Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
MaLoReg

27 mar 2017, 09:13

De redenering van Dicksy kan ik volgen en dan is het niet 'Ban' maar 'Beperk'.
Dus we komen tot de vaststelling dat Moslim en Islam hier is en zal blijven.
De veralgemening is ook onterecht- een deel heeft zich min/meer aangepast-heeft werk-gestudeerd terug te vinden in de derde generatie
maar ook in diezelfde generatie zien we jongeren die zich volledig afkeren
van al de mogelijkheden die ons systeem bied. Zij zoeken excuses om er niet bij te horen onder het mom 'onbegrepen zijn'.
De vraag is: gaven wij hen wel een kans of wentelen ze zich in de rol van outsider.
Hun grootouders kwamen naar hier vanuit een zandbak-een totaal andere cultuur- veelal anafabeten, mag men dan niet verwachten dat hun kleinkinderen nu behoorlijk de taal spreken van het land waar ze wonen- op school geen problemen hebben om te volgen-zich in zetten voor een toekomst en carriere maken? Vaak krijg ik de indruk dat die generatie 'back to the roots' gaat.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

27 mar 2017, 13:23

" Soms hebben de reacties inhoud en soms zijn ze compleet van de pot gerukt tot in het absurde toe."

"Ban de islam" is inderdaad totaal van de pot gerukt. Vrijheid van godsdienst en de beleving van die godsdienst zijn grondwettelijk verankerd.
Men mag hier vloeken, tieren en ketteren wat men wil: de multiculturaliteit is een feit - en het is er eentje die je niet kan omkeren.
In plaats van te liggen mekkeren over een mythisch wit Vlaanderen moet je de werkelijkheid onder ogen zien en vaststellen dat er een groeiend aantal mensen is met allochtone roots - waarvan het overgrote deel hier geboren is - die zoals iedereen een gewoon leven willen leiden. Doen alsof het allemaal één pot nat is bekt natuurlijk makkelijk weg op een internetforum, maar heeft met de werkelijkheid niet veel te maken. Doen alsof iedereen die moslim is een jihaddolk achter zijn rug heeft is even onnozel, maar gaat er alweer vlotjes in bij sommigen.
Leren samenleven - langs twee kanten - is de enige mogelijkheid.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

27 mar 2017, 13:44

frits1955 schreef: Leren samenleven - langs twee kanten - is de enige mogelijkheid.
Dat bekt ook makkelijk, en gaat er vlotjes in bij bepaalde (linkse) middens.
De andere realiteit is eveneens dat de vreemdelingen ons witte en rustige en welvarende Vlaanderen ontstolen hebben.
En dat die diefstal nog steeds verder gaat, met behulp van collaborerende krachten in ons midden.
Het is legitiem om zich tegen deze kwalijke (r)evolutie te verzetten.

Het is goed om samen te leven, maar dan moet er van die andere zijde ook eens een keer enige inspanning komen.
Respect voor onze rijke culturele geschiedenis, respect voor onze scheiding van kerk en staat, voor onze gelijkwaardigheid van man en vrouw, voor onze rechtsstaat enz.
Maar meestal is de desinteresse groot en het respect ver te zoeken.
Kijk maar naar de samenstelling van de gevangenispopulatie.
Meestal is de werkwilligheid laag, als het even kan zitten ze op hun lamme krent van hun leefloon te genieten.
Voor velen, is het leren van onze taal (basis voor samenleven) er zelfs te veel aan.
Dan zwijgen we nog over het opdringen van hun godsdienst.
Dat is ook allemaal de realiteit van de multikul.
Ondank is 's werelds loon
Gast

