venster in windows 10 verkleinen

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

15 dec 2016, 19:06

Hallo
Mijn oude buurman riep mijn hulp ivm een probleem op zijn pc.
Alhoewel ik een mac-gebruiker ben heb ik hem toch uit de nood kunnen helpen doch ik stelde vast dat ik het gemaximaliseerde venster wel kan wegdoen van het bureaublad met het min knopje rechtsboven het scherm. Wat ik wel niet kan is het scherm verkleinen met het dubbele vierkantje tussen het min-streepje en het X teken.
Heb verschillende instellingen afgezocht en de pc staat niet in laptopmodus.
Kan er mij iemand helpen om toch dat icoontje (dubbele vierkantjes) bruikbaar te maken aub??
De pc start dus altijd met een gemaximaliseerd venster.

Bedankt om mee te denken!!!!!

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

15 dec 2016, 19:06

Vergeten te melden dat het gaat over windows 10.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

15 dec 2016, 19:47

het streepje diend om te minimaliseren
het vierkantje , diend om te verkleinen.
er is niks mis aan die laptop van uw oude gebuur hoor :wink:
als het venster helemaal openstaat ,heb je een dubbel vierkantje,al je er 1x op klikt verklein je het scherm(kun je een stukje achtergrond zien van uw startscherm)


dat geld voor alle windows , er is niks fout aan de laptop :wink:
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

15 dec 2016, 20:02

@ hoshinkido
Bedankt om te reageren.
Het betreft hier geen laptop maar een desktop en dat is juist het probleem, namelijk als ik klik op het dubbel vierkantje wil het venster NIET verkleinen.
De minimaliseerknop werkt wel en de sluitknop (het kruisje) werkt ook.
En uiterst links of rechts schuiven met de cursor om het venster op die manier te verkleinen lukt ook niet, waarschijnlijk omdat het venster maximaal blijft open staan. Bijgevolg is mijn vraag hoe kan ik die knop met de twee vierkantjes toch aan de praat krijgen???

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

15 dec 2016, 22:35

@forum

--Als het geopende venster schermvullend is, is het vierkantje rechtsboven een dubbel vierkantje.

Afbeelding

Klik je erop wordt de pagina weergegeven in de vorige grootte.

--Klik je op de knop Minimaliseren, wordt het scherm verplaatst naar de Taakbalk.

Afbeelding

--Klik je op het kruisje wordt het venster gesloten.
Heb je onbedoeld op het kruisje geklikt kan je de webpagina terug laten tonen door gelijktijdig te drukken op de toetsen:
Afbeelding


--Voorbeeld.
Afbeelding

--Hoe ziet het scherm eruit in geopende toestand?
Het volledige scherm is gevuld en de knop maximaliseren is een dubbel vierkantje?
Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

16 dec 2016, 09:50

maar als die schermvullend staat met één vierkantje maar
dan is dat teken dat het venster groot getrokken is
doormiddel van de zijkant of boven/onderkant
als je op de zijkant gaat staat veranderd het pijltje in een dubbele pijl , als je die dubbele pijl vastklikt kan je het scherm verkleinen en vergroten naar de maat die je zelf wil

kunt dat ook veranderen als men rechtsklikt op het icoon van het program , en eigenschappen kiest , en bij "uitvoeren" op "normaal venster" zet