Web pagina's duren zeer lang om te openen

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

gitzoke
Lid geworden op: 09 jul 2006, 11:27
Locatie: Brecht

18 nov 2016, 16:17

Sinds enkele weken is mijn internet zeer traag en duurt lang om pagina's te openen en Youtube tutorials te gebruiken. Vermits ik er zelf niets van ken heb ik de uitleg gedaan aan mijn zoon. Hij gaf me de raad om een speedtest doen en stuurde me een link door om mij verder te helpen. Ik kreeg daar zeer uiteenlopende waarden die onderling erg konden verschillen .
Ik gebruik router en modem alles in een en mijn pc is met een kabel er aan verbonden . Ik gebruik ook een laptop maar die is draadloos.Mijn Povider is Base ( Telenet groep) Gisteren avond laat kreeg ik de indruk dat alles normaal ging en ging terug deze test uitvoeren en deze gaf goede resultaten (volgens mij) Afbeelding
Ik heb ook opgemerkt indien ik de spanning van de router er even afhaal en direct de speedtest uitvoer ik ook ongeveer dezelfde waarde heb zoals in de bovenstaande afbeelding. Maar ....dat duurt niet lang want ik krijg terug hetzelfde probleem. ik heb de test de laatste dagen al een tiental keren herhaald en krijg steeds gemiddelde waarden met dezelfde server zoals hier te zien is Afbeelding
Ik heb ook 2 printers die draadloos werken en die naar de buitenwereld niet afgeschermd zijn . Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben ?
Hopelijk is er iemand bereid om mij verder te kunnen helpen en deze computer leek van zijn lijden kan verlossen ....Alvast bedankt
Windows 10
Intel(R)Core(CM) I7 - 4770 cpu @ 3,40GHZ
Ram 32,0 GB
64 bits besturingsysteem, x64 processor / voeding rm650/Grafische kaart GeForce Gtx760-xlr8/Microsoft office home/Harddisk Sata3 6gb/s WD green 3TB/samsungssd840 evo 250gb/Avast Free

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

18 nov 2016, 16:54

Is dit een Speedtest op uw laptop die draadloos werkt?
Dat is alleszins ook veel te weinig

Hoe is de speedtest op uw pc die met draad verbonden is.
Gebruik de Ookla van Telenet eens

Alles hangt af van uw opstelling en deels ook uw abonnement bij Base.
Zelf ben ik geen expert en kan u direkt geen oplossing voorschotelen.
Maar indien de testen en uw snelheid zo laag blijven, zou ik toch eens kontakt opnemen met base.
Een extra accespoint zou kunnen volstaan .
Zelf heb ik hier onlangs zo een accespoint geïnstalleerd ( toestel van Telenet) en ben nu meer dan tevreden.

gitzoke
Lid geworden op: 09 jul 2006, 11:27
Locatie: Brecht

18 nov 2016, 17:41

De beide schermafdrukken van deze testen zijn van de desktop die rechtstreeks verbonden is. De test die U mij aanraad van Telenet is dat nog een verschil met deze die ik gebruikt heb ? Deze is ook van Ookla !
Windows 10
Intel(R)Core(CM) I7 - 4770 cpu @ 3,40GHZ
Ram 32,0 GB
64 bits besturingsysteem, x64 processor / voeding rm650/Grafische kaart GeForce Gtx760-xlr8/Microsoft office home/Harddisk Sata3 6gb/s WD green 3TB/samsungssd840 evo 250gb/Avast Free

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

18 nov 2016, 17:52

Waarschijnlijk zijn dat dezelfde.
Maar als dat de testen zijn op de vaste pc, dan zou ik zeker Base contacteren.
Heb daar vooral veel geduld mee hoor. Ik wil absoluut niet Base in een slecht daglicht stellen, maar elke provider die lijnen huurt van Telenet of Proximus , hangen ook af van diezelfde providers. Zij hebben wel goedkopere tarieven , maar u moet er de ongemakken bijnemen.
Hou vol, want die cijfers zijn echt niet normaal.


Wat u intussen wel eens kunt doen is , de modem/ router een tiental tellen zonder stroom zetten.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

18 nov 2016, 18:23

Dit is even een resultaat van de snelheid op het tablet
Modem en router staan in kelder
Accespoint ( Netgear van Telenet) staat in Living waar ik tablet gebruik Afbeelding

gitzoke
Lid geworden op: 09 jul 2006, 11:27
Locatie: Brecht

18 nov 2016, 18:44

Toch is het niet normaal dacht ik om nu pas met deze problemen zit en vroeger naar alle wens is verlopen. En is het normaal dat ik met zulke grote verschillen kan zitten ? Ook dat ik indien ik eventjes de spanning op de modem-router er afhaal het tijdelijk terug schijnt te werken zoals het zou moeten.....Toch allemaal raar hé
Windows 10
Intel(R)Core(CM) I7 - 4770 cpu @ 3,40GHZ
Ram 32,0 GB
64 bits besturingsysteem, x64 processor / voeding rm650/Grafische kaart GeForce Gtx760-xlr8/Microsoft office home/Harddisk Sata3 6gb/s WD green 3TB/samsungssd840 evo 250gb/Avast Free

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

18 nov 2016, 19:02

Vandaar de raad om even contact te nemen met Base. De modem/ router kan ook haperen. Zij kunnen dat meten vanop afstand, maar ge moet ze te pakken krijgen.