27 mar 2017, 14:12

Leren samenleven - langs twee kanten - is de enige mogelijkheid.
Ok voor diegene die hier al zijn. Maar dat men hier dan al eens zou beginnen met er voor te zorgen dat die al geïntegreerd raken. Het kan niet van één kant blijven komen. Niet willen integreren, zelfs onze taal nog niet machtig willen zijn is geen teken van geen kans krijgen maar onwil of gewoon te dom zijn.
Studies tonen genoeg aan dat wie de taal machtig is zich gemakkelijker integreert en zal opgenomen worden in de maatschappij. Het is dan makkelijk roepen van: " Wij worden niet aanvaardt, jullie zijn racisten etc....." Zelf meewerken en moeite willen hoort ook bij de integratie en zolang dit niet lukt is en blijft de multicul een grote mislukking en wordt het, sorry is het al, een probleem dat alleen maar groter wordt met de voortdurende massa invoer van die economische vluchtelingen want het blijft dweilen met de kraan open. En dat moet stoppen.
Ice

27 mar 2017, 14:15

MD, ik sluit mij aan bij jou.
Vrijheid van godsdienst en de beleving van die godsdienst zijn grondwettelijk verankerd.
Begin es eerst de islam te beschouwen voor wat het IS: een politieke veroveringsideologie die zich verschuilt achter 'godsdienst' en in wezen géén godsdienst is maar een doctrine!
Bovendien is godsdienst hier een PRIVÉ zaak, net als godsdienstbeleving: dus: áchter de VOORDEUR.
Ten derde schendt islam diezelfde grondwet door élke waterkans aan te grijpen door onze vrijheden tegen ons te gebruiken, misbruiken dus met het doel: hun religieuze regeltjes op te leggen aan de maatschappij, ook weer de schending van scheiding tussen kerk en staat.

Deze pseudo-religie schendt dus de grondwet op meerdere vlakken.
Nogmaals: godsdienstvrijheid betekent vrijheid van eredienst en geloofsbelijdenis, PRIVÉ de rest is zever om beïnvloeding van dat religieus barbarisme op burgerlijk bestuur te verdoezelen - en dus flagrante schending van onze grondwet!

@Dicksy: het komt telkens op hetzelfde neer: onwil tot integratie dat onbestraft en zonder sancties gedoogd wordt, integendeel: het wordt beloond met pamperen. De politiek is de grote schuldige hiervan, zij pleegden nalatig verzuim en NOG steeds...behalve pamperen benadelen en discrimineren ze zo autochtonen ook nog eens en dat voor electoraal gewin.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2017, 14:35

Leren samenleven - langs twee kanten - is de enige mogelijkheid
Zou je dat ook zeggen als hier in het Westen een grote neo-nazipartij zou opstaan en wanneer de duizenden aanhangers steeds meer hun uitgangspunten op de agenda zetten en openlijk verklaren dat joden de smerigste van alle mensen zijn? Zou je dan ook zeggen 'leren samenleven en het moet van twee kanten komen'? Echt?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

27 mar 2017, 15:42

LUC7515 schreef:.... En voor het ogenblik zijn alleen de (gematigde) moslims echte nazi's, toch zeker over de joden!
Is het daardoor dat Israeli's overal nederzettingen neerploffen onder de moslims ?

Wij zouden ons ook eens moeten gaan profileren als humanistische atheisten. En promoot simpelweg dat "Goden" niet meer van onze tijd zijn ... en dat een godsdienst de politiek dient en mensen zinloos tegenover mekaar opzet.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

27 mar 2017, 16:43

"Ok voor diegene die hier al zijn. Maar dat men hier dan al eens zou beginnen met er voor te zorgen dat die al geïntegreerd raken. Het kan niet van één kant blijven komen. Niet willen integreren, zelfs onze taal nog niet machtig willen zijn is geen teken van geen kans krijgen maar onwil of gewoon te dom zijn. "

Volledig mee eens - dat bedoel ik dus met: het moet langs 2 kanten komen.
De landstaal spreken is voor iemand die hier geboren is en hier wil blijven wonen een absolute vereiste - je kan daar niet streng genoeg in zijn.
Maar dan doen we dat ook voor de franskiljons in Knokke en aanverwante natuurlijk :wink:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

27 mar 2017, 16:47

"Zou je dat ook zeggen als hier in het Westen een grote neo-nazipartij zou opstaan en wanneer de duizenden aanhangers steeds meer hun uitgangspunten op de agenda zetten en openlijk verklaren dat joden de smerigste van alle mensen zijn? "

