Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 jun 2017, 12:06

Ik ken die côté. Een mooie doorsnee van de onderste helft van de maatschappij en ik bedoel niet qua lengte, maar wel qua opleidingsniveau en opvoedingsniveau.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

03 jun 2017, 16:03

Wil. schreef:Een nieuwe studie door de univ. van Göteborg ivm solidariteit tussen groepen, haalt bijkomend bewijsmateriaal aan dat etnische diversiteit de sociale samenhang van een gemeenschap NIET bevordert.
Ik kan het eens zijn met de PVBA waar zij stellen dat diversiteit wel degelijk de samenhang tussen groepen kan bevorderen. Ik leg uit: een groep "A" kan ontstaan louter als tegenhanger van een groep B. Naarmate aard en doelstellingen van groep A verschillen van die van groep B zal, louter door het bestaan van een Groep B, de cohesie binnen groep A vergroten. Niets is efficiënter voor het tot stand komen van en de cohesie binnen een groep dan het voorstellen van een gemeenschappelijke vijand. Heel de "filosofie" van IS is daarop gevestigd. Uiteraard zal de diversiteit tussen groep A en groep B niet leiden tot een fusie tussen beide groepen.
Dit soort groepsdynamica kan ook worden toegepast op de links-rechts tegenstellingen en partijen of op supporters van (vecht)sporten zoals bv.voetbal.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
MaLoReg

03 jun 2017, 16:07

It makes sence maar dan moeten wij wel jaren terug zodat ge een
goeie balans krijgt.
Gast

03 jun 2017, 17:11

MaLoReg schreef:It makes sence maar dan moeten wij wel jaren terug zodat ge een
goeie balans krijgt.
In het verre verleden was de gemeenschappelijk vijand de "Rus" , en aangezien ge die nooit tegenkwam of te zien kreeg , leefde de A groep in peis en vree. Dat is met de IS uitwerpselen en de extreem rechtse "bestrijders" van hun boekskes nu wel anders.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

03 jun 2017, 17:52

Wil. schreef:Ik ken die côté. Een mooie doorsnee van de onderste helft van de maatschappij en ik bedoel niet qua lengte, maar wel qua opleidingsniveau en opvoedingsniveau.
Dan zwijgen we over de Handelsstraat en omgeving Stuivenberg.

Dat is daar een echte dierentuin.
Ondank is 's werelds loon
MaLoReg

03 jun 2017, 17:57

Ik ken mijn eigen Antwerpen niet meer terug en 'k ben er geboren
maar wat ik nu allemaal zag rondlopen daar ben ik nu een week later eigenlijk nog van in shock-'k wist dat het erg was maar zo erg daar ben ik wel ni goed van. Nog geen 2 jaar geleden zag je in Historisch Antw.
bijna geen vreemde-nu begint dat stillekens aan ook al zo'n beetje maar gelukkig ni zo dramatisch als 'k 't zag onderweg. Amaai wat was dat?

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

03 jun 2017, 18:51

MaLoReg schreef:Ik ken mijn eigen Antwerpen niet meer terug en 'k ben er geboren
maar wat ik nu allemaal zag rondlopen daar ben ik nu een week later eigenlijk nog van in shock-'k wist dat het erg was maar zo erg daar ben ik wel ni goed van. Nog geen 2 jaar geleden zag je in Historisch Antw.
bijna geen vreemde-nu begint dat stillekens aan ook al zo'n beetje maar gelukkig ni zo dramatisch als 'k 't zag onderweg. Amaai wat was dat?
Rassiest! :evil:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
MaLoReg

03 jun 2017, 19:22

Ja sé Fokke als ge dat racisme noemt: ik schrijf gewoon wat ik zie zonder énige overdrijving en 't is zoals je hier reageert: als je een mening durft te hebben en ze dan nog wilt uiten ook al, tja....dan zeggen ze dat je een racist bent en de enige reden waarom ze deze term zo graag publiekelijk maken is simpelweg omdat we zouden zwijgen-géén mening hebben- braaf zijn en je stil houden.
Bovendien: waarom is dat plots een scheldwoord geworden-zwarte piet is toch ook gewoon zwarte piet (oei sorry ja, dat mag ook al niet meer).
Gast

