Controle Hijackthis logje

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 nov 2016, 10:02

@Verhaegen : ik heb nu eens Bitdefender 2016 volledig verwijderd van de computer en vervangen door een betaalde versie van McAfee antivirus/firewall.
Zolang er geen bijkomende applicaties ingeschakeld worden, draait de processor rustig aan een 15 à 25 %.
Van zodra er één of meerdere applicaties nog bij geopend worden, piekt de processor opnieuw eens naar 90 à 100 % om dan onmiddellijk terug af te dalen naar een goeie 50 % en blijft dan hangen op die 50 %, ook als er bvb een 5-tal applicaties geopend blijven.
Ik denk dat dit toch een kleine vooruitgang is en denk er aan om het zo te houden en Bitdefender 2016 achterwege te laten.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

26 nov 2016, 14:00

en voor wat heb je niet even gewoon laten terugvallen op windows defender als verdediging ?
die draait normaal toch lichter
macafee is ook niet de lichtste draaiende hoor

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 nov 2016, 16:10

Ah, is Defender alleen voldoende als anti virus ? Ook voor Windows 7 ? Dat wist ik niet. Wat gebruik ik dan best als firewall ? Die van Windows ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

26 nov 2016, 16:36

windows firewal en defender zijn naar mijn mening genoeg als men géén risicogedrag heeft

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

27 nov 2016, 04:59

Nee, "risicosurfen" is er niet bij. Toch zou ik eens het volgende willen uittesten :
Opnieuw McAfee volledig verwijderen - is alweer een betaalde gelijk Bitdefender 2016, dus uitgebreider en daardoor niet van de kleinste, zoals je zegt.

Ik las onlangs op het net dat Windows Defender slechts vanaf Windows 8 als enige zou voldoen als een solo virus bewaker ...
Zou in Windows 7 af te raden zijn als enige scanner.

Ik zou dan - in de optiek om eens te weten te komen waardoor die cpu steeds zo hoog belast wordt - alleen eens bvb. de free versie van Avast installeren.
Wat denk je Verhaegen ? :)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 nov 2016, 09:43

avast is tegenwoordig ook niet licht om draaien hoor
microsoft kent als de beste zijn eigen besturingssysteem , en als die daar een aangepaste virusscanner voor heeft die daarvoor aangepast is , dan is volgens mij .....

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

27 nov 2016, 10:46

Toby,

Voor Windows 7 is dat nog niet Windows Defender maar Microsoft Security Essentials:
https://www.microsoft.com/nl-be/downloa ... px?id=5201
Wat is opgenomen voor Windows 7 kunt je nakijken op onderstaande link:
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... s-download

Sony

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

27 nov 2016, 15:30

@Sony: ik dacht al dat ik zoiets ergens gelezen had.
Goed, ik haal McAfee er af en installeer Microsoft Security Essentials.
Ik neem aan dat Windows Defender dan naast die Microsoft Security Essentials mag draaien ?

Ik laat nog iets weten hoor. :)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

27 nov 2016, 15:39

Zo te lezen gooit u met geld, betalende Bitdefender en ook al een McAfee :?: Maar dat is uw zaak.

MSE is van microsoft, defender is ook windows(microsoft).
Wat zou daar nu mis mee kunnen gaan.
De defender schakelt zich uit, vanaf 8.1 is MSE in defender ingebrand.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

27 nov 2016, 18:35

sacho schreef:Zo te lezen gooit u met geld, betalende Bitdefender en ook al een McAfee :?: Maar dat is uw zaak.
MSE is van microsoft, defender is ook windows(microsoft).
Wat zou daar nu mis mee kunnen gaan.
De defender schakelt zich uit, vanaf 8.1 is MSE in defender ingebrand.
Bedankt voor uw raadgeving maar wat mij enigszins stoort is uw opmerking over mijn betalende anti virus programma's.

Ik meen dat u van mijn visie op die zaken persoonlijk geen last ondervindt en ten tweede is het mijn probleem op welke wijze ik die "betalende versie" aanwendt.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

27 nov 2016, 18:41

Toby schreef:
Ik meen dat u van mijn visie op die zaken persoonlijk geen last ondervindt en ten tweede is het mijn probleem op welke wijze ik die "betalende versie" aanwendt.
U hebt toch een probleem op de computer. Waarom dan al 4 pagina's?
Of zijn die betalende .... met een crack
Laatst gewijzigd door sacho op 27 nov 2016, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

27 nov 2016, 18:42

@Sony : ik draai nu alleen Microsoft Security Essentials als proef en toch weet de processor zich nog te handhaven rond de 50 %.

Bij het openen van een bijkomende applicatie, steeds hetzelfde scenario : even pieken naar 95 à 100 % om dan terug te zakken naar 50 % ongeveer. Dan is er toch wel wat winst dacht ik. Mogelijks is de oorzaak wel grondiger uit te zoeken. Ik wacht nog even af.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

27 nov 2016, 18:43

@Sacho : beste man/vrouw : laat het even zo, ik heb geen zin om onzinnige discussies met u te voeren.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

27 nov 2016, 21:36

Toby,
Ik neem aan dat Windows Defender dan naast die Microsoft Security Essentials mag draaien ?
Ik ben van mening dat Windows Defender op zich voor Windows 7 niet bestaat.
Kijk even op onderstaande link om de uitleg daarover te lezen:
https://www.seniorweb.nl/artikel/window ... -windows-7
Wat betreft het oplopen van het cpu gebruik bij het starten van een
bijkomende applicatie, vermoed ik dat dit normaal is, vooral als na het
initialiseren van het programma de cpu terugkeert naar een aanvaardbaar
gebruik niveau.

Sony

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

28 nov 2016, 00:33

@Sony : bedankt voor de informatie. Lijkt mij interessante lectuur. We mogen dan uiteindelijk toch stellen dat dat processor probleem opgelost is.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !