Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

24 jun 2017, 07:23

socrates schreef:Godsdienst tot een louter privé-kwestie herleiden, dat zou pas een betekenisvolle grondwetsherziening zijn. Hoe is het te verklaren dat N-VA niet op dat idee komt om het dan tegelijk met een confederale staatsstructuur in te voeren ?

Geloof me maar. Die denkpiste werd al dikwijls "bewandeld" in de wandelgangen. Maar het is niet realiseerbaar. En...is bovendien nog gevaarlijk ook. Privé is zonder de minste controle.
Het geloof an sich is niet het gevaarlijkst. De religie wel. Trouwens, de meeste beschaafde landen hebben in hun Grondwet staan dat iedereen het recht heeft op godsdienstvrijheid.
Het probleem gaat zichzelf oplossen. Maar het gaat nog lang duren en misschien zelfs nog vele levens kosten door nieuwe - godsdienstoorlogen.
Als het zo ver is dat ieder mens beseft dat er op deze Aarde moet geleefd worden zonder hulp van een God, omdat deze zich niets aantrekt van wat er met de levenden gebeurt dan zal de echte renaissance plaatsvinden.
Miljarden bidden dagelijks voor de vrede, miljoenen gaan op bedevaart voor de vrede, maar en zo zeggen de Schriften, Hij wacht tot alles rijp is, het koren en het onkruid samen zal hij oogsten en dan scheiden.
Deze zin geeft de voeding aan de "gelovigen".
Iedere generatie gelovigen denkt en dacht dat het einde der tijden nabij is of was. Zelfs de volgelingen van Jezus en Mohammed dachten het toen al.
Fortasse erit, fortasse non erit.
Amen, ita est.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 jun 2017, 13:41

Vandaag eindigt de ramadan. Tijd voor een feestje, zeker?

Wat zijn de feiten? Tijdens de voorbij ramadan zijn er 1.500 mensen afgemaakt in naam van de religie van de vrede! Duizend vijfhonderd, dat is de populatie van een serieus grote school. En niet in verkeersongevallen om het leven gekomen, maar wetens en willens vermoord omdat Allah dat goedkeurend bekijkt.

Hoeveel zijn er in dezelfde periode in naam van alle andere religies op de wereld afgemaakt? Bij mijn weten niet één.
De dode in Engeland t.g.v. de aanslag van die man met zijn busje is NIET gebeurd in naam van een religie. Hij heeft - in tegenstelling tot de meeste solo-terroristen- niet 'Allahu Akbar' geroepen. Evenmin heeft hij 'Jezus is God' of 'de heilig Maagd zorgt voor ons' of iets van die strekking rondgebazuind. Hij haatte moslims, maar als hij al gelovig (christelijk?) was, dan kan hij in zijn teksten geen aansporing gevonden hebben voor het vermoorden van anderen.

Wie de islamideologie volgt, vindt tal van dergelijke marsorders. Tijd voor alle anderen (en ook voor de mohammedanen, eigenlijk) om zich eens te bezinnen, me dunkt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 jun 2017, 11:02

AfbeeldingBron: http://metro.co.uk/2017/06/24/terror-su ... d-6732565/

Een in Spanje opgepakte terreurverdachte zegt dat de kinderen die in Manchester vermoord werden hun verdiende loon gekregen hebben.

Dat is de denkwijze die in de islamideologie zit ingebakken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

25 jun 2017, 11:08

Wil. schreef:AfbeeldingBron: http://metro.co.uk/2017/06/24/terror-su ... d-6732565/

Een in Spanje opgepakte terreurverdachte zegt dat de kinderen die in Manchester vermoord werden hun verdiende loon gekregen hebben.