03 jun 2017, 19:43

Ik weet natuurlijk niet MaLoReg hoelang je al uit Antwerpen weg bent maar ik heb er gewoond van 1987 tot 2010 en ik kan je zeggen dat de verloedering van Antwerpen al veel langer in de gang gezet geweest is dan de laatste 2 jaar. Ga nog geregeld naar de Anvers want vind het als Limburger nog altijd een pracht stad.
MaLoReg

03 jun 2017, 19:56

Dicksy ik woon er-ben niet weggetrokken zoals je denkt en als ik het heb over zo'n 2 jaar geleden dan heb ik het enkel over het Historisch Centrum. ( 'k ga mijn tekstje niet herhalen hé).

Nog zo'n raar voorbeeld van 'aanpassing ': een goeie kennis die voordien absoluut en onvoorwaardelijk Vlaams Belang stemmer was en dat ook uit alles liet blijken: bvb 'weg met.....en hoe ist mogelijk etc etc.....
diezelfde persoon waar ik mijn verhaal tegen vertelde van de weg die ik aflegde met de tram......wist nu niets anders dan veel goeds te vertellen over 'die kanten' . Reden? één van haar kinderen had heel goedkoop een huisje gevonden daar middenin die buurt.....en alle mensen daar waren toch zo lief etc etc.--geen kwaad woord meer over vreemden-zo zie je maar.
En nu ga ik naar 't voetbal kijken: Juventus-Madrid !
Gast

03 jun 2017, 19:59

Is Schoytestraat ( sint-Andries, de wijk van armoe ) historisch genoeg of nog te ver weg van het " historisch centrum ? " juve wint, veel kijkgenot.
MaLoReg

03 jun 2017, 20:06

Tuurlijk Schoytestr ligt ook in His. Antw.
(was vroeger de te mijden straat van wegen homo bars)
Bedankt maar zou toch liever de Rode Duivels nu al zien spelen-alhoewel
't zal de moeite worden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 jun 2017, 21:45

Nog eens wat nieuws uit Zweden, het land dat erom bekend staat met open armen vluchtelingen te willen opvangen.

Joakim Lamotte is een journalist die in scholen gaat spreken over seksuele intimidatie en aanverwante onderwerpen. Onlangs kwam hij in een school waar jonge meisjes vertelden dat ze zich niet veilig voelden in de gangen van de school omwille van het seksuele geweld en dito aanvallen van jonge vluchtelingen. Die meisjes durfden ook de bus niet meer nemen. De belagers op de bus kunnen zelfs geen kinderen meer genoemd worden, vertelt de journalist.

Wanneer ze de feiten aankloegen bij de schooloverheid, deed die de zaak af als xenofobie en verholen racisme van de kant van de meisjes.

Bron: http://bit.ly/2rQXMt5
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 jun 2017, 21:46

We zitten nu al een dag of acht ver in de ramadan. De score? Al een goede 400 doden in de heiligste maand van dit jaar.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

03 jun 2017, 22:23

MaLoReg schreef:Ja sé Fokke als ge dat racisme noemt: ik schrijf gewoon wat ik zie zonder énige overdrijving en 't is zoals je hier reageert: als je een mening durft te hebben en ze dan nog wilt uiten ook al, tja....dan zeggen ze dat je een racist bent en de enige reden waarom ze deze term zo graag publiekelijk maken is simpelweg omdat we zouden zwijgen-géén mening hebben- braaf zijn en je stil houden.
Bovendien: waarom is dat plots een scheldwoord geworden-zwarte piet is toch ook gewoon zwarte piet (oei sorry ja, dat mag ook al niet meer).
Maloreg, ik veronderstel dat je wel door hebt dat mijn reactie ironisch bedoeld was! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!