Ik weet ondertussen dat elke uitleg zinloos is ...maar goed. Ik zie geen enkel verband tussen de nazi's of neo-nazi's en dit onderwerp. Jij bent overtuigd van wel en dat is Uw goed recht maar ik ga met die visie volstrekt niet akkoord . Daarmee is alles wat uw vergelijking en wat mij betreft dienaangaande gezegd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2017, 17:04

frits1955 schreef:"Zou je dat ook zeggen als hier in het Westen een grote neo-nazipartij zou opstaan en wanneer de duizenden aanhangers steeds meer hun uitgangspunten op de agenda zetten en openlijk verklaren dat joden de smerigste van alle mensen zijn? "

Ik weet ondertussen dat elke uitleg zinloos is ...maar goed. Ik zie geen enkel verband tussen de nazi's of neo-nazi's en dit onderwerp. Jij bent overtuigd van wel en dat is Uw goed recht maar ik ga met die visie volstrekt niet akkoord . Daarmee is alles wat uw vergelijking en wat mij betreft dienaangaande gezegd.
Omdat je onwetend bent over de 'statuten' van die ideologie (islam) heb je daar vanzelfsprekend niets over te zeggen. Ignorance is bliss. tsss, tsss...


Nochtans is het niet moeilijk: jij beweert dat we maar moeten leren samenleven met de vertegenwoordigers van een doctrine waarvan je de basis zelfs niet beet hebt. Wat is zo'n uitspraak dan waard? Op vreedzaam samenleven met een groep mensen die de joden óók haatten, stuurde de dwaas Chamberlain in 1938 ook op aan. En hij had zelfs een handtekening op een papiertje staan. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2017, 21:55

Doug Saunders, een linkse columnist voor de Mail, schrijft in een tweet dat Khalid Masood geen moslim was. Hij is nl. geboren als Adrian Elms en heeft zich tot de islam bekeerd.
Saunders meent dat een westerse, christelijke opvoeding gemakkelijk leidt naar terrorisme... :roll:

Zo ver slaan linkselaars door om toch maar op een goed blaadje te blijven bij de volgelingen van Mohammed.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

27 mar 2017, 23:16

Weet je wat ik zo fel onheilspellend vind is ; dat voor sommige europarlementariers, het feit , dat Turky , geen gelijkstelling erkent van man en vrouw , dat dit vaststaand feit al helemaal GEEN struikelblok vormt om Turky toe te laten binnen de Europese Unie .

Is dit verschrikkelijk of niet soms !? 8O

werewoef
AMEN en AUM

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

28 mar 2017, 00:23

Logica! ... althans voor sommigen.

Afbeelding
Gast

28 mar 2017, 10:12

Wat ik niet goed begrijp is hoe dat sommigen die hier geboren zijn , blijkbaar , en volgens sommige forumgangers hier , niet de taal machtig zijn van de regio waar ze geboren zijn. Die lopen toch lager onderwijs en leren toch lezen en schrijven , of hoe zit dat. Sommigen vluchtelingen spreken na 6 maand al soms beter "Vloams" dan een inlander , dus maak me niets wijs.

En wat ik ook niet goed versta is hoe dat diegenen die hier geboren zijn , nog altijd "Turk" of "Marokkaan" zijn. Hebben die dan 2 identiteitskaarten , of hoe zit dat ? Ik zou stellen dat iemand die de een Turks of Marokkaans paspoort aanvraagt , hier dan ook binnen bvb. 5 jaar verdwijnt en zijn Belgische identiteit verliest. Of hoe zit dat ? Die dubbele nationaliteit is toch het domste wat men zich voorstellen. Buitenlanders die hier vertoeven en er werken hoeven de Belgische nationaliteit niet te hebben , die krijgen dan bvb. een "green card" , een werkvergunning dus , net zoals in de VS. Werk voor de boeg voor Europa ( en voor de nationalisten her en der ) ! Hun "kleurke" of de godsdienst die ze beleven speelt hierbij ueberhaupt geen rol in.