Dat is de denkwijze die in de islamideologie zit ingebakken.
Mogelijk zijn het er veel, maar ik geloof toch niet dat alle moslims zo denken.
Sommige christenen verklaren zich ook bereid een mens te doden als jezus hen dat zou vragen. niet alle christenen denken zo.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 jun 2017, 11:11

Goed lezen, Socrates.

ik beweer dat het die denkwijze in de islamideologie zit ingebakken. Ik beweer niet dat het in de moslims zit ingebakken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

25 jun 2017, 13:50

Interessant om lezen:

Godsdienstoorlog bij Ecolo

Het gebeurt niet zo vaak dat een fractieleider van een politieke partij in een gemeenteraad door zijn eigen lokale afdeling wordt weggestemd. Zeker niet iemand die sinds 35 jaar actief is in die partij. En het gaat hier niet over dorpspolitiek in een of andere kleine gemeente. Het is wat Marie Nagy, jarenlang parlementair, verleden week is overkomen in Brussel. En de partij die haar opzijzet, is Ecolo.

Nagy had een vrije tribune geschreven in Le Soir, over het groeiende ongemak dat Ecolo heeft met de laïcité, de neutraliteit van de overheid in religieuze kwesties. Nagy stelde vragen bij uitspraken van haar partijgenoot en Europarlementslid Philippe Lamberts in Le Vif dat de strijd van de vrijzinnigheid tegen de godsdienst sinds de Verlichting “te ver was gegaan”. Lamberts, die een overtuigd katholiek is, zei ook niet te kunnen aanvaarden dat men de godsdienst wil beperken tot de privésfeer. Dat klinkt in vrijzinnige oren snel als het in vraag stellen van een strikte scheiding tussen kerk en staat...
Eenheid van Ecolo in gevaar?
Dat dergelijke uitspraken van een vooraanstaand Ecolo-parlementslid kwamen, hoeft niet echt te verbazen. Veel militanten van de partij hebben een geëngageerde katholieke achtergrond en staan niet ver van de linkervleugel van de CDH. Ook de voormalige voorzitter Jean-Michel Javeau verborg zijn katholieke overtuiging niet en zei ooit dat hij net zo goed priester had kunnen worden.
Tot voor kort leidden die godsdienstige geloofsbelijdenissen van mandatarissen niet tot veel problemen binnen de partij. De vrijzinnige vleugel dacht er het zijne van, maar de eenheid van Ecolo was niet in gevaar. Dat is sinds de rel met Marie Nagy wel even anders. Zij is de eerste belangrijke stem die openlijk durft te zeggen wat velen binnen de partij denken: dat Ecolo zich zeer dubbelzinnig opstelt als het gaat over de noodzakelijke neutraliteit van de overheid in religieuze zaken. Maar het gevaar voor de laïcité komt volgens Nagy van het steeds kritieklozer aanvaarden van de religieuze eisen van moslims.

Verder: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opini ... /1.2942074
Ice

25 jun 2017, 14:26

Trouwens, de meeste beschaafde landen hebben in hun Grondwet staan dat iedereen het recht heeft op godsdienstvrijheid.
NOGMAALS: godsdienstvrijheid betekent vrijheid van EREDIENST, het belijden van je geloof IS privé in de daartoe bestemde plaatsen van eredienst en dát heeft élke religie: kerken, synagogen, moskeeën en uiteraard áchter hun VOORDEUR, NIET publiekelijk te koop lopen met je 'geloof' waardoor je jezelf onderscheidt van de rest van de gemeenschap: dát schept discriminatie en ONgelijkheid en zie: dat is NET tegengesteld aan de grondwet!

Wie zich religieus profileert in de maatschappij door het dragen van uitgesproken symbolen verbonden aan hun geloof, (motivatie: provocatie, uiting gewaande superioriteit) die schendt bovendien de scheiding tussen kerk en staat.
Staat = maatschappij en die dient NEUTRAAL te zijn, iedereen GELIJK, dan mag en kán er geen waarneembaar onderscheid zijn tussen mensen in het straatbeeld of openbaarheid.

Helemaal een schending van de grondwet in al zijn facetten is religieuze regeltjes toestaan in burgerlijk bestuur zodat niet enkel de moslims onderworpen worden aan die religieuze brol maar ook élke ongelovige of andersgelovige BURGER! :x

En laten we wél wezen: het gaat telkens maar om EEN ideologie: islam, de politieke veroveringsideologie die zich laf verschuilt achter religie en waarvoor de grondwet ondergeschikt is aan hun sharia! :evil:

@Paul: dit is al het eerste slachtoffer van islamitische trojanen in bestuur: autochtonen worden uit de politiek gestoten door moslims voor hun kritiek op islam en vooral door achterlijke zelfverloochenaars en cultuurverraders zoals céline delforge, de blinde geitenwollensokken die hun verraad op termijn met hun leven zullen bekopen door het religieuze crapuul dat ze nu verdedigen....ze beseffen het nog steeds niet, de zielepoten.

Weer wordt de boel hypocriet omgedraaid en de wét aan hun laars gelapt om religieuze regels op te leggen aan de maatschappij: dit is een schending van de grondwet door een moslima, nogmaals!

Ecolo heeft zélf het reglement opgesteld dat bepaalt dat lesgevers en begeleiders geen religieuze tekens mogen dragen!
Degene die dus moet verwijderd worden en ontslagen worden wegens het overtreden van het geldende reglement, is jellab vermits zij weigert dit reglement te respecteren door te eisen dat begeleiders hoofddoeken mogen dragen!
NIET Nagy gaat in de fout: zij wijst énkel op het overtreden van eigen/ecolo reglement door jellab, zij is énkel boodschapper en waakt over het respecteren van een wettelijk reglement dat door ecolo zélf werd opgesteld.

Maw: Nagy wordt uit de politieke partij gestoten voor het verdedigen van de naleving van het reglement en uiteindelijk van onze grondwet! :evil:
Laatst gewijzigd door Ice op 25 jun 2017, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

25 jun 2017, 14:50

Uit de Universele verklaring van de rechten van de mens


Artikel 18.
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachten, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften.

Zo staat het daar.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.
Ice

25 jun 2017, 15:07

jure schreef:Uit de Universele verklaring van de rechten van de mens


Artikel 18.
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachten, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften.

Zo staat het daar.
Zeker maar....moslims weigeren UVRM te erkennen dus kunnen ze zich NIET beroepen op UVRM! PUNT géén enkele moslim of moslimgemeenschap erkent deze universele rechten van de mens want ze zijn opgesteld door minderwaardige ongelovigen en gelden NIET voor de superieure moslims. Nét zoals de eed die moslims zweren bij het opnemen van een politiek mandaat niet geldt voor hen, dat schreeuwen ze zelfs van de daken..

moslims hebben overigens een eigen versie gemaakt, waarbij énkel de mohammedaan/moslim als MENS erkent wordt! of is nog steeds niet geweten dat ongelovigen niet beschouwd worden als mensheid? :roll:

Pas als moslims URVM erkennen én zich er ook aan houden/diezelfde rechten aan anderen toekennen, kunnen ze dat gebruiken, niet hypocriet enkel gebruiken als het in hun straatje past om gelijk te kunnen halen terwijl ze alle andere mensen uitsluiten van die rechten. Punt

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 jun 2017, 10:45

Bange blanke man ... sorry, vergissing. Opnieuw: bange bruine man schiet moslim dood.

In India is een 70-jarige moslim die juist gebeden had, vlak buiten de moskee doodgeschoten door een jongeman. Net daarvoor had de dader nog met 'vlees dat geleek op varkensvlees' gegooid naar de moskee.
Bron: http://www.dnaindia.com/india/report-up ... es-2482753


Dat brengt het aantal doden dat tijdens de ramadan is gevallen onder de moslimbevolking door niet-moslims op 2 (twee). De Brit die op een groep moslims inreed, waarvan er één net daarvoor een hartaanval had gekregen, was nr. 1.

Het totaal aantal doden (zowel onder moslims als onder niet-moslims) is tijdens de ramadan tot op een zucht van 1.600 gestegen. Dat is dan weer een ramadan om goed te onthouden.

In de extra-time hebben in Pakistan drie zelfmoordterroristen uit de islamitische oemma vlug-vlug nog 85 mensen naar het paradijs gejaagd. Hun motivatie? De sharia opleggen in heel het land, want dat gebeurt tot nu toe onvoldoende volgens hen.
Bron: http://www.latimes.com/world/la-fg-pesh ... story.html
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 jun 2017, 12:59

In Duitsland is nogal wat aandacht in de welwillende media geweest omtrent een 'vooruitstrevende moskee' waar vrouwen en mannen samen bidden en waar een vrouw ook de gebeden leidt.

Diyanet, de Turkse dienst voor religieuze zaken die in gans West-Europa invloed heeft en Turkse goedgekeurde imams aflevert in onze landen, die Diyanet heeft met afkeuring gesproken over de moderne moskee.

De Ibn Rushd - Goethe moskee verwaarloost de basisprincipes van de islam en is niet compatibel met de methodes, de manier van aanbidden en de kennis die doorheen de 1400 jaar geschiedenis zijn behouden gebleven, aldus Diyanet. Er werd nog aan toegevoegd: we vertrouwen erop dat echte gelovigen zich ver zullen houden van zulke provocaties.

Tja, wat volmaakt is, dat hoef je toch niet te proberen aan te passen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

27 jun 2017, 14:18

In Schaarbeek zit de vaart er goed in, in de islamisering.
Gisteren in Parijs, vandaag in Brussel en binnenkort ook in Antwerpen ...

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/art ... beek.dhtml

En de politie laat begaan en zet braaf de straat af.
Waarom niet het waterkanon ingezet???
Zeg me dat eens.
Ondank is 's werelds loon

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

27 jun 2017, 15:50

maior domus schreef:En de politie laat begaan en zet braaf de straat af.
Waarom niet het waterkanon ingezet???
Zeg me dat eens.
Open doel: omdat er geen water mag verspild worden!

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

27 jun 2017, 16:03

Ik zou er toch mee oppassen om de islam het westen uit te bannen dat kan verregaande gevolgen hebben!

Neem nu bv Erdogan die strafmaatregelen neemt tegen het westen, dat zou voor Belgiê een ramp kunnen betekenen:

ERDOGAN : Strafmaatregelen tegen België.


Erdogan bezint zich op radicale straf-maatregelen tegen Belgie met ver strekkende gevolgen :


Hij haalt hoogstwaarschijnlijk alle Turken terug naar Turkije !


Dit heeft grote gevolgen voor geheel België welke niet te overzien zijn :


Radicale leegloop van de partijen SPA en Groen , deze partijen worden hierdoor hoogstwaarschijnlijk de komende week al opgeheven !



Maar er zouden ook enkele positieve dingen uit kunnen voortvloeien;

Verdere gevolgen welke niet het doel waren van de hierboven vermelde aankomende week opgeheven partijen :


-Radicale daling criminaliteit !
-Overschot sociale huurwoningen
-Explosieve daling uitkeringen
-Ontslaggolf bij het OCMW
-Ontslaggolf bij vele gemeentes op diverse afdelingen o.a. uitkeringen en toeslagen en dubbele paspoorten...
-Zorgpremie daalt naar 9,95 p/maand. Eigen risico verdwijnt !
-Een ongelofelijke metamorfose van het straatbeeld in Gent en Brussel en vele andere grote steden !


En niet te vergeten de pensioen leeftijd ineens terug naar 62 Jaar


Kortom we zijn gewaarschuwd !
:lol: :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 jun 2017, 16:06

Ja ... zo had ik het nog niet bezien :?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.