Windows10 en defender

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Malin
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:38

17 nov 2016, 14:05

Volstaat windows defender als virusscanner op windows 10?
Ik lees en hoor verschillende meningen.

Malin

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

17 nov 2016, 16:14

Verschillende meningen zullen er wel altijd zijn, Malin. Ik kan alleen zeggen dat ik ook alleen Windows Defender heb en tot hiertoe geen enkel probleem ondervond. Uiteraard ga ik niet op "dubieuze" sites.
Heel gemakkelijk ook dat defender automatisch update.

Malin
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:38

17 nov 2016, 17:10

Binnen enkele dagen is de 30 dagen proefversie van mijn virusscanner voorbij. Onlangs hoorde ik in het journaal dat bijna iedereen zijn computer te weinig beveiligt en een extra virusscanner nodig heeft ook bij de nieuwste computers. Daarom stelde ik hier mijn vraag. Ik denk wel dat mijn surfgedrag veilig is. Ik zal even afwachten hoe het verloopt met defender.
Bedankt voor de reactie Wiana.

Malin

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

17 nov 2016, 17:22

Malin
Onlangs hoorde ik in het journaal dat bijna iedereen zijn computer te weinig beveiligt
En die grote O zo goed beveiligde firma's worden nog gehackt.
Hoe zou het komen dat men in het journaal wel weet te vertellen dat haast
iedereen z'n computer te weinig beveiligd maar er niet bij vertelt wat men
dan wel moet doen en bijvoorbeeld HET programma aanbeveelt dat de
computer ECHT beveiligd.

Sony
Laatst gewijzigd door Sony op 17 nov 2016, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Malin
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:38

17 nov 2016, 17:46

Misschien zijn het wel de makers van betalende virusscanners die er op blijven hameren dat bijna niemand zijn computer genoeg beveiligt. Mensen bang maken om zo hun producten beter te verkopen. Veilig surfen zal wel het belangrijkste blijven. Tot nu toe nog geen last gehad van virussen.

Malin

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

17 nov 2016, 17:57

Sony schreef:
En die grote O zo goed beveiligde firma's worden nog gehackt.
Hoe zo het komen dat men in het journaal wel weet te vertellen dat haast
iedereen z'n computer te weinig beveiligd maar er niet bij vertelt wat men
dan wel moet doen en bijvoorbeeld HET programma aanbeveelt dat de
computer ECHT beveiligd.

Sony
Idd,Sony!

Defender werkt zeker wel: in de voorbije maanden heb ik al één keer de melding gekregen dat 'hij' mijn PC tegen mogelijk schadelijke invloeden beschermd heeft.

Voor de rest is het idd aan het "koppie" om alert te zijn.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

22 nov 2016, 06:44

Ik zou al die "veilige surfers die nooit naar dubieuze sites gaan" toch maar willen waarschuwen niet te enthousiast te zijn voor wat virusvrij zijn betreft. Ogenschijnlijk veilige en betrouwbare sites kunnen je best ook eens aan vodden helpen.
Het is met zoveel dingen het geval : je draait niet alleen een portie beschermsoftware, al of niet gratis van het net geplukt (en is die veilig ?), maar meer nog heb je een flinke portie geluk nodig naast je "veilig surfgedrag."
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !