Hypnose bij angst en rusteloosheid

Hier is de plaats voor discussie en vragen over psychische aandoeningen
Gast

29 aug 2016, 15:59

Een fobie is geen fantasie hoor Reini, dat of die kan u het leven behoorlijk zuur maken.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

29 aug 2016, 17:00

:arrow:
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 31 aug 2016, 06:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

29 aug 2016, 17:35

*leah* schreef:Een fobie is geen fantasie hoor Reini, dat of die kan u het leven behoorlijk zuur maken.

Dat klopt natuurlijk, maar me2 had het over rusteloosheid Leah. Niet over een fobie.
Gast

29 aug 2016, 20:02

Essentie blijft dat men terug leert in zichzelf te geloven.

Om deze zin draait het inderdaad allemaal.
Zelf heb ik een gans andere weg bewandeld.
Gedragstherapie (als je een fobie hebt), dat noem ik een marathon lopen met een houten been.
Pillen zoals benzo's noem ik een pleister op een houten been.
Eigen inzet is inderdaad zeer belangrijk, niemand kan je "genezen", dat moet je zelf doen door als persoon te groeien op manieren die aanslaan bij jou als persoon, op manieren waar jij je prettig bij voelt.
Littekens van vroeger verdwijnen niet maar je kunt ze wel goed verzorgen zodat ze nog slechts een streepje vormen ipv een lelijke, pijnlijke plek.
Je ouders kies je niet, vele mensen moeten in hun volwassen leven, de wonden opgelopen in de kindertijd en de jeugd, laten helen met veel geduld en zelfzorg is daarbij ook van groot belang.
Dé behandeling bestaat niet maar vele kleintjes maken één groot geheel.
Het is een levenswerk, écht de moeite waard.

Veel suc6 gewenst aan alle angsthaasjes.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

29 aug 2016, 21:44

Er is ook autohypnose.
Zichzelf in hypnose brengen.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

29 aug 2016, 22:18

pastoor schreef:Er is ook autohypnose.
Zichzelf in hypnose brengen.
Zou een angstig iemand dan niet tè angstig zijn om de controle te durven loslaten en zich in die andere bewustzijnstoestand te brengen. Ik denk dat een angstig iemand een hand moet worden aangereikt zodat hij/zij zich veilig voelt bij het oversteken van het ravijn naar de overkant, daar waar het vermeende gevaar niet kan komen. Dit vergt uiteraard dat het "klikt" tussen angstige en zorgende. Opletten voor "transfert".
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

30 aug 2016, 06:18

:arrow:
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 31 aug 2016, 06:13, 1 keer totaal gewijzigd.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

30 aug 2016, 10:45

Helemaal onjuist, langs de kwestie Silver Wolf.

Autohypnose betekent dat iemand vanzelf in een hypnose toestand valt zonder het zelf te weten, en zonder enig gevaar.
Het woord zegt het zelf.
Zonder ooit een ervaring gehad te hebben met hypnose.
Zonder ooit hypnose lessen gekregen te hebben.
Zomaar. Opeens. Paf.

Er is een film van Hitchcock die dat toont "Psycho". Die persoon valt regelmatig op zijn eentje in een autohypnose.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.