Controle Hijackthis logje

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

19 nov 2016, 17:29

Toby

Die klus zal nog wel even duren maar dat geeft niet.
Is het dan nog de bedoeling om Chrome naar "standaardinstellingen" te zetten ?
Dat kan nooit kwaad.
Is ondertussen de scan met de register cleaner helemaal uitgevoerd ?
In verband met de hardware, die 6 GB DDR3 was die standaard aanwezig ?
En is die intact ? Dat kunt je ook zien met Speccy.
De processor haalt een gemiddelde temperatuur van 39 °C
Terwijl volgens de specificaties de Tcase 74.1°C mag halen.
(Behuizingstemperatuur is de maximale toegestane temperatuur op de IHS (Integrated Heat Spreader) van de processor)
info:
http://ark.intel.com/nl/products/40478/ ... 00-MHz-FSB

Sony

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

19 nov 2016, 22:31

En ???

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

19 nov 2016, 23:07

Ik ga eerst en vooral mededelen dat ik Eusing ongeveer om 20 uur gestart heb en we zijn nu ongeveer 23 uur en de scan is nog steeds bezig, t.t.z. staat er in het midden van het scherm nog steeds het kaderke met de (volle) blauwe balk, onbeweeglijk, overigens.
Normaal ? Ik denk het niet.
Afbeelding hierbij.

Afbeelding

De rest van de vragen beantwoord ik zo snel mogelijk ... :)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

19 nov 2016, 23:27

Ok, het programma loopt.
Ik zie op je (niet al te duidelijk) printscreen dat het al gevorderd is tot "HKEY_CURRENT_USER"
Stomme vraag misschien: "flikkert" er nog steeds iets "onder diene blauwe balk" ???
Sorry, kan het niet anders uitleggen.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

20 nov 2016, 11:37

Tsja, ik denk ook dat het loopt, maar het blijft lopen, niettegenstaande er geen "flikkering" meer te zien is.
Meer dan 3 uur ? Is dat normaal ? Ik weet het niet hoor.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

20 nov 2016, 13:47

die zit vast
vastgelopen op iets

die zal ne keer moeten lopen, halverwege stoppen en opkuisen
en dan nog een keer zo laten lopen
om de derde keer volledig te laten ....

dat is mijn gedacht

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

20 nov 2016, 17:11

Sony schreef: Is ondertussen de scan met de register cleaner helemaal uitgevoerd ?Sony
Nee scan is niet geslaagd. Is stopgezet na meer dan 3 uur scannen. Het gedeelte HKEY_LOCAL MACHINE is volledig en vlot afgehandeld maar bij HKEY_CURRENT USER stopt het zaakje bij Software\Classes\CLSID. Daarna is er blijkbaar geen beweging meer in te krijgen en kan je alleen maar stopzetten.
Sony schreef:In verband met de hardware, die 6 GB DDR3 was die standaard aanwezig ?
En is die intact ? Dat kunt je ook zien met Speccy.Sony
Dit geheugen zat er reeds in bij aankoop computer (nieuw). Speccy zegt hierover :

RAM
Geheugenslots
Totaal geheugenslots 4
Gebruikte geheugenslots 4
Vrije geheugenslots 0
Geheugen
Type DDR3
Grootte 6144 MBytes
Kanalen # Dual
DRAM Frequentie 399.9 MHZ
CAS# Latency (CL) 6 klokken
RAS# naar CAS# vertraging (tRCD) 6 klokken
RAS# Precharge (tRP) 6 klokken
Cyclustijd (tRAS) 15 klokken
Command Rate (CR) 1T
Fysiek geheugen
Geheugengebruik 69 %
Fysiek totaal 6.00 GB
Fysiek beschikbaar 1.84 GB
Virtueel totaal 12 GB
Virtueel beschikbaar 7.95 GB
SPD
Aantal SPD-modules 4
Slot #1
Slot #2
Slot #3
Slot #4
Sony schreef:De processor haalt een gemiddelde temperatuur van 39 °C
Terwijl volgens de specificaties de Tcase 74.1°C mag halen.
(Behuizingstemperatuur is de maximale toegestane temperatuur op de IHS (Integrated Heat Spreader) van de processor)
info:
http://ark.intel.com/nl/products/40478/ ... Hz-FSBSony
Het is mij niet duidelijk wat je daar mee wil zeggen. De temperatuur mag toch niet te hoog oplopen ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

20 nov 2016, 17:12

verhaegen schreef:die zit vast
vastgelopen op iets
die zal ne keer moeten lopen, halverwege stoppen en opkuisen
en dan nog een keer zo laten lopen
om de derde keer volledig te laten ....
dat is mijn gedacht
Awel Verhaegen, ik ga dat dadelijk eens toepassen zie.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

20 nov 2016, 21:54

... blijft ook hangen na enkele uren scannen. :cry:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

20 nov 2016, 22:07

Hebt u het register al eens eerst gedaan met Ccleaner?
Blijft die ook hangen?

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

20 nov 2016, 22:13

sacho schreef:Hebt u het register al eens eerst gedaan met Ccleaner?
Blijft die ook hangen?
Nee, met CCleaner gaat het vlot.
Maar intussen heb ik eens Eusing laten scannen terwijl de computer opgestart was in veilige modus. Of dat na afloop hetzelfde effect gaat hebben, laat ik in het midden.

De scan was in een fractie van tijd afgelopen in vergelijking met gisteren en vandaag toen een onafgewerkte scan meer dan 3 uur duurde.
In totaal zijn er 90 + 193 + 2 + 53 fouten gerepareerd.
De scan verliep zonder haperingen. Idem voor de verwijderingen (reparatie).
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 nov 2016, 22:38

Toby,

ok dit was de opkuis.
Wat is het resultaat in het computer gebruik ?
Hardware matig blijkt er geen probleem te zijn.
Het is mij niet duidelijk wat je daar mee wil zeggen. De temperatuur mag toch niet te hoog oplopen ?
De temperatuur loopt helemaal niet te hoog op daarom denk ik dat het
geen hardware probleem is.

Sony

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

20 nov 2016, 23:16

Helaas heeft dit alles nog niet veel invloed op het cpu percentage. Ik ben nu op seniorennet en als ik bvb. Mozilla Thunderbird open, gaat het percentage stapsgewijs van 50 % naar 70 - 90 à 100 % en terug naar ongeveer 70 %.
Niet erg veel vooruitgang.
Bij het beëndigen van deze post noteer ik 61 %.
Gemiddeld is het rond de 55 %.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

21 nov 2016, 22:28

... om nog eens terug te komen op mijn initiële post waar ik de mogelijke oorzaak van het "probleem" toeschrijf aan Bitdefender, stel ik vast dat nagenoeg eenzelfde percentage belasting van de processor zich voordoet bij een laptop met OS Windows 7 Home Premium SP1 64 bit, eveneens draaiend met een full versie van Bitdefender. Een gemiddelde van 50 à 60 % is bij die laptop geen uitzondering maar regel.

-> zou er dan toch een verband zijn met Bitdefender ? :? 8O
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 nov 2016, 08:59

dat weet ge direkt hoor
als ge die uninstald
ge moet wel zien dat ge uw activeringsnummer bijhoud om eventueel later opnieuw te instaleren als die het toch niet zou zijn