vlaanderen helemaal niks en nationaal gezien hebben we Wallonië nodig om als land enigszins nog iets te betekenen.
Zowel in kunst en literatuur en wetenschappen zijn het merendeel Franstaligen die ons groot gemaakt hebben en als het Vlamingen waren, dan kwamen ze uit de hogere burgerij en spraken ze Frans.
Brussel daarentegen is de etterbuil. Waarom Vlaanderen dit nog steeds als hun hoofdstad bestempelt is mij een raadsel. Men kan er tegenwoordig zelfs beter met Engels terecht dan met Nederlands.
In het Brusselse parlement, een belachelijke instelling trouwens, zetelen 89 leden waaronder 17 Vlamingen waaronder 1 VB-er! Wat zit die daar in godsnaam te doen?!
Vlaanderen bij Nederland zou nog een grotere idioterie zijn. Het opgestoken vingertje is ons een doorn in het oog.
Nee, België is een kunstmatig land, een surrealistische constructie in gang gestoken door Walen en prominente francofone Vlamingen en zo moet het blijven.
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

20 sep 2016, 18:54

Na de recente uitspraken van Bourgeois is er nu wel een zekerheid ontstaan dat er NOOIT een onafhankelijk en soeverein Vlaanderen moet verwacht worden.
Deze poll verliest dus het ontstaansrecht !

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

21 sep 2016, 21:22

In deze poll is nochtans meer dan de helft van de deelnemers gewonnen voor een opsplitsing van de staat België. De recente ontwikkelingen binnen de partij -wiens reden van bestaan precies die onafhankelijkheid van Vlaanderen is- zou, nu er een grote barst zichtbaar wordt, wel eens snel kunnen imploderen. Of zouden Vuye en Wouters de enige flaminganten binnen N-VA zijn ? Als deze partij nu verbrokkelt of straks implodeert kunnen de dromen van een confederale Staat inderdaad definitief worden opgeborgen. Op enige termijn heeft zo'n herstructurering so wie so toch weinig zin vermits wij dan wellicht onder een multicultureel bestuur zullen leven. In dat toekomstig België zal het Vlaamse karakter sterker dan ooit zijn verwaterd. Ik denk dat N-VA de laatste kans op een copernicaans gestoelde hervorming heeft verkeken.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

22 sep 2016, 12:21

Er zijn momenteel belangrijkere zaken voor een regering dan te lullen over een confederale staat.
Jobs en de economie een kans geven terug te investeren is een prioriteit
Als dat opgelost geraakt kunnen we de transfers aanpakken en over een confederatie praten.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

22 sep 2016, 22:15

voorn schreef:Er zijn momenteel belangrijkere zaken voor een regering dan te lullen over een confederale staat.
Jobs en de economie een kans geven terug te investeren is een prioriteit
Als dat opgelost geraakt kunnen we de transfers aanpakken en over een confederatie praten.
Ja,voorn, bedankt voor uw realistische bijdrage, ik neem aan dat u dan ook tegen scheiding hebt gestemd op de poll vraag. :wink:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 sep 2016, 23:04

Voorn neemt de houding aan die BDW heeft aangenomen bij het begin van deze legislatuur. Zou BDW tegenstemmen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

22 sep 2016, 23:39

Zou voorn dan ook pas aan het communautaire denken als de PS weer incontournable zou worden. Anders maar in 2025 imaar dan misschien al n het kalifaat. 😉
Laat het middel nooit het doel vervangen !
Gast

22 sep 2016, 23:53

vlaanderen souvereine staat?

met nva?hahahahahahahahaha
hahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahaha


sommige mensen geloven nog in sprookjes!
je hebt de gebroeders Grimm en de gebroeders dewever...

grimm was nog geloofwaardig!