HLN (het laatste nieuws)

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)
MaLoReg

29 aug 2016, 08:36

Op hun artikels in de krant mag men reageren.
Mooi zo! Maar er is el een angel, ge moogt enkel schrijven wat de redactie bevalt, indien iets tegen hun zin is-hoe beleefd ook-dan publiceren ze het niet.
Ingezonden teksten enkel voorbehouden voor wie SP.A of Groen is.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

29 aug 2016, 08:39

MaLoReg, denk je nu werkelijk dat ze al de ingezonden artikeltjes gaan publiceren?

Dan moeten ze er bladzijden vol van drukken, en wie leest dat?

Ik alvast niet :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
MaLoReg

29 aug 2016, 08:44

Allemaal niet Danny dat is onbegonnen werk maar het is wel eigenaardig dat enkel die teksten die in hun kraam te pas komen zullen gepubliceerd worden. Dus de mening van hun lezers is éénzijdig.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

29 aug 2016, 10:16

MaLoReg schreef:Op hun artikels in de krant mag men reageren.
Mooi zo! Maar er is el een angel, ge moogt enkel schrijven wat de redactie bevalt, indien iets tegen hun zin is-hoe beleefd ook-dan publiceren ze het niet.
Probeer het dan eens bij DM of de VRT, laat iets weten als je überhaupt er al in slaagt voorbij de poortwachter te komen als je ingezonden stuk het woord allochtoon, asielzoeker of boerkini bevat.
Ingezonden teksten enkel voorbehouden voor wie SP.A of Groen is.
Onzin!

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

29 aug 2016, 11:51

MaLoReg, alles ligt momenteel zo gevoelig dat, zoals Michel daar zegt, ze bijna niets meer in de krant mogen zetten of ze krijgen hier of daar wel een of andere instantie op het hoofd.

We zijn met enkele tientallen burgers (of zijn het honderdtallen of duizendtallen, of ...) die allen een eigen mening hebben over alles en nog wat, voor sommigen regent het te veel, voor de boeren niet genoeg, voor enkelen is de soep te warm, voor de anderen te zout, en ga zo maar verder :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

31 aug 2016, 08:45

Vrije meningsuiting is niet zo vrij als men laat uitschijnen; er zijn behoorlijk wat bladzijden verschreven én in klinkklare wetten beschreven dat dit begrip- eigenlijk- totale onzin is. Maar hier zijn eigenlijk alle wetten en dogma's in onder te brengen. Alleen, een blinde heeft er geen last van... :P
MaLoReg

31 aug 2016, 09:13

Ik geef een voorbeeldje: Op het artikel van dat 16 jarig meisje die met haar familie het land uit moet en nu ondergedoken leeft (art van enkele dagen geleden) reageerde ik dat men niet voortdurend de wetten naast zich neer kon leggen. DAT mag dus niet in die krant.
(ik reageer zelden maar al die heisa errond vond ik wellekes geweest)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

31 aug 2016, 11:26

MaLoReg, de wetten worden niet naast zich neergelegd, maar als je alles leest, dan zijn het de advocaten die steeds opnieuw bezwaar indienen, en dan moet alles opnieuw bekeken worden en die advocaten er steeds aan verdienen.

Er zou verandering in die procedure komen volgens HLN van heden
Afbeelding
zodat ze nog maar heel weinig hieraan zouden kunnen verdienen, en dan is het niet meer winstgevend om steeds maar opnieuw beroep aan te tekenen, het zal zo wel vlug uitdoven.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
MaLoReg

31 aug 2016, 11:43

Dat heb ik vanochtend ook gelezen-is een goeie zaak waar ze weeral
jaaaaarrrrrrrrrrreeeeennnn te laat me zijn. Mij ging het enkel
om reacties van lezers die wel/niet geplaatst worden - hoe beleefd ook -
als de mening ietwat afwijkt van de media mening.
Voor mij is het klaar hoor-dom dat ik dit hier geplaatst heb, 'k wou er enkel op wijzen dat lezers die een mening willen ventileren in HLN de mening van de krant moeten toegedaan zijn.
Onderwerp mag gesloten worden